• Piggelinlover

    Linköpingsbrudar del 5

    Jaha, åter igen dax att kicka igång en ny tråd....

    Lägger bara in tidigare trådar.....

    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 23:43
    Blev ngt tokigt....
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2679644.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3031680.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    hoppas det funkar nu!!!

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5
  • lolca
    Piggelinlover skrev 2009-03-21 18:43:04 följande:
    Härligt...när man kan boka av lite saker....Vad var det för skor du hittade??
    Ett par ganska vanliga skor med en liten klack. Ska se om jag kan lägga upp en bild på dem i mitt galleri sen. Jag brukar inte gilla klack, men den här klacken var bred som attan! =)
  • Piggelinlover
    lolca skrev 2009-03-21 19:12:50 följande:
    Ett par ganska vanliga skor med en liten klack. Ska se om jag kan lägga upp en bild på dem i mitt galleri sen. Jag brukar inte gilla klack, men den här klacken var bred som attan! =)
    Jag har väldens problem med att gå i klackar...får så ont i fötter och rygg....max 5 cm...
    men jag hittar inga snygga...
  • augustibrud2009
    Piggelinlover skrev 2009-03-21 19:22:10 följande:
    Jag har väldens problem med att gå i klackar...får så ont i fötter och rygg....max 5 cm...men jag hittar inga snygga...
    Jag är också lite bekymmrad för det. Man vill ju inte gå i lågskor för man får snyggare hållning med klackar och dessutom ser det bättre ut till klänningen. Men samtidigt vill jag inte få ont i fötterna efter halva kvällen...
  • lolca
    Piggelinlover skrev 2009-03-21 18:43:04 följande:
    Härligt...när man kan boka av lite saker....Vad var det för skor du hittade??
    Nu ligger en bild på mina skor i mitt galleri.
    Annars kan man gå in på den här hemsidan:

    www.shadesshoes.com/adults.asp
  • augustibrud2009

    Håller på att få ett nervöst sammanbrott... vi hittar inga som kan servera på festen. De två namn vi hade är båda upptagna... Någon som vet några?? Vi är bara 40 personer så har de hyffsad erfarenhet borde det väl räcka med två???

  • emelieochlinus
    Det gör inget, känn dig inte dum! Det kan bli så ibland.
    Vi hade gått in och kollat på P2´s hemsida. Där har de en länk som heter menyer och om man då går in och klickar på rätterna så står det vintips som de rekommenderar. Jättebra ju!
    Men det kändes lite pinsamt att sitta där med 6 vinflaskor till 2 personer. Jag kan säga att vi somnade gott när vi kom hem
    Vi var också jättenöjda med servicen. Känns verkligen som att de har koll, det känns tryggt!
    Lövings skrev 2009-03-21 11:32:48 följande:
    Ja de va mig du hälsade på=)Men jag insåg de inte förrens jag hade gått förbi.Så de blev en svag hälsning, kände mig lite dum efteråt.Annars hade jag stannat kvar och pratat lite=)Vi va supernöjda med hela menyn.De är otroligt duktiga, proffsiga och bra service.!!Såg dock att de hade höjt matpriserna på hemsidan.'Vi skulle betala 395 kr per person och de hade höjttill 475 kr per person. men de va för 2010. pustar ut.va seriösa ni va att ta med vibflaskor. hade man varit smart så hade man tänkt på det innan=)
  • emelieochlinus

    Hör med anders ljustedts gymnasium, de har ju hotell- och restaurangskola. Där borde det finnas ungdomar som vill tjäna lite på att servera på bröllop. Dvs om du tror att de är tillräckligt proffsiga. Man behöver ju inte ta de som går i 1:a ring.


    augustibrud2009 skrev 2009-03-23 13:50:38 följande:
    Håller på att få ett nervöst sammanbrott... vi hittar inga som kan servera på festen. De två namn vi hade är båda upptagna... Någon som vet några?? Vi är bara 40 personer så har de hyffsad erfarenhet borde det väl räcka med två???
  • Lövings

    Men hur va de då?
    Va vinet bra? Hade de koll på vad som passade till vad?


    emelieochlinus skrev 2009-03-23 14:50:58 följande:
    Det gör inget, känn dig inte dum! Det kan bli så ibland. Vi hade gått in och kollat på P2´s hemsida. Där har de en länk som heter menyer och om man då går in och klickar på rätterna så står det vintips som de rekommenderar. Jättebra ju!Men det kändes lite pinsamt att sitta där med 6 vinflaskor till 2 personer. Jag kan säga att vi somnade gott när vi kom hem Vi var också jättenöjda med servicen. Känns verkligen som att de har koll, det känns tryggt!
  • emelieochlinus

    Ja, det tyckte vi. Det var goda viner till maten. det står på deras sida att de har tagit fram förslagen i sammarbete med systembolaget.
    vad var det ni skulle äta nu igen?
    Vi har bestämt oss för pilgrimsmusslorna till förrätt och créme brüle med rabarberkompott till dessert, men vi ska dit igen och se om vi hittar nåt kött vi gillar lite bättre än lammet.


    Lövings skrev 2009-03-23 15:22:15 följande:
    Men hur va de då?Va vinet bra? Hade de koll på vad som passade till vad?
  • Lövings

    Vi ska äta bresola med getostmousse, rostade grönsaker och röd pesto till förrätt. (har krånglat lite med förrätten, vi tål varken fisk eller skaldjur någon av oss och de hade inte mycket att välja på utan fisk eller skaldjur till förrätt men blev bra tillslut)

    Varmrätt: Grillad kalvytterfile med ostronskivling och västenbottenost sås med svartrotston.

    Efterrätt: Halloncheesecake med socrade bär.

    =)

Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5