• viktualia

    Ännu en tur med barnkarusellen

    Hej alla barnkarusellsåkare!

    Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

  • Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • start september

    Junilejon,

    låter inte kul med födelsedagen. Kanske kan du åka hem till släkten, så kan de fira dig ordentligt?

    låter lyxigt med spahelg! En nyfiken fråga om mat - kör ni ersättning till Melvin när du ska bort eller pumpar du ur?

  • junilejon

    September...ja jag ska pumpa ur och ge på flaska. Eftersom jag har haft eb svacka nu när det varitså varmt och inte hunnit få så mycket mjölk mellan gångerna så har vi gett honom ersättning och det funkar det med,han äter nog vad som helst han är ett riktigt litet matvrak...
    Ska på husvisning samma dag jag blir 30 så jag kan ínte åka upp till vänner och släkt... trist!!

  • MSW

    Vickan: Kissenödig var jag också, mer i början än vad jag är nu! Mensvärk kommer jag inte riktigt ihåg om jag hade.. Inte mer än när det var dags för mens iaf..
    Kommer inte ihåg om jag var hungrigare än innan, men åt däremot mer ändå "eftersom nu kommer jag ändå bli tjock så det spelar ingen roll vad jag äter" typ..

    Annars är det bra att ha gått ner ett antal kilon innan graviditeten.. Huden är juh lixom ändå uttänjd, så jag har sluppit bristningar (ännu så länge iaf....)

    Förresten; vad säger maken? Blev han överlycklig, eller blev även han lite skraj?

    Junilejon: Tråkigt med ensamtfirande, men du får väl se till att skämma bort dig så mycket det bara går! Låter spännande med husvisning och mysigt med spa!

    --

    Själv fällde jag några tårar innan när jag kom och tänka på att rätt vad det är nu så är det bara jag och maken ena dagen, och dagen efter är det aldrig mer så.. Sen när maken kom hem hade även han tänkt/känt lite så idag..

    Maken sa också att han ev behöver åka till malmö ons-tors på kurs, så det är tur att det inte är närmare BF.. Men förhoppningvis ska kursen "komma hit"..

  • muggles

    Här har det hänt grejer!

    Så du var gravid ändå Vickan?! GRATTIS!!! Försäkringar behöver du inte oroa dig för ännu. Jag drack inget alkoholhaltigt efter att jag plussat men du får känna efter själv. Eg tror jag inte att en liten mängd är ngn fara alls i detta tidiga stadium. Tänk på att äta nyttiga saker om du vill hålla vikten...
    Förresten är Sardinien ett favvoställe, har varit där (bott i Alghero) 2 ggr. Vilket hotell bor ni på? Ni får inte missa Maria Pia-stranden - den är fin! Vill ni ha en utflykt en dag så hyr bil och åk till Smaragdkusten och kika på "det rika folket" (och den fina kusten). Det finns flera bra restauranger på den gamla stadsmuren i Alghero, med havet och solnedgången i sikte.

    Nenne: jag inboxar plussitivitet till dig! Usch fy fan, deppigt värre. Men hallå, ni har ju faktiskt inte försökt "allt" än. Det finns ju stor chans att insemination el ivf hjälper er. Ge inte upp än.

    Vänner: har äntligen fått tummen ur att fixa med bilderna från vårt besök - kopior kommer snart!!! Ang att prinsen svalt gem så tror jag att det är sådant som händer nästan alla. Samma det här med att de trillar och slår sig. Man får bara försöka hindra de värsta olyckorna, allt kan man inte hindra.

    Victory: grattis till lillkillen!

    Hmmm... var det ngt mer - det var ju så mkt att kommentera nu...

    Jag har iaf lagt in 2 nytagna bilder (var det du som efterfrågade det Izzie?) i galleriet.

  • viktualia

    Min kära make är en YTTERST sansad och lugn person som sällan stormar åt nåt håll (till skillnad från hans GALNA fru... )

    Vi har ju haft plusset på känn ett tag men idag när jag testade med ett digitalt test så traskade jag ut till honom som ägnade sig åt att klippa gräset. Han gav mig en extra hård kram och sen undrade vi båda vad vi ställt till med.. fniss fniss

  • muggles

    Cicci: jag tror det är jättesvårt att förstå vad du/ni har gått igenom. Men jag tror det är bra att gråta ut och inte bara gå vidare allt för fort (att bara skaka det av sig liksom), för då tror jag det kan komma tillbaka senare. Skönt att det ordnat sig med din man!

    Jag och min man har förresten för första ggn i i vår relation haft "semestergräl". Vi som aldrig grälar... Nåja, livet med småbarn är ju påfrestande för relationen och allt det där. Iaf, vi redde ut det och sedan har vi haft en superskön semester. Jag har funderat lite och tror att det beror på att man är så fokuserad på barnet att man inte hinner prata med varandra och reda ut saker och sedan exploderar det. Nåja, nu har man varit med om den klassikern också...

  • viktualia

    mugglan - Vi ska bo på nåt som heter Oasis har jag för mig. Och jag ska komma ihåg tipsen om restauranger också!

    Äta nyttigt för att hålla vikten - jopp! här är en som INTE tänker återvända till tiden som 95 kilos klump!!! Även om det finns risk att jag närmar mig det stadiet som gravid.

  • muggles

    Vickan: fast om du går upp ca 15 kg med grav så är det bara normalt. Men det är ju synd om du går upp 30 för det är ju lite svårare att bli av med. Jag har iaf fortfarande 4 kg plus sedan innan grav men det är bara att kämpa på (med träning - jag tror inte på dieter).
    Ang Sardinien så finns det många bra rest även inne i de gamla gränderna (där tvättlinorna hänger mellan husen!!!). Bla en underbar hummerpasta... mmmmmm. Även det lokala vinet är att rekommendera (märke Sella&Mosca). Du kan ju smaka en sipp el två

  • viktualia

    Precis.. men 15 kg är fortfarande mindre än vad jag blev av med... vägde 95 före bantningen och nu väger jag runt 74 (var nere på 71-72.. men men). Så jag har rätt långt till att väga lika mycket som före bantningen *nöjd*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen