• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • BarbaBruden

    Nu är det ju så att jag vet vad som händer i DH! Följer ju serien med spänning varje vecka då de släppts i USA.
    SKa inte avslöja nåt men det kommer bli ooooooooooolidligt spännande!!!

  • Astriden

    jag är lika beroende som dej Barba, laddar hem DH, Grey´s, Ugly & Men in trees perfekt när jag vaknar fler timmar innan M på helgen

  • BarbaBruden

    Beroende är bara förnamnet!
    Jag började kolla DH i februari. Fixade hem 2½ säsong och plöjde igenom dem under februari månad. Såg 2-3 avsnitt per dag. J höll på att bli skogstokig....

    Amor igen
    Funderar till och med på att beställa en sån i grönt till mig själv. Kostar ju bara 344:- plus frakt...

  • stenbruden

    Åhhhh Barba - säg inget!!! Längtar till kl 9... Så ni har redan sett då, va fuskit

  • malinlars

    grund: glöggkväll låter toppen tycker jag! Gott gott!

    DH... love it!! Tyvärr vet jag inte hur man laddar ner saker.. låter kanske konstigt.. Men har inte orkat lära mig!!

    Amor: Vad kostar det att beställa där??
    Barba: Har du en annan sida som du skall beställa ifr?

  • malinlars

    amor, barba: eller är det kanske från samma sida?? TÄnkte till min tärna också.. Var ju väldigt billigt.. är det så att man skall mäta sig å så el?? Hmm.. vet ju ingenting om sånt.. hahha..

  • BarbaBruden

    Malin
    Nä, stl är färdiga så man kanske får justera något i efterhand.
    Räknade ut om att man beställer tillsammans kostar just den klänningen 404:- styck inkl. frakt vilket är ett helt ok pris. Och då ingår dessutom schal (stavas det så????).
    Måste dock kolla med mina tärnor om dom vill ha en sån eftersom det är dom som ska betala.

  • BarbaBruden

    Har just beställt frimärken till både inbjudningar och tackkort. Jättefina frimärken med olika hjärtan på. 130 stycken lär väl räcka ett tag?

    J föreslog att vi kunde använda överblivna frimärken till att sälja all min skit jag samlat på mig till bröllopet på Tradera. Har ingen aning vad han syftar på......

  • B & S

    ALLAKANTRALLA:

    Vi ska ha kustens. Kostar 3500 plus 500 i dep eftersom dem vill inspektera huset efteråt och få tillbaka nyckeln.
    Vet ej om det får plats hela 70pers, har hört talas om andra som haft 60-65per där men minns inte om det var där eller på Malins skafferi som de tyckte det var trångt..blandat ihop infot där ev.
    Man får ta med sig allt och dekorera relativt ok vad jag förstår så länge man inte går hål i nåt etc. Finns alla tallrikar, bestick och glas inkl vinglas. Har ej sett vattenkannor eller dylikt så man får nog fixa själv.
    Ang musik anläggningen så e den skit så man får inte låna den utan får fixa nån musik grej själv o högtallare.
    Borden är klaffbord på "båda sidor" man fåller upp och dem e jätte slitna men har man långa dukar och ej genomskinnliga syns det inte. Dem har ca 20 vita stolar som e jätte slitna men även bruna stolar med nåt grönt tyg m gula löv på sitsen. Dessa finns det mera av minst 20-30 ialf. Vet ej om det fanns mer nån annanstans för vi behöver bara runt 20 själva.
    Dem e rätt sjysta där tycker jag ialf hövliga o man kan hyra tex fre 18.00 tom sön 12.00. Ska man ha nån annan dag i veckan så vet jag inte vad som gäller exakt. Vi ska ha från tor 18.00 till lör 12.00 då festen kommer vara på en fredag.

    Hej hej på alla andra!
    Har läst lite om eran pyssel kväll....kommer tyvärr inte då jag mår piss!
    Måste försöka få andra piller än dem jag har för ja har jävligt ont sedan olycka nr2. Stod o grät på Axess akuten efter att få träffa nån som kan skriva ut men det gick inte så himmla bra då man får inget sånt akut direkt?! what? IM IN PAIN!!! sveriges vård e helt sjuk själv verkar det som. Mår ialf som sagt pissigt och är på superdeppigt humör och tappat orken för nästan allt.....blir snart apatiskt om inget vettigt händer eller nån läkare inte lyssnar på mig mera och inte tar ur vaxet ur öronen. Verkar som dem vill att folk ska hamna på metalhuset eller hoppa av bron för då "försvinner" deras problem typ!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008