• Sobeit

    Uppsalabrudar 2009

    Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

    Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E
    Igia skrev 2008-10-06 11:50:57 följande:
    Du kan ju ha vita dukar, räda blommor och ljus, silverbestick och silvergrå servetter, vita tallrikar, svarta tallrikar skulle vara coolt oxå men det blir nog lite mkt olika färger.Vi ska ha vanlig E-dukning.F A M E skrev 2008-10-05 21:22:47 följande:
    De lät väldigt fint, förutom att de kommer bli väldigt svårt att hitta svarta tallrikar till ca 70 personer. Samt en dyr post men jag gillade ditt koncept helt klart.

    Tänkte på blommor kan man bara duka med en smal blomvas där de får plats säg 1-2 st blommor i stället för en hel bund. skulle de se snyggt ut. Vet någon vad det finns för vackra vita blommor förutom rosor??

    ljusen kan man har block ljus istället för långa tråkiga smala ljus skulle de se oki ut.

    Jag har j***a många ideer men känner mig osäker på vad som passar vid dessa tillfällen.
  • F A M E

    Jag var ner till blomsteraffären idag för att få lite insperation till blommor i buketten. Jag måste ha världens otur i detta, hon var inte direkt otrevlig men ändå så irriterande & hjälpsam fanns nog inte på hennes karta denna dag.

    Suck vad jag blir så trött när ska detta vända eller är de märkligt fel på mig. Frågade henne bara om hon kunde rekomendera några vackra bukett uppsättning för ca 700:-. Men nej jag skulle komma tillbaka 3 veckor förre bröllopet så skulle vi kunna ta de då. Så vidare vi inte bokade en tid men då vill hon vara garanterad att få jobbet för de kostar ju pengar att sitta ner och prata med dem om ideer.

    Vilken service inriktad person, ALLT kostar pengar idag, så korkad är jag inte. Och självklart ska jag betala för mig de har jag alltid gjort. hmm nja får se om jag tar dom eller om jag ska försöka hitta någon annan.

    JO hon slängde fram en pärm på ca 1 min där jag fick se "några" olika typer av buketter som dom hade gjort. Sen så stog hon och klappade sig själv på bröstet och sa att dom skulle ju självklart göra den bästa buketten för mig. Så duktig hon var men SÅ lång arbetsliv erfarenhet bakom sig så oroa dig inte lilla gumman.

    GAAAAAAAAaaaaaaha vad jag hatar folk som klappar mig på huvudet och dum förklarar mig på detta sett. Jag har ide men jag vet inte vad för slag blommor man kan använda. Om hon bara kunde gett mig några förslag så man kunde gå hem och spinna vidare själv. Och återvända sedan för att få hjälp eller rättning med utseendet på allting. Så hade nog jag varit om jag hade varit i hennes kläder. Alla personer som kommer in är ju potensiella kunder i framtiden.

    NEJ jag åkte hem igen med ett märkbart irriterande huvudbry.

    Så vad hittar man snygga buketter, har googlat runt lite men inte hittat några bra sidor.

  • Sobeit

    Vi får se hur bodsplaceringen blir. Honörsbordet blir som ett vanligt avlångt. Sedan blir det antingen ett "E" eller med öar. Det beror lite på hur många vi blir och vad som blir bäst att ställa i festlokalen. Så det blir nog inte bestämt förrän i vår.

    Vi kommer att ha en vanlig pappersduk som vi lägger en spets över och sedan blir det cremefärgade, skira panellängder över som löpare.

    Färgtema är vinrött, creme och murgrönegrönt. Bordsdekorationerna blir: vinröda rosenblad, murgrönerankor och cremefärgade blockljus med vårt ,monogram på.

    Min blombukett vil jag ska gå i vinrött, creme/vitt och murgröna. En droppformad eftersom jag är rätt lång själv.

    Fesprogrammet får bli gjort i vår, när vi vet vilka som kommer. Men vi gör det hemma.

    Nästa helg sa jag börja testa med inbjudningarna och se vad som blir bäst. Sedan ska jag inhandla allt material till dem och hoppas hinna göra dem klara innan jul.
    F A M E skrev 2008-10-05 21:22:47 följande:


    Hur ska ni göra med borsplaceringen?? samt dukningen. Jag funderar på att att ha vita dukar istället för pappersdukar.Vårat bröllop ska gå i vinrött gråsilver vitt & lite svart. hur ska man göra en fin dukning med dessa färger. Vilka färger på blombuketten ska man ta upp eller ska jag vänta med de tills vi har tittat på kläningen först. Kanske vore en bra ide, stämmer de.Usch jag mår illa av alla måsten som ska ha på ett bröllop, samtidigt som jag tycker de är så kul och vill ha med.vad ska man skriva på festprogramet hur tänker ni göra???Suck jag behöver en bättre hjärna en som kan poppa ideer på engång samt finger färdiga händer som fixar allting utan att slita av mig håret. Innan jag ens har hunnit börjat på någon ännu.tacksam för ideer.
  • Igia

    Vart var du? Vet en tjej som har en egen butik i Luthagen och hon är i af i mina ögon en väldigt snäll och trevlig tjej. Hon gjorde min kompis brudbukett och den var jättefin.

