• SweetSun

    Den Borgerliga Tråden

    Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?

    Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.

  • Svar på tråden Den Borgerliga Tråden
  • SweetSun

    ja vi känner inte att vi vill lägga pengar på det, iaf inte nu. Kanske till ett 5årsjubileum, eller 10, så byter vi ringar om det behövs då.

  • Tx2

    Kan man inte välja så tar man alla


    sarahkka76 skrev 2009-01-08 11:25:16 följande:
    Haha det var inte dåligt med tärnor!
  • Vid havet

    Har äntligen hittat en VF-lösning som känns helrätt! Vi har hela tiden velat ha någon vi känner som VF, men inte haft någon passande.
    Pratade med en av mina bästa vänner igår och då visade det sig att hennes sambos syster är domare. Vi har träffat henne på några fester, hon är lite yngre än oss (vilket känns som en rolig grej av nån anledning) och det kändes direkt som en bra idé. Min M2B blev eld och lågor "perfekt, henne har jag ju bastat med!" :D

    Så nu har vi frågat henne och hon vill jättegärna göra det.

    Kul kul!

  • sarahkka76

    Vid havet skrev 2009-01-15 11:21:34 följande:


    Har äntligen hittat en VF-lösning som känns helrätt! Vi har hela tiden velat ha någon vi känner som VF, men inte haft någon passande.Pratade med en av mina bästa vänner igår och då visade det sig att hennes sambos syster är domare. Vi har träffat henne på några fester, hon är lite yngre än oss (vilket känns som en rolig grej av nån anledning) och det kändes direkt som en bra idé. Min M2B blev eld och lågor "perfekt, henne har jag ju bastat med!" :D Så nu har vi frågat henne och hon vill jättegärna göra det.Kul kul!
    Hahaha det låter toppen!
  • SommarNoll9

    Vid havet skrev 2009-01-15 11:21:34 följande:


    Har äntligen hittat en VF-lösning som känns helrätt! Vi har hela tiden velat ha någon vi känner som VF, men inte haft någon passande.Pratade med en av mina bästa vänner igår och då visade det sig att hennes sambos syster är domare. Vi har träffat henne på några fester, hon är lite yngre än oss (vilket känns som en rolig grej av nån anledning) och det kändes direkt som en bra idé. Min M2B blev eld och lågor "perfekt, henne har jag ju bastat med!" :D Så nu har vi frågat henne och hon vill jättegärna göra det.Kul kul!
    Perfekt!

    Jag har precis mailat den vigselförrättare vi har högst upp på listan. Hoppas hon kan ställa upp! Skulle så gärna vilja ha det klart innan vi skickar ut inbjudningarna.
  • stugan09

    Roligt att det börjar lösa sig med vf. Jag som trodde våran var bokad o klar men det visar sig att hon ska ha semester på våran dag så där sket sig det. Nu har jag gått genom kommunen så nu väntar jag på att de ska klarlägga sin semester så jag vet vem som kan viga oss. Känns inte så roligt för jag tänkte att skicka ut inbjudningarna rätt snart men jag måste vänta fall vi måste byta dag eller tid.. *Stor suck*

  • sarahkka76

    Hur långt i förväg ska man börja kolla VF? Vi som ska gifta oss helgen före midsommar är det stor risk att många är på semester.

  • SommarNoll9

    Jag fick svar från vigselförrättaren idag och hon ställer gärna upp! Hon hade dock inte klart planerna för sin semester men hon menade på att hon kunde styra dem lite utifrån vårt datum Det tyckte jag var jättesnällt. Men det är ju inte 100 spikat än, men mest troligt. Hon skulle höra av sig så snart hon kunde och så insisterade hon på att vi absolut måste ses och gå igenom ceremonin och att hon ville lära känna oss lite

    Vet inte hur lång tid innan man måste boka. Vi gifter oss ju 1 augusti och jag ville vara ute i god tid och det var jag tydligen också

  • sarahkka76

    Vad bra! Då kanske man ska höra av sig till hösten vi som ska gifta oss i juni.

    Av slump hittade jag i centrumet där jag bor ett ställe som hyr frack, kostymer och dyl. och precis det vi var ute efter Han hyr komplett kostym med skor och allt för 1800kr och frack för 1300kr, så bra!

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden