• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Mia 77

    Tror ni det blir för varmt för en 4 åring att ha skjorta, väst och kavaj?

  • MrsMuffin

    Mia 77: Kan nog bli varmt - det beror ju helt på vädret! Mina killar kommer vara..eh, 3 och 2 år gamla, jag vill gärna att de skall ha små kostymer i kyrkan hehe. Blir det för varmt får man väl tänka om...eller hm, jag vet inte. Svårt!!

  • Mia 77
    JollyO skrev 2009-08-16 13:08:24 följande:
    Hittade fynd för småpojkar på eBay! Finns olika färger och oilka små set jättebilligt! Tänkte köpa detta om tilltänkta näbbens föräldrar säger ja. cgi.ebay.com/NEW-BOY-5-PCS-FORMAL-SUIT-BLACK-...Hoppas att länken fungerar!
    Liknar det jag har hittat till sonen... Du tror inte det blir för mycket kläder även om de kan ta av sig direkt efter cermonin
  • KatjaB

    mrs muffin: jag har 25 kusiner och min sambo har 4 st! så det blir ju lite skillnad på storlek på släkten. vi har valt att bjuda mina föräldrar, mormor, mina syskon och allas respektive. En av mina kusiner som är den enda jag egentligen har kontakt med, och hennes respektive och barn förstås.
    på sambons sida är det frånskilda föräldrar, alla med nya respektive, så det är en mamma, två pappor en syster, mormor, farmor, moster och två kusiner, ja och allas respektive och barn. Sen är det mina vänner, hans vänner och gemensamma vänner. Totalt hamnar vi på 70 gäster (inkl. alla barnen)
    Hade vi tagit alla mina kusiner och mostrar osv så hade det blivit 45 personer till, och det blir alldeles för stort.

  • Tokisen

    vi kommer bara ha vårt barn med, i övrigt blir det barnfritt om där inte har kommit några bebisar strax innan.

    vi har:
    bokat lokal
    bakat bandet
    bokat kyrka
    bokat solist
    bokat fotograf
    gästlistan o ev bordsplacering e i stort sett klart
    Bestman & Toastmaster är klart
    Tärnan är klar
    Jag har börjat lite på festprogrammet
    inbjudningskorten har vi klart för oss hur vi ska ha dem, dem ska bara göras

  • Hante

    Vi har stora släkter båda två och vill gärna bjuda vänner med - det känns viktigare. Men det är svårt att veta vilka ur släkten vi ska välja att ha med - den tilltänkta lokalen tar inte hur mycket folk som helst och så är det kostnaden. På själva vigseln får alla som vill komma men festen blir ju jättedyr...

  • LyckligTjej

     


    MrsMuffin skrev 2009-08-16 12:57:45 följande:
    Smart att skicka ut save-the-date med julkorten...så blir det nog här med. Vi grunnar fortfarande på gästlistan, har ett flertal kusiner jag aldrig träffar tex. Svårt! Min ena kusin, som jag ej träffat på X antal år men tycker mkt om, bjöd mig till sitt bröllop...måste man bjuda tillbaka då?? Antar det.Hur många gäster skall ni andra ha?? Hur begränsar ni er??? ( Är NOLL insatt i allt vad bröllop heter, så behöver all hjälp... )

    Kommer alla som står på gästlistan så blir vi 78st, inkl brud o brudgum
    Jag satt i samma sits som dig när vi höll på med gästlistan, hur gör man med kusiner???
    Men eftersom jag inte har nån kontakt med nån, bara en så det är bara henne + hennes barn som vi kommer att bjuda. Det är säkert 10år sen jag hade nån kontakt med dem andra så det är väl anledningen till att vi valde bort dem.

  • Jvö

    hejsan
    det som är klart hos oss är:
    Tärnor och bestman
    Solist
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Bestämt vem som ska göra maten.
    Save the date korten redan utskickade (kunde inte hålla oss nå mer för det var så folk fick veta att vi skulle gifta oss.)
    Toastmadames
    värdpar
    Fotograf
    Jag jag här även bestämt vars jag ska sminka mig men ej bokat
    Klänning vet jag vilken jag vill ha men vill inte köpa redan på grund av ett x antal kilos övervikt som ajg hoppas bli av med.
    Festprogrammet är typ gjort

    Vi blir 56 st inklusive brud och brudgum.
    Jag skulle utan tvekan kunna bestämma allt nu och köpa allt men känns lite väl tidigt för det. Vi gifter oss 31/7 så det värsta med allt är att det är så lång tid kvar :d

  • Mia 77

    Så nu är lokalen bokad... Blev helt sålda på den första vi kollade på

Svar på tråden JULI - 2010 del2