• Jonna83

    Balsam metoden!

    Fanns en tråd där den här balsam metoden diskuterades men den är stängd nu, hittade ingen ny..

    Har iaf precis börjat med den nu o skulle gärna vilja prata lite med er som oxå kör på det här, vet att ni finns där ute nånstans ;)

    Första dagen helt utan schampo idag! Vågar inte titta hur det ser ut än :)

  • Svar på tråden Balsam metoden!
  • tolonta

    Är det någon som har provat Druvans äppelcidervinäger med honung i till håret? Den var jag och köpte igår i alla fall, ska provas ikväll efter hårtvätten...

    Honung ska ju vara bra för håret, så jag tänkte mig litet dubbeleffekt. Om det inte funkar så lät den helt ok att använda till dryck, det ska ju också vara nyttigt...

  • MuffinsTönt
    tolonta skrev 2008-08-22 14:57:22 följande:
    Är det någon som har provat Druvans äppelcidervinäger med honung i till håret? Den var jag och köpte igår i alla fall, ska provas ikväll efter hårtvätten... Honung ska ju vara bra för håret, så jag tänkte mig litet dubbeleffekt. Om det inte funkar så lät den helt ok att använda till dryck, det ska ju också vara nyttigt...
    Nån annan har nämt det på FL. Inga hade några hemska kommentarer om det iaf. Prova och berätta hur det gick! Är du osäker på ngt så fråga bara, Lycka till!!
  • tolonta

    Japp, ska göra det! Kan ju inte jämföra om honungen har extra-effekt, men man kan ju alltid hoppas

  • Pearldrop

    haha det vet jag ju inte ;)
    men jag tänkte att man kan lika gärna börja ordentligt när man väl gör det!

    I fortsättningen kommer jag ju tvätta med mitt tvättbalsam från coop, och ha p&k i längderna :)samt gele efteråt för de gjorde att jag faktiskt kunde styla mitt hår, som annars är oregerligt!


    MuffinsTönt skrev 2008-08-22 14:54:06 följande:
    Oj, gjorde du allt det på en och samma tillfälle? Flitig du är. Hur vet du om det är schampot eller balsam eller inpackning som hjälper?
  • lillamaa

    kollade igenom "sista shampoo" tråden och där fanns bla "wella för normalt hår" med men när jag titta på innehållsförteckning så innehåller ju den sulfate!! har jag fel flaska eller ska"sista shampoot" innehålla sulfate?

  • tolonta
    lillamaa skrev 2008-08-26 07:06:55 följande:
    kollade igenom "sista shampoo" tråden och där fanns bla "wella för normalt hår" med men när jag titta på innehållsförteckning så innehåller ju den sulfate!! har jag fel flaska eller ska"sista shampoot" innehålla sulfate?
    Ja, sistaschampoo ska innehålla sulfat. Det är bara med sulfatinnehållande schampoo som du kan få bort mineraloljor och silikoner från ditt gamla balsam. Det är dem du ska tvätta bort från håret med sista-schampoot. Sedan kan man också ha ett "ibland-schampoo" om man tycker att det behövs (jag har haft det i en eller två gånger nu under inställningsperioden), det ska vara sulfatfritt, dock.
  • tolonta
    tolonta skrev 2008-08-22 14:57:22 följande:
    Är det någon som har provat Druvans äppelcidervinäger med honung i till håret? Den var jag och köpte igår i alla fall, ska provas ikväll efter hårtvätten... Honung ska ju vara bra för håret, så jag tänkte mig litet dubbeleffekt. Om det inte funkar så lät den helt ok att använda till dryck, det ska ju också vara nyttigt...
    Mitt hår börjar bli väldigt mjukt... Vet inte om det är vinägersköljningen eller balsammetoden. Troligtvis båda... Men jag gillar det. Och jag tycker att hårbotten blir liiiitet bättre. Har hopp om att det ska bli bra så småningom.

    Så Druvans äppelcidervinäger med honung får tummen upp från mig!
  • grabbarna

    vad har du för ibland schampo då?behöver tips för mitt hår måste ha shampo i luggen, mitt uppe på och sidorna..efter ngr månaders shampofritt med lesset hår började jag med en kombination som funderar mkt bättre för mitt hår men jag använder dock ett sista shampo att tvätta med men skulle behöva ett sulfatfritt


    tolonta skrev 2008-08-26 08:38:43 följande:
    Ja, sistaschampoo ska innehålla sulfat. Det är bara med sulfatinnehållande schampoo som du kan få bort mineraloljor och silikoner från ditt gamla balsam. Det är dem du ska tvätta bort från håret med sista-schampoot. Sedan kan man också ha ett "ibland-schampoo" om man tycker att det behövs (jag har haft det i en eller två gånger nu under inställningsperioden), det ska vara sulfatfritt, dock.
  • MuffinsTönt
    tolonta skrev 2008-08-26 08:40:17 följande:
    Mitt hår börjar bli väldigt mjukt... Vet inte om det är vinägersköljningen eller balsammetoden. Troligtvis båda... Men jag gillar det. Och jag tycker att hårbotten blir liiiitet bättre. Har hopp om att det ska bli bra så småningom.Så Druvans äppelcidervinäger med honung får tummen upp från mig!
    Jag är 99% säker på att det är vinägersköljningen som gör det. Jag har provat både med och utan vinäger till balsam och andra metoder. Håret blir mkt mjukare med vinäger. Du kan göra ett test genom att använda citronskölj istället. Då känner du skillnaden.
  • MuffinsTönt
    grabbarna skrev 2008-08-26 09:59:24 följande:
    vad har du för ibland schampo då?behöver tips för mitt hår måste ha shampo i luggen, mitt uppe på och sidorna..efter ngr månaders shampofritt med lesset hår började jag med en kombination som funderar mkt bättre för mitt hår men jag använder dock ett sista shampo att tvätta med men skulle behöva ett sulfatfritt
    Weledas babyschampoo är en mild schampoo. Har inga "farliga" ämnen och endast sockertensid, den mildaste tensiden av alla. Min pojkvän använder den o hans hårbotten är nu mindre torr. Han hade Head&Shoulders förut. *big no*
Svar på tråden Balsam metoden!