• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Astriden

    Hon låter toppen Amor.
    Jag lider av klänningsångest!
    Kikade runt i gbg i helgen och insåg ganska snabbt att detta kommer att bli svårt. Hittade ingentid som va klockrent, hittade fel på allt & hejhopp av dyra en del va.
    (hittad en jag gillade.. men 16 tusen!!)

    Nån som har tips??

  • stenbruden

    Hej allihop!

    Jag är som vanligt frånvarande över helgen Har ockås haft en bra helg! Mkt partaj och hockey!

    Nu måste jag kuta iväg en sväng, tittaer in senare igen!

  • BarbaBruden

    Klänning, ja.....
    Är det ingen som tänker Kina klänning. Har ångest över tanken att lägga massor av pengar på en klänning som jag kommer trampa på och om jag känner mig själv, även spilla rödvin på

    De 2 senaste bröllopen jag varit i närheten av, de hade beställt på Kanacca. Jättefina båda två....

    Vad tror ni? Hur många tusen tänker ni lägga????

  • malinlars

    stjärngudinnan: Vill gärna ha likadan ring som förlovningsringen. Med stenar på rad.. Vet inte om jag vill ha stenarni "i" eller så att de sticker upp.. hmm.. får se hur d blir.

    Var hos fotograf i går.. kändes jätte bra.. härligt. Varit lite nervös inför detta. Fick många bra idéer o det känns bra. Skall ju på mässan på söndag.. det börjar ju närma sig.. 8 månader kvar för vår del.. en del av er är ju ännu närmare..

  • stenbruden

    Hej igen..

    Klänning ja, min kostar ju bara 3200 kr så jag är supernöjd! Jag har förlikat mig med tanken att beställa från nätet. Om den kommer fel så får man ju reklammera den och om den behöver justeras tar jag den bara till en skräddare här. Min tärna vet en bra. Eftersom klänningen är så billig tycker jag inte det spelar så stor roll om jag får lägga lite på justeringar. Ska ni ha vit eller ivory??? Det tycker jag är svårt...

    På torsdag ska jag träffa Li Fernstedt och prata secret box.. iiihhh lite nervigt men det ska bli kul, tycker hon verkar jätte trevlig!

    Ah va bra ska kolla tråden om vaxning, tack Astriden! AJ AJ
    Vill man vara fin får man lida pin...

    Vi dyker också upp på mässan tror jag, söndagen. Hoppas den är bra!!!

    Barbabruden:
    Hoppas man lyckas hålla rödvinet på avstånd till sent på kvällen Mardröm att få en megafläck redan på middagen... Men det är väl precis den dagen man kommer att göra det

  • BarbaBruden

    Stenbruden
    Tycker absolut du ska satsa på en ivory. Vit är verkligen....vit!
    Ivory är oxå vit fast inte ilsket vit. Det bästa är att smita in på nåt ställe och prova IRL så du vet vad du passar i.....
    Lycka till!

  • mrsD

    sådär tjejer!
    nu är bordet bokat på chez amis, 8 pers (tyvärr kommer inte joji så vi blir bara sju men men..) kl 19.00

    på uteserveringen me värmelampor o mysiga filtar..=) låter d okej?

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Astriden: Så du pratade med Li om secret box, vi har ju bokat Li till vårt bröllop :)

    Hon verkar ju toppen :) Älskar hennes portfolio och hon var sååå mysig när vi träffades :)

    Chez amis låter toppen, ser redan fram emot att träffa alla :)
    Vad kul att vi gör det.

    Jag som är lite mörkare i huden tycker ju Vit är jättesnyygt men klänningen jag vill ha finns bara i light Ivory men det är jättefint med!!! Är man väldigt ljus i hyn så är nog Ivory ett bättre val... tror jag.

    Astriden vad vill du vaxa?? Jag har gjort det värsta som finns alltså brasilian....

    Måste säga att jag har gjort det på två ställen i göteborg, hon den första tjejen var hur bra som helst och andvände aloe vera vax som dämpar rödheten, den andra jag var på i vasastan var hur dålig som helst... Fick inåtväxta hår som gör hur ont som helst osv. you can imagen.

    Men sedan tyckte jag att det inte var värt pengarna... För man får ju gå dit vart tredje månad ( detta beror på hur din hårväxt är om man har mycket hår eller om det är tjockt osv)

    Kanske delar jag för mycket detaljer men men...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008