• viktualia

    Ännu en tur med barnkarusellen

    Hej alla barnkarusellsåkare!

    Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

  • Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • start september

    Stort grattis Victory! Vilken sötnos!Låter som en toppenförlossning. Den där bluesen är dock jobbig, men det blir bättre!

    Tinga, tänker så mycket på dig och hoppas så att det flyter på lite bättre och att ni kan få lite avlastning så att du får sova ut lite. Det är kämpigt bara med en och hur det är med två samt med den start ni haft kan jag inte ens drömma om. Just eftersom du inte mår så bra är nog sömn och avlastning ett stort behov, och ofta kan hjälpen finnas där om man ber om den, så var inte rädd för det! Även kompisar som bara kan laga lite mat eller gå och vyssja en av dem kan vara ett stöd även om de inte kan så mycket om barn sedan tidigare. Ibland känner folk att de tränger sig på så man måste själv fråga. Men att kolla med BVC om vilken hjälp som finns att få låter också jättebra som någon föreslog. Kram!

    Nu är vår lilla två månader - tänk vad tiden går. De plagg som förr såg ofantligt stora ut är nu lagom och hon har utvecklats massor. Hon skrattar och älskar sitt babygym. Dock har hon blivit lite mammig nu, trots att maken varit hemma massor och verkligen pysslat med henne minst lika mycket som jag. Det är maten som gör det såklart, och säkert oundvikligt. Han bryr sig inte men jag tycker lite synd om honom.

    Har varit och långfikat i solen med några kompisar - jätteskönt och vältajmat med regn som sedan kom.

    Ni som helammat, har ni testat att pumpa ur och ge på flaska? Det är min plan för nästa vecka att testa.

  • Mrs  B

    Nu har jag också hittat hit!!!!

    Är nu äntligen hemma och imorgon ska vi inte göra så mycket för nu behöver vi vila upp oss vill jag lova.

    Det har varit full hålligång hela helgen och vi är nu slutkörda.

    Max blev dessutom getingstucken idag och det var inte alls kul, hans första.
    Gjorde jätteont på honom och det var så synd om honom. Sticket var rejält och armen svullnade lite, men efter diverse behandlingar gick svullnaden ner iaf.

    Victory
    Grattis till lillkillen!!!!
    Skönt med en drömförlossning!
    Ta hand om er nu och ha det jättebra den här första tiden.

    Cicci
    Efter mitt mf blödde jag i ca 4 veckor, sen väntade jag på min mens och därefter satte vi igång med att försöka igen och då tog det på första försöket. Så efter ca 2 månaders väntetid var jag gravid igen. Lycka till!

    Vickan
    Spännande, spännande.........
    Jag hoppas deffinitivt att min tant dyker upp nu i veckan..

  • FruCicci

    åååå grattis VICTORY, underbara nyheter...

    Ingen tant då vickan, så här på söndag kvällen?

    MRSB: jag blöder inte längre! Så konstigt, har inte gjort det sen fredags lunch, ingenting! Jag blödde ca 24h efter aborten... så jag hoppas ju att det ska bli bebis bums. Men 2 månader är överkomligt, om jag har samma tur som du.
    Tack för informationen, det kändes bra!

  • Mrs  B

    Cicci
    Det är säkert skillnad från person till persom hur mycket man blöder. Men kommer bara ÄL igång går det säkert fortare denna gång. Hoppas på det bästa för er skull!
    Vi var så inställda på att få ett syskon så vi tvekade inte alls med att försöka skaffa ett syskon direkt och det var skönt att det tog direkt. Det hjälpte en genom sorgen.

  • viktualia

    fniss

    tur att ni bidrar med lite tillrop så att man kan tro att det är nåt slags trumvirvlande på gång...

    själv är jag mest urless på att ha mensvärksvarianter och nu har maken bestämt att det är dags att hänga tavlor här i vårt stiligt renoverade hem... (näpp vi är inte färdiga men halva hallen har fått snygga tapeter idag... det är så mycket konstigheter att det tar evigheter att tapetsera där)

  • sweetstreet

    Å jag har också hittat hit! .-)

    GRATTIS Victory!!!!
    Härligt att allt gick så bra!!!!!
    Och Albin är verkligen fin! Tycker han liknar dig lite.
    Det är en omtumlande tid den där första, men när man väl hittar lite mer rutiner så är det lättare. Tycker iallafall jag. Hoppas att din baby blues går över snart också. Det kan vara jobbigt med hormoner som ställer till det med humöret....

    Cicci,
    kram!!!!

