• DanKat

    Ny tråd för alla julibrudar!

    Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

    (Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

  • Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Kajsalisan

    Shit.. när man började räkna i veckor.. DÅ kom paniken!!!
    för om 10 veckor är man ju redan gift!! Får nog beställa den där klänningen nu då ja..

  • F A M E

    Ja jösse jag vill nog helst inte räkna veckor
    Har preics hittat en annons här som jag har vissat intresse för hoppas att man får svar om att de finns kvar. Precis vad vi behöver just ju. Älskar att shoppa över nätet, men ogillar väntan tills man får grejorna.

  • Sobeit

     


    F A M E skrev 2009-04-30 09:49:10 följande:
    Ja jösse jag vill nog helst inte räkna veckor Har preics hittat en annons här som jag har vissat intresse för hoppas att man får svar om att de finns kvar. Precis vad vi behöver just ju. Älskar att shoppa över nätet, men ogillar väntan tills man får grejorna.

    Hoppas det går vägen för dig!

    Själv känner jag mig rätt lugn faktiskt. Vill gärna åka en sväng till Dollarstore i Gävle, men sambon gillar INTE den idén. hihi

  • Chrisse och Jonas

    Jaa du, det som hänger över mig är att vi inte skickat ut våra inbjudningkort än.. ja gaspa på ni.. hahah.. det har blivit missförstånd på två håll.. så det är som det är.. men vi spred datumen redan i typ feb, så det är bara ett par stycken som inte vet. Sen blir det ju kort osa datum, har satt 5 juni.. men antingen kan man ju eller inte.. nu får vi iväg dem i dagarna så kan jag andas ut och sätta fart med resten.. fest och vigsel program tar ju lite tid men har börjat spåna på festprogramet redan.. bordsplacering och de lapparna ska också göras och musik att dansa till..och.. och.. känns som mycket..gillar inte sånt där "nu är det bara fem veckor kvar" gulp känner jag..men visst ska det blir sååå kul..


    Plummis83 skrev 2009-04-29 11:31:39 följande:
    Vad har ni kvar då??Chrisse och Jonas skrev 2009-04-29 10:43:03 följande:
  • DanKat

    Chrisse och Jonas skrev 2009-04-30 10:41:21 följande:


    fest och vigsel program tar ju lite tid men har börjat spåna på festprogramet redan.. bordsplacering och de lapparna ska också göras och musik att dansa till..och.. och.. känns som mycket..gillar inte sånt där "nu är det bara fem veckor kvar" gulp känner jag..men visst ska det blir sååå kul..
    Bara ett tips: fundera på hur mycket ni kan delegera till andra T.ex. så har min fästmans föräldrar lovat att fixa innehållet i våra festhäften och musiken har vi frågat en kompis om, såna saker kände vi att vi inte behöver ha full kontroll över själva Och det är otroligt skönt när man helt kan släppa åtminstone några saker
  • Chrisse och Jonas

    Så sant så sant.. men mina tärnor som har hjälpt mig en hel del har så mycket på gång i sina liv just nu.. som bygga om huset och sånt.. så jag vill inte lägga för mycket på dem..men jag bollar mycket ideér med dem..sen när det gäller vissa saker vill jag göra det själv..men jag får sätta mig ner och kolla om det är något jag kan be om hjälp med..för du har rätt.. det är skönt när man kan släppa vissa saker.


    DanKat skrev 2009-04-30 10:59:08 följande:
    Chrisse och Jonas skrev 2009-04-30 10:41:21 följande:
    Bara ett tips: fundera på hur mycket ni kan delegera till andra T.ex. så har min fästmans föräldrar lovat att fixa innehållet i våra festhäften och musiken har vi frågat en kompis om, såna saker kände vi att vi inte behöver ha full kontroll över själva Och det är otroligt skönt när man helt kan släppa åtminstone några saker
  • Snittgurkan

    Känns som om jag har så mycket kvar att göra!! Ju snart den 4 Juli:O
    Men vi har gjort detta iallafall
    kyrkan
    festlokal, där det finns stolar och bord.
    Köpt stolsöverdrag
    Brudklänningen, skorna, tiaran och smycken är fixade
    samt fracken till min m2b.
    Ringen är beställd
    Frissan och makeupen är bokad
    Blommorna ska beställas idag:)
    Nästan alla gäster har tackat ja! Vi blir runt 30 st.
    Fotografen är ordnad( vän till min mamma = Billigt!! :)
    solist till kyrkan.
    Och en DJ till Feste.

    Buffen har min familj lovat att stå för så det behöver jag inte oroa mig för, även om man gör det ändå!

    Tårtan fixar mamma min, hon är en duktig på sånt.

    Men vi måste forfarande fixa kläder till vår dotter (10mån när bröllopet stundar)

    Vin och dricka ska inhandlas och en annan massa småpyssel:)

  • DanKat

    Jag var med yngsta systern på stan idag och kunde bara inte låta bli att köpa genomskinliga tvålpumpar! Det kommer bli så fint på toaletterna med allt vi håller på att fixa! Tänkte köpa någon genomskinlig tvål och lägga i nåt bröllopsrelaterat som prydnad inuti tvålpumpen Lite onödiga pengar att lägga ut egentligen, men vi kommer åtminstone ha användning för alla tvålpumparna där vi ska bo sen

  • kuliJuli

    Hej igen!
    Vilken underbar valborg

    Lite skönt att se att det är fler än jag som är lite stressade (sorry )!

    Idag har jag i alla fall kunnat bocka av en sak från listan! Har beställt min ring Det blev denna, från vigselbutiken - jösses vilka bra priser de har. Till och med jämfört med dalsjöfors/Hedbergs är de ca 2000 :- billigare på många schalinsmodeller. Så jag är supernöjd!!
    www.schalins.se/uploaded_files/big_20080604142035glimma.jpg

    Har nästan nästan hittat min klänning också. De hade bara slut i min storlek men de skulle förhoppningsvis hinna få in en ny leverans innan juli så att jag kan knipa en Denna sidenklänning blir det isåfall. Tänker mig ett vitt sidenband i midjan, lite sjömans-stuk till vårt hav&strand-tema Ska ha aqua/blå/vitt guld/sand och knallrött i färgskalorna på festdekorationerna. Kanske ett 50-tals-rött läppstift skulle passa, och en knallröd rosenbolls-bukett!?
    shop.proud.se/images/original/901N+905N.jpg

    Och så är det möte på måndag med catering-kökschefen för att bestämma meny!

    Det tar sig ta mig tusan

    Så, hoppas alla är lika nöjda som jag är idag och att ni får en superhärlig långhelg!!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!