• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • stenbruden

    Vi vigs ju på samma plats så det blir nog en tur med häst o vagn.. iväg för foton och sen tillbaka till festen..

    Ni då?

  • Stjärnis

    Vi har en bit att transporteras, så det blir någon form av bil men vet inte vad ännu. Min bror har flera vänner med olika bilar, så han har lovat att undersöka olika alternativ..

    stenbruden: Häst och vagn låter underbart..

  • Majsis2008

    jag har oxå funderat på transprot, min brors tjej har en bekant som kör en vit limo...får se om den blir vår transport, annars så har min far massa kontakter med...

  • Majsis2008

    stenbruden svarade inte på din fråga...jag vet inte om vi ska ha vitt till om man har orange..men troligtvis, passar in med håret eftersom ajg e rödhårig haha

  • stenbruden

    Haha majsis perfect match

    Jag har haft med hästar att göra större delen av livet (inte just nu) så det var liksom naturligt att det skull bli häst o vagn.

    L&L
    Jag har fattat hela grejen med förlovningssidan nu... den är redan klar.. Om ni vill se så kolla in, så få ni höra våran lilla historia

  • bröllop gbg

    Då har vi bokat bröllopsnatten! Vi kollade runt en del och våra kriterier var fin utsikt och bubbelbad på rummet och det blev Novotel som passade bäst. Havsutsikt och svit med jacuzzi. Champagne, choklad och frukt på rummet som vanligt och mycket bra pris. Bara 2290 kr. Ingenting jämfört med Gothia t ex. Utcheckningen behöver inte ske förrän klockan 17 dagen efter.

    Jag letar som en galning efter ett par snygga röda skor. Behöver något som "spicar" upp klänningen. Skitsvårt att hitta vid den här årstiden, antingen har de låg taxklack eller skyhöga stiletter. Nån med tips? Hittrar jag inga får jag utvidga mitt sökande till silvriga skor, det skulle också vara snyggt. Letar också efter en bh som är snygg och bekväm, utan axelband. Nån som vet nån bra affär med rimliga priser? Egentligen hade jag velat ha en hel korsett eller så men det är så himla dyrt. Så det får bli lite mer situps istället.
    Angående färger så blir det vitt, vinrött/mörkrött och silver. Funkar nog bra under november eller vad tror ni?

  • Stjärnis

    Stenbruden: Jag kan inte se er förlovningsssida. Ligger den tillsammans med presentation, bildgalleri osv

    bröllopgbg: Jag skulle gå och titta på change på underkläder. De är suveräna där, tycker jag!

  • stenbruden

    bröllopgbg

    Sviten lät ju kanooon, bubbelbad på rummet o grejer.. Jag säger då det Kommer nog att kolla det där närmare!

    Skor är så svårt nu, jag gillar inte alls detta modet men man har ju iget att välja på.. Har du kollat på bianco eller scorett? Dom är ju inte billigast men dom brukar ha snygga skor.

    Färgerna är TOPPEN, väldigt likt mina (rött,vitt,silver o svart)

    Jag ska ha en korsett, kosta vad det kosta vill.. Min klänning är axelbandslös o jag vägrar gå och dra i allt den dagen.. Det finns en butik i Kungälv som heter Carola. Dom är superduktiga, inte jättebilliga men vilken service och kvalite!!!!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008