    Du behöver ju inte ha svarta tallrikar. Om man klarar sig utan porslin så finns det svarta plasttallrikar från duni tror jag det var. De är fina för att vara engångs.
    Tycker nog som dig där att det är finare med bara en el två blommor i en vas. Finns det vit gerbera? De är ju fina att ha ensamma.
    Det var blockljus jag tänkte på men dumt nog inte skrev... Vi kommer ha blockljus på fat.

    www.bernzonsblommor.se

    F A M E skrev 2008-10-06 12:25:41 följande:


    Jag var ner till blomsteraffären idag för att få lite insperation till blommor i buketten. Jag måste ha världens otur i detta, hon var inte direkt otrevlig men ändå så irriterande & hjälpsam fanns nog inte på hennes karta denna dag.Suck vad jag blir så trött när ska detta vända eller är de märkligt fel på mig. Frågade henne bara om hon kunde rekomendera några vackra bukett uppsättning för ca 700:-. Men nej jag skulle komma tillbaka 3 veckor förre bröllopet så skulle vi kunna ta de då. Så vidare vi inte bokade en tid men då vill hon vara garanterad att få jobbet för de kostar ju pengar att sitta ner och prata med dem om ideer.Vilken service inriktad person, ALLT kostar pengar idag, så korkad är jag inte. Och självklart ska jag betala för mig de har jag alltid gjort. hmm nja får se om jag tar dom eller om jag ska försöka hitta någon annan.JO hon slängde fram en pärm på ca 1 min där jag fick se "några" olika typer av buketter som dom hade gjort. Sen så stog hon och klappade sig själv på bröstet och sa att dom skulle ju självklart göra den bästa buketten för mig. Så duktig hon var men SÅ lång arbetsliv erfarenhet bakom sig så oroa dig inte lilla gumman.GAAAAAAAAaaaaaaha vad jag hatar folk som klappar mig på huvudet och dum förklarar mig på detta sett. Jag har ide men jag vet inte vad för slag blommor man kan använda. Om hon bara kunde gett mig några förslag så man kunde gå hem och spinna vidare själv. Och återvända sedan för att få hjälp eller rättning med utseendet på allting. Så hade nog jag varit om jag hade varit i hennes kläder. Alla personer som kommer in är ju potensiella kunder i framtiden. NEJ jag åkte hem igen med ett märkbart irriterande huvudbry.Så vad hittar man snygga buketter, har googlat runt lite men inte hittat några bra sidor.
  • F A M E

    Vi bor utan strax utan för men jag ska ta och åka dit till luthagen och höra mig för. Blir en liten omväg men de gör inte så mycket i mina ögon.

    Tack för all info jag ska ta och läsa lite bättre i morgon em efter som jag ska gå och lägga mig nu. Jobbar natt i dag.

  • lottis77

    En till Uppsalatjej som gifter sig den 27/6-09. Dock blir det inte i Uppsala utan vid sommarhuset i skärgården. Men hade tänkt fixa det mesta i Uppsala så jag hänger också gärna på!

  • lillfraggel1

    Fame

    Tänkte bara tipsa om en super bra secret box fotograf. Jag + två av mina vänner har fotats av denna trevlig fotograf. Jag kände att jag ville ha en tjej som jag kunde känna mig avslappnad med. Jag var lite tveksam först men efter att ha sett en kompis bilder så var jag helt såld. Jag kan lova att min man blev glatt överraskad över sin morgongåva. (Jag fotade ute i skogen + vid vattnet i Fjällnora.) Jag badade lite i brudklänning efter bröllopet med.....Så jag kan rekommendera sådana bilder med.

    anglafoto.se är hennes hemsida

  • Äntligen är det min tur

    Hallå brudar.

    Ville bara tipsa er om att det finns billiga (2kr/st) ljusstakar för värmeljus på RUSTA i Uppsala nu. Genomskinliga o svarta i glas. lite fyrkantiga med rundare kanter.

  • Igia

    Tack!

    Ska åka dit och titta!

    Äntligen är det min tur skrev 2008-10-09 14:16:36 följande:


    Hallå brudar.Ville bara tipsa er om att det finns billiga (2kr/st) ljusstakar för värmeljus på RUSTA i Uppsala nu. Genomskinliga o svarta i glas. lite fyrkantiga med rundare kanter.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009