• Piggelinlover

    Linköpingsbrudar del 5

    Jaha, åter igen dax att kicka igång en ny tråd....

    Lägger bara in tidigare trådar.....

    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 23:43
    Blev ngt tokigt....
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2679644.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3031680.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    hoppas det funkar nu!!!

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5
  • Lövings

    Vi ska också dit vid fem=)


    emelieochlinus skrev 2009-02-26 19:24:37 följande:
    Vad kul!Då ses vi kanske för vi ska också proväta då! kl 17 närmre bestämt.
  • simba83

    Kan ni hjälpa en vilsen brud?Jag bor 1 mil utanför Motala.Men jag kommer från Gävle.Jag har ingen som helst koll på nånting vad gäller bröllop.Vi gifte oss under sonens dop 24 maj-08...Vi har bara haft själva ceremonin.Nu pratar vi om att planera en bröllopsfest.Men jag vill juh ha en bröllopsklänning och hela baletten.Jag hade inte det när vi gifte oss.Vi prata om att förnya våra löften.Men vart finns det nån duktig som kan fixa mitt hår och smink i Linköpings trakten?Finns det nå fina platser att ha festen på?Är det nån som vet vart man kan hyra häst och vagn?

  • emelieochlinus

    Vad kul!

    Vad ska ni äta?


    Lövings skrev 2009-02-26 19:58:22 följande:
    Vi ska också dit vid fem=)
  • emelieochlinus

    Vad åt ni?
    Man blir ju väldigt nyfiken!!


    lolca skrev 2009-02-26 19:36:07 följande:
    Japp, vi har beställt catering därifrån. Vi har provätit menyn och det var mycket gott! Mums!
  • emelieochlinus

    Idag har vi förresten bokat bröllopsskjutsen!

    Det blir en silvergråmetallic Bentley från 1952. Så fin!

  • lolca
    emelieochlinus skrev 2009-02-26 20:19:08 följande:
    Vad åt ni? Man blir ju väldigt nyfiken!!
    Vi åt parmalindad mozarellaterrin med örtsallad till förrätt, till varmrätt blev det grillad kalvytterfilé med potatis och palsternacksterrin och lagerblads och timjansky. Till efterrätt fick vi prova två olika, vaniljpanna cotta och creme brülee. Den sista efterrätten vann! Den var otroligt god med rabarberkompott till. Mums! Maten var väldigt fint upplagd, bra storlek på portionerna och dessutom väldigt, väldigt god! Vi är nöjda med vårt val.
  • emelieochlinus

    Åh vad gott det låter!

    Hur var kalvfilén? När jag ätit kalvfilé på andra ställen tycker jag att de brukar vara ganska mycket fett på den jämfört med t ex oxfilé, lammfilé eller fläskfilé.

    Vi ska också prova crème brüleen med rabarberkompott, låter helt underbart!


    lolca skrev 2009-02-26 20:53:06 följande:
    Vi åt parmalindad mozarellaterrin med örtsallad till förrätt, till varmrätt blev det grillad kalvytterfilé med potatis och palsternacksterrin och lagerblads och timjansky. Till efterrätt fick vi prova två olika, vaniljpanna cotta och creme brülee. Den sista efterrätten vann! Den var otroligt god med rabarberkompott till. Mums! Maten var väldigt fint upplagd, bra storlek på portionerna och dessutom väldigt, väldigt god! Vi är nöjda med vårt val.
  • MarianneL
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-26 07:26:25 följande:
    Såg att du gifter dig den 1 Augusti, då kan det hända att det redan är kört med i alla fall delikatessbutiken för vi gifter oss också 1 Augusti. Men jag vet inte hur många de tar per dag. Så ring och kolla om de kan till att börja med, du kanske går här och har huvudbry i onödan.
    Jaha, vad lustigt för jag har redan pratat en del med dem o fått offert. Det lät på dem som att de kunde. Men ja jag har fått offert från alla tre o pratat med dem en del, så det är mest vem av dem som gör godast mat som avgör nu, och det är svårt att avgöra härifrån(england). Men har du varit o provsmakat hos delikatess butiken? Var det gott?
  • Hvidbrud

    Vi beställde från asado och jag måste säga att det smakade fantastiskt gott, superb service och jättehäftigt med grillen. Kan hjärtligt rekomendera dem! Vi fick smaka på tillbehören, huruvida vi ville ha majonäs eller vinigrett potatissallad osv... De är flexibla och hjätte hjälpsamma. Gästerna älskade maten och buffen gjorde att det inte blev så stelt. Vi var 150st och maten var på talrikarna på 5min! Imponerande!


    MarianneL skrev 2009-02-25 22:17:09 följande:
    Ja jag sitter o försöker välja mellan delikatessbutiken, kockduon o asado. O det går ju inte att provsmaka härifrån, så det är så sjukt svårt att bestämma sig. Kanske ska skicka kommande svägerskan ut o prova på lite. =)Men ja alla de tre har väldigt bra priser. Nästan så jag sitter o tänker på vem som har finast porslin o kanske ska låta det avgöra det. hehe knäppt
  • sommarbrud2010
    MarianneL skrev 2009-02-26 21:40:42 följande:
    Jaha, vad lustigt för jag har redan pratat en del med dem o fått offert. Det lät på dem som att de kunde. Men ja jag har fått offert från alla tre o pratat med dem en del, så det är mest vem av dem som gör godast mat som avgör nu, och det är svårt att avgöra härifrån(england). Men har du varit o provsmakat hos delikatess butiken? Var det gott?
    Nej, det var inte helt lätt att få provsmakning där. För de ringer när de lagar maten till någon annan så får man komma och provsmaka. Och eftersom vi inte heller bor i Linköping är det ju inget vi har möjlighet till. Men vad jag har läst här på forumet så är det god mat.
Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5