    Vickan
    hm, spännannde....!

    junilejon,
    vad skönt att Melvin verkar sova bättre nu! Det är jättejobbigt om man inte får ordentligt med sömn. Visst kan man försöka sova lite på dagtid när barnet sover, men det blir ändå ganska jobbigt i längden. Fast det är lustigt ändå hur kroppen och psyket trots allt ställer om sig så att man klarar sig med så mycket mindre sömn än vad man brukar. Men visst, blir det alltför få timmar så går man in i väggen.

    Jag får dock mycket hjälp av maken som tar minst en nattmatning per natt. Eftersom vår lill-skrutta är van vid flaska så går detta utmärkt!

    September,
    på den amningsklass jag var på här i USA så rekommenderade de att man skulle börja vänja barnet vid flaska rutn 2 veckors ålder. Jag har ingen aning om vad rekommendationerna är i Sverige. Här är ju allt vädligt mycket tidigare eftersom man inte har ngn föräldraledighet. Det är ju faktsikit många som börjar jobba 6 veckor efter förlossningen här. Och då måste ju barnet kunna äta från flaska.
    Kan iallafall säga att jag tycker det är guld värt att vår lilla tjej kan äta från flaska. det är såååå skönt att maken kan hjälpa till med maten tycker jag.
    Har fortfarande inte fått riktig kläm på amningen och vet itne ifall det någonsin kommer bli riktigt bra. Och visst hade det varit idealt om hon kunde suga bra från bröstet. men jag måste i ärlighetens namn säga att jag tycker att det går bra nu med flaskmatning och pumpning. på ett sätt är det skönt att maken är så involverad i matningen. Det gör att de bondar så bra, samt att jag känner mig lite "friare" på något vis. men självklart är det ultimata ifall barnet BÅDE kan amma bra OCH äta från flaska. Då har man ju det bsäta från båda världarna

    Liten,
    det låter som omni har rätt full rulle med Mindre. Men det går säkert både fram och tillbaka detta med sömn och mat. Det är iallafall vad man ofta hör från föräldrar. Så jag hoppas att ni har tålamod och iten känner er allt för "frustrerade". men jag inser att det kan vara svårt att tänka så ibland. jag kan själv känna at mitt tålamod kan ta slut när man försökt "allt" men Lilltjejen ändå inte är nöjd. Eller inte somnar. Eller något annat....
    Tur att man tycker de är så fantastiska trots allt. Det finns verkligen igenn annan person man skulle orka med på samma vis...
    Hoppas ni får bra tips på er sovjkurs! Kanske kan ni se det som positivt att mindre faktiskt har svårt att sova nu när ni snart ska på kursen! Du var ju lite orolig över att hon skulle sova som en stock lagom till kursstarten!

    Mrs B,
    Oj vad läskigt med getingsticket! Själv är jag lite allergisk mot insektsbett så jag hoppas att inte vår lilla tjej ärvt det. Tur att Max inte blev jättedålig men det som blev "räcker nog gott o väl".
    Hoppas ni får det lite lugnt nu iallafall! Man behvöer ju lite ro också.

    Vänner,
    kul att se dig i tråden! Men ojojoj vad det verkar vara rulle hos er också!
    Tur att Prinsen inte blev allvarligare skadad iallfall. Men den där läkarens kommentar var verkligen lustig!

    Nenne,
    ni verkar ha en underbar semester!!!
    Jag har itne mailat dig än men ska försöka ta mig i kragen o göra det i veckan.
    Och du ang Rangers så är det nog bra att boka biljetter i förväg. De brukar kunna ta slut.
    Jag är väldigt intresserad av att hänga på. men kanske stannar maken hemma för att passa Lill-Karamellen...
    Jag håller förresten fortfarande tummarna för att tanten ska trassla bort sig och åka vilse i Norge och inte hitta till dig nästa månad!!!

    AM,
    skit med tanten!

  • sweetstreet

    Skickar även kramar till TINGA!!!!!!!!
    Fast helt skulle jag vilja kunna skicka sömn... Men det går ju inte....

    kram!
    Tänker på er.

  • Liten med Mindre

    Sweet - ja det där med att vänja vid flaska tidigt skulle vi nog gjort med. Prövade några gånger vid 2 månader eller vad det var. Bröstmjölk gick så där, ersättning inte alls. Det hade ju varit jätteskönt att kunna lämna över till någon annan lite då och då.

    Så njut lite extra av din "frihet". Det låter så härligt att kunna gå ut på krogen ett varv ibland.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen