• Sobeit

    Uppsalabrudar 2009

    Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

    Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Sobeit

    Vi har:
    - kyrkan bokad
    - församlingsgården bokad för middagen
    - toastmadamer tillfrågade och accepterat
    - brudklänningen köpt och hänger nu i garderoben
    - skor inköpta
    - färgtema; vinrött, creme och grönt
    - modell för brudnäbbsklänningar bestämt och tyger bestämda
    - modell för inbjudningarna nästan klart
    - fotogtaf tillfrågad och accepterat
    - frisyr bestämd (fär hjälp av syster med uppsättningen)
    - make-up gör jag själv (tror jag, under diskussion)
    - brudbukett bestämd (vita linjor, vinröda rosor och murgröna. Gröna band över buketten liksom.)

    Så långt har vi kommit hittills.


    Mysan31 skrev 2008-09-06 20:53:30 följande:
    Hur långt har ni kommit med era planer...Vi har bokat kyrka,sen har vi bokat festlokal,ringarna är klara, m.m
  • Igia

    Hej!

    Är från uppsala och ska gifta mig 2009. Men vi överger uppsala för sundsvall.


    Sobeit skrev 2008-09-06 22:44:48 följande:
    Vi har:- kyrkan bokad- församlingsgården bokad för middagen- toastmadamer tillfrågade och accepterat- brudklänningen köpt och hänger nu i garderoben- skor inköpta- färgtema; vinrött, creme och grönt- modell för brudnäbbsklänningar bestämt och tyger bestämda- modell för inbjudningarna nästan klart- fotogtaf tillfrågad och accepterat- frisyr bestämd (fär hjälp av syster med uppsättningen)- make-up gör jag själv (tror jag, under diskussion)- brudbukett bestämd (vita linjor, vinröda rosor och murgröna. Gröna band över buketten liksom.)Så långt har vi kommit hittills.
    Jag är imponerad över hur långt ni kommit med allt. Slår ni till till vintern?
    Vi har "bara" bokat lokal och pratat med värdpar och tärnor än...
  • Sobeit

    Att planerandet redan kommit å långt är för att jag inte kan sitta ner och rulla tummarna nu. Jag är kontrollmänniska som gärna vill ha så mycket som möjligt klart innan nyår för då kan jag njuta av den underbara våren och kanske inte bli en fullständigt sönderstressad sommarbrud. Hur kommer det sig att ni gifter er i Sundsvall? *nyfiken*


    Igia skrev 2008-09-08 14:29:41 följande:
    Hej!Är från uppsala och ska gifta mig 2009. Men vi överger uppsala för sundsvall.
    Jag är imponerad över hur långt ni kommit med allt. Slår ni till till vintern?Vi har "bara" bokat lokal och pratat med värdpar och tärnor än...
  • Vargtassa

    Idag var jag och min syster till atelje champagne och skulle bara titta (brukar låta så).... Å vips så hade jag på mig en brudklänning! Hur gick det till....... :) Men den var såååååååå fin, skulle behövas sy om lite (t.ex ta bort släpet och sy om axelbanden) och det skulle ingå i priset. Tyvärr så kostade klänningen 4000 kr vilket är typ 1000 kr mer än vad jag tänkt
    :( Men man kanske kan få ett bidrag av mina föräldrar sen. (De vet inget ännu, vill dra ut på det så länge som möjligt) Men nu är jag toknojig. Vill inte fastna för första bästa klänning men det är den enda de har (av just den) och den hade en speciell färg.. Den var typ mörkivory i färgen, typ sandfärgad och passade mina färger väldigt bra.. I november ska det komma nya klänningar men de är "bara" Ivoryfärgade.. Suck.. Jaja, vem sa att det var lätt att gifta sig?? ;)
    Har även köpt allt pyssel till inbjudningskorten så snart ska jag börja fixa med det oxå :)
    Förresten, är det någon här som varit in på After six? Gick dit men dom hade stängt på måndagar..
    Hoppas det går bra för er!!
    :)

  • Igia
    Sobeit skrev 2008-09-08 19:01:48 följande:
    Hur kommer det sig att ni gifter er i Sundsvall? *nyfiken*
    [/citat]
    Mina blivande svärföräldrar är därifrån och vi har hela min sambos släkt där. Vi hittade ingen lokal här som vi kände för och hittade en i sundsvall så då fick det bli så
    Vargtassa skrev 2008-09-08 22:22:10 följande:
    [citat]
    Idag var jag och min syster till atelje champagne och skulle bara titta (brukar låta så).... Å vips så hade jag på mig en brudklänning! Hur gick det till....... :) Men den var såååååååå fin, skulle behövas sy om lite (t.ex ta bort släpet och sy om axelbanden) och det skulle ingå i priset. Tyvärr så kostade klänningen 4000 kr vilket är typ 1000 kr mer än vad jag tänkt
    Jag vill inte skrämma dig men försäkra dig om att butiken kommer finnas kvar. Atelje champange har inte så bra rykte just nu och det är mkt strul med de som har hyrt/köpt därifrån. Obetalda fakturor som gör att leverantörer inte vill leverera. Men om din klänning finns i affären så borde det inte vara ngr problem.
    Vill inte skrämma dig bara att det inte ska bli ngr problem med din klänning
  • Igia
    Sobeit skrev 2008-09-08 19:01:48 följande:
    Hur kommer det sig att ni gifter er i Sundsvall? *nyfiken*
    Mitt inlägg kom med i rutan

    Mina blivande svärföräldrar är därifrån och hela min sambos släkt bor där.
    Sen hittade vi ingen lokal här som vi kände för men en i sundsvall så då fick det bli där. Sen ville min sambo gärna gifta sig där även om han inte uppväxt där
  • Vargtassa

    Tack!! Klänningen finns i butiken så det "borde" inte bli några problem. Men då ska jag hålla lite koll.....


    Igia skrev 2008-09-09 01:39:31 följande:
    Jag vill inte skrämma dig men försäkra dig om att butiken kommer finnas kvar. Atelje champange har inte så bra rykte just nu och det är mkt strul med de som har hyrt/köpt därifrån. Obetalda fakturor som gör att leverantörer inte vill leverera. Men om din klänning finns i affären så borde det inte vara ngr problem.Vill inte skrämma dig bara att det inte ska bli ngr problem med din klänning
  • Äntligen är det min tur

    Jag vill inte heller skrämmas men se till att få klänningen i goooood tid innan bröllopet. Man vet aldrig OM man får det där annars. Det håller nästan aldrig med deras tidsplaner tyvärr... Hoppas det går bra för dig med klänningen.


    Vargtassa skrev 2008-09-09 11:37:19 följande:
    Tack!! Klänningen finns i butiken så det "borde" inte bli några problem. Men då ska jag hålla lite koll.....
  • Igia

    Hej!
    Såg idag att det verkar vara utförsäljning på atelje chamnpange nu. Har du kollat det?


    Vargtassa skrev 2008-09-09 11:37:19 följande:
    Tack!! Klänningen finns i butiken så det "borde" inte bli några problem. Men då ska jag hålla lite koll.....
  • Vargtassa

    Japp, hade dock bara för små storlekar för mig :(
    Tror det kommer bli en kinaklänning istället! Många verkar ha beställt det och blivit jättenöjda... Vi får se..


    Igia skrev 2008-09-11 12:53:44 följande:
    Hej!Såg idag att det verkar vara utförsäljning på atelje chamnpange nu. Har du kollat det?
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009