• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • LindaochLinus

    Hej allihopa!

    Astriden: Välkommen till detta härliga gäng!! Jag känner mig också lite stressad,fast jag vet att jag inte behöver vara det.
    Bröllopsnerver bara antagligen,hihi.

    Vad vill du planera härnäst?Vi ska på möte med cateringfirman imorgon faktiskt,det skall bli spännande.

    Majsis2008: vad har du tänkt dig för brudfrisyr?

  • Joji

    Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    BarbaBruden- 10 Maj, Masthuggskyrkan
    LindaochLinus- 17 maj, S:t birgittas kapell
    Majsis- 31 maj, Rådhuset
    malinlars- 7 Juni S:t birgittas kapell
    stjärngudinnan- 5 juli, Kungslena kyrka
    Joji- 12 Juli, Onsala kyrka
    MrsD- 19 juli, Lysekils Kyrka
    Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka

    Jag gjorde om listan - MrsD, du hade råkat sätta ditt datum för tidigt, hoppas det var ok!

  • Majsis2008

    jag har tänkt mig en kort frisyr, eftersom jag inte vill ha långt hår igen hehe. Rätt spretigt tror ja, o kanske lite plattare längre fram...

  • Joji

    Astriden- vi har inte ordnat mer än er, och knappt ens det! Vi har bara bokat kyrka och lokal. Vi avvaktar med mycket tills vi officiellt förlovat oss. Vet inte när det blir, jag inväntar det hela...

    Däremot så har vi ju många många tankar i huvudet. Jag tycker det känns viktigt att boka sådant som kan bli uppbokat. Målet är att boka fotograf och band denna veckan.

    Sedan vill jag köpa material till inbjudningskorten som vi kollat ut, börja prova klänning, spana på tårtor, buketter. ÅH, det är ju SÅ kul!!!

  • LindaochLinus

    majsis2008: oki jag vill också ha en enkel frisyr,bara fina stora lockar tror jag,med lite pärlor i här & där kanske!får se!
    var inne & tittade i ditt galleri,ska ni ha hjärtformad tårta?tror att vi ska ha det
    läste att det var du som friade,hur gjorde du?blev din kille överraskad?

  • Majsis2008

    Nej, det blir nog inte hjärtforamde, blir nog vanliga, rektangulära, kan man fgöra lite större men färre hehe...

    jag hade tänkt på det länge, haft det på tungspetsen men inte frågat då jag var rädd för ett nej. Men så en dag satt jag framför datsan, han vid tv, brukar se ut så här hemma...och då bara jag tänkte att nä nu chansar jag, och ut flög orden vill du gifta dig med mig, och han sa ja, varför inte, nångång ska man gö det, jätteromantiskt eller ej...men ja blev d i alla fall. han blev nog lite överaskad, var väl därför han sa så. Nu pratar han ofta om det och kallar mig sin lilla fru...

  • Majsis2008

    Sen med frisyren....ja,lätt ska det vara och jag brukar inte ha massa grejer i håret så tror d inte ska bli det heller, men får se vad frisören hittar på, har ingen aning om vart man kan vända sig, nånstans där det finns både make up och frisör typ...och som kan tänka sig och öppna lite tidgare...

  • LindaochLinus

    vart bor du nånstans? jag måste också hitta en tjej som kan fixa mitt hår,sminket e redan fixat,har en tjejkompis som jobbar på FACE som ska sminka mig & tärnorna.
    vilken tid skall ni fotas?

  • stenbruden

    Hej Tjejer!

    Man är borta en dag och sen är man lost här Ni skriver så det glöder! Kul att så många vill träffas!
    Välkommen Astriden!

    Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    BarbaBruden- 10 Maj, Masthuggskyrkan
    LindaochLinus- 17 maj, S:t birgittas kapell
    Majsis- 31 maj, Rådhuset
    Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    malinlars- 7 Juni S:t birgittas kapell
    stjärngudinnan- 5 juli, Kungslena kyrka
    Joji- 12 Juli, Onsala kyrka
    MrsD- 19 juli, Lysekils Kyrka
    Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka

    Måste åka på ett kundbesök nu men jag hänger på lite mer sen i em tror jag... Ska läsa ikapp mer noga då Skummat nu bara..

    Är ni sugna på en fika eller ett par glas en fredag kväll? Hur ligger landet kring det?
    Kram kram

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008