• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Zlemma

    Monogram låter intressant, om ni ska beställa vill jag också vara med och kika!

  • mrsD

    blev ingen klänningsshopping idag.. bangade ur.. fan va feg man ska va..

  • mrsD

    malinlars - neee.. hört så mkt negativt om när man provar klänningar osv.. speciellt här i gbg.. men men.. har ju hört mycke gott oxå=) men på ngt sätt fastnar bara d negativa! hm..

  • Zlemma

    Jag var också livrädd när jag skulle ut och prova klänningar, det är bara det negativa man kommer ihåg, precis som du säger. Nu var jag iofs bara på ett ställe och det var Svahns i Kungsbacka, men där var dom jättegoa och trevliga. Fick hur mycket hjälp som helst. Det enda jag tyckte var lite synd är att dom säger ju sig ha extra stort sortiment med stora storlekar, men såå många tyckte jag inte att det fanns, men å andra sidan så kanske en annan affär hade haft ännu färre!

  • Amor Eterno

    Hejsan tjejer!!

    Japp caketoppers med monogramm eller annat!!

    Här är en sida med jättemånga cake toppers:

    www.advantagebridal.com/weandancaje.html

    Det finns något till alla plånböcker...monogram med swarowski kristaller hihihi..

    Jag kan säga så här att jag hade ett bra bemötande utav alla affärer jag gick till här i göteborg, bäst var nog Ramonas, fin affär lätt att hitta och mycket att välja på.. Ingen snorkig personal.. Men dyra...

    Remmans vilken besvikelse mycket sortiment men alla klänningar är hängda inplastat och man måste dra ut varje klänning för att se på dem.. Men bra personal...

    På Johans högtidskläder på Linnégatan mycket gullig personal..Men inte så mycket klänningar men jättegoa :)

    Om jag har någon kommentar så är det på Tonys högtidsklädder de var lite lite snobbiga men hjälpsamma och så..

    Sedan en liten tanke det är ju brudklänningar som säljs mest så varför har de bara män som jobbar på Tonys?? Om man behöver hjälp skall man stå där i underklädder och be dem trä på klänningen?? Jag är inte alls pryd men jag tänkte på det när jag var där.. Vilken tur att mamma var med!!!

  • mrsD

    Zlemma - drar en störres storlek, så e nog mest nervös för att de ska titta på en när man kommer in o tänka "va gör hon här" eller nåt.. konsigt, så har jag aldrig tänkt förut?? Jäkla bröllopsnojor..

    hade beställt en från nätet, men skulle sååå gärna vilja ha en utan axelband, men vet inte om d e FYSISKT möjligt? man vill ju inte ge sig på o gå emot naturlagarna *haha*
    men ska handla underkläder till jul på ett underbart ställe så hittar inte de ngt som kan hålla upp/hålla in utan axelband så kan ingen!

  • malinlars

    mrsD- VAd du gör- GE INTE UPP!! Förstår att det är krångligt.. min vänninna hade en korsett på sig istället för axelbandslös BH.. detta höll både in å upp.. Var skit snyggt! Men som sagt gå in till en butik med kunskap så kommer det att lösa sig!! Kram på dej!!

  • Majsis2008

    Jag är oxå en rätt stor tjej och jag vill inte heller bli nerklankad på...men samtidigt så tror jag inte att dom visar d...men man känner sig uttittad...jag måste ge mig ut nåndag snart...jag ska ju ha en kort klänning som sagt, lite vid där nera och gärna halterneck...har väldigt breda axlar så det passar mig..

  • Amor Eterno

    Nej jag har på senare tid förståt att man skall satsa på bra underklädder i alla fall BH så att allt sitter på plats!!!

    Jag har slängt alla mina hm och lindex bh och gick till Change och köpte 5 st nya sätt storlek för 1500:-, jag köpte typ 80 c eller d på hm. Och sedan mätte dom mig och jag har en 70-75 e eller f. Fattar ni hur många som går med helt fel storlekar.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008