• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • valkyriana

    Jag börjar fundera på om vi inte skulle ha någon som filmar också. Fast frågan är NÄR man kommer kolla på det?
    Lördags mys i soffan och sitta och kolla på 2 timmars redigerat bröllop?

  • mrsD

    vi ska ha fotografering innan vigseln, sen kommer vi bara att ha amatörbilder resten

    men har frågat en av mina bästa vänner som älskar att fotografera att fota vissa viktiga saker som inte får missas tex tårtan osv

    sen har vi skrivit i festhäftet att d kommer finnas cd-skivor att ta me hem o ladda över bilder på o skicka t oss, eller maila. Tror att d kommer blir jättebra

  • Astriden

    Vi har två vänner som är "hobbyfotografer" de kommer att fota & filma själva vigseln & sen på festen. Vi kommer att hyra in en fotograf i 1-2 timmar gör att ta de officiella bilderna.

    En lösning som jag tycker är bra, inte allt för dyr & riskerar inte att så för lite bilder heller
    Vill ha massor!

  • Amor Eterno

    Hallo tjejer!!

    Vi har ju bokat Li Fernstedt hela dagen från morgon till kvällen, men skulle så gärna ha någon som filmade.. Jag känner att även om har en budget så vill jag lägga ner pengar på foto & film det enda som blir kvar ifrån festen!!

    Jonas äldre farbror ifrån tyskland han är hobby fotograf och filmare, kanske att han hade filmat men då kanske han inte är med så mycket på fetsen??
    Vet inte om man kan fråga honom??

    Men men det är alltid jag som skall ha så mycket framförhållning!! Får nog vänta ett tag med detta :)

  • RUMM

    Hej- finns det plats för en till på denna tråden?
    Min sambo och jag planerar gifta oss under 2008 men har ännu ej satt datum... Bor i Göteborg...

  • mrsD

    RUMM - välkommen! klart d finns plats=)

    Vart har ni planerat att gifta er? här i gbg?

  • Amor Eterno

    Hej RUUM!!

    Välkommen :)

    Det är klart det finns plats för en till eller många till, så inget satum satt än, men när skulle du helst vilja gifta dig sommar,hösten eller kanske vinterbröllop??

  • RUMM

    Åååh, man tackar, man tackar!
    Jaa, det med datum är så svårt så jag blir galen! K (min sambo) vill gärna gifta sig i Grebbestad då han har lite anknytning dit, och då är det ju liksom sommar som gäller... Men jag vill gärna gifta mig här i Göteborg då det är här vi bor, så att säga.Gärna nu i vår -08... Brådis? Kan man få ihop allt så snabbt?
    Ingen av oss kommer från Gbg från början...
    vad jag babblar.....

  • Amor Eterno

    Ja det är klart man kan få det :)

    Du har ju en massa bra info på denna sjt + en massa hjälp ifrån oss alla om det behövs (nu talar jag för alla det är ju inte meningen, men har ju träffat några och vet att de ställer upp ; )

    Okej berätta lite hur hade du tänkt dig??
    Vill du ha en resturang där du köper paket eller ha lokal där du fixar med catering eller mat själv??

    Hur många gäster ungefär rör det sig om??

  • Astriden

    Välkommen RUMM!
    Klart det går, får vara lite effektiv bara
    Lika nyfiken som Amor, så väntar med spänning på svaren.

    Tjejer, inte sugna på ett nytt datum??
    Vill ju oxå se hur alla ser ut!!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008