• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • stenbruden

    Vi ska oxå fotas efter vigseln och vi tänkte göra så här för gästerna..

    Alla ska fotas av ngn och sen får man skriva i en gästabok med alla dess färger.. Dels är alla nyktra och vi kan klistra in en bild över varjes hälsning när dom är uppklädda och fina. Vi kommer att ha en "fyllegästbok" oxå under kvällen, dom brukar vara kul att läsa efteråt

    Detta tar ju inte så lång tid för varje person att göra så vi ska tänka ut ngt annat som man kan göra när man är "klar"
    Kanske ngn mingel lek av ngt slag, typ hitta den o den eller hitta din bordsdam/herre eller nåt..

    Givetvis ska det finnas ngt gott att dricka oxå

    Vi är ju inte så många och dom flesta känner varandra så jag är inte orolig att det ska bli trist för dom..

  • mrsD

    d där me o hitta sin bordsparnet, kan man ju faktiskt göra en ganska kul grej av!

    på vår bal i nian fick alla dra varsin lapp ur en skål, tjejerna ur en skål o killarna ur en annan. Där stod ett namn på en disneyfigur, ex jag fick barbie o då skulle ju jag leta upp ken!

    Annars, om gästerna känner varandra lite bättre o vågar lite mer, så kan man göra såhär:
    Alla drar varsin lapp, som innan, tjejern ur en o killarna ur en annan o där står ett djur (eller en bild)

    Alla ställer sig sedan i ett mörkt rum o börjar låta som sitt djur *S* O d e ju då en tjej o en kille som har samma djur o ska leta upp varandra!

    råkade ut för detta en gång, o jag kände inte ett kotte i d sällskapet o så fick jag såklart KO... pinsamt.. men d va en bra isbrytare!

  • LindaochLinus

    så känner jag med,vi har ju vårat band som trubadurar för gästerna när dem anländer,vill ha nåt lite mer lekaktigt också,det där med att leta upp sin bordskavaljer på nåt sätt har jag också vart inne på...för vi kommer ha en del gäster som inte känner varandra så nåt sånt måste vi ha

    det där med fyllegästbok låter ju skitkul,tänk vad ni kommer att ha mycket att skratta åt dan efter när ni läser den

    våra vänner & familjer är rätt partyglada av sig så jag tror nästan att dem förväntar sig lite lekar & drinkar,hihi
    ska ju ha tärmniddag på lördag så dår får jag be om lite ideér!

    hur många gäster skulle ni ha nu igen stenbruden?

  • LindaochLinus

    mrsD: *asg* det där var ju en riktigt rolig ide´ när det gäller att leta upp sin bordskavaljer haha

  • stenbruden

    HAHAHAHA MrsD det var ju skitkul med djuren

    Ja vi tänkte kanske ngt sånt att man får en beskrivning som man sen måste snacka sig fram till svaret för att hitta sin bordspartner.. Vi kommer nog att göra själva placeringen själva så vi får nog styra upp det där med vem som får vilken lapp o så men man kan ju göra det till en kul grej!

    Tipspromenad är ju oxå en kanonkul grej iof.. Speciellt om man har lite annorlunda kul frågor som sedan ska redovisas.. Man kan ju göra en lagtävling av det eller nåt?

  • mrsD

    ahhh, glömde ju såklart att d låg ju motsvarande lappar på dukningen...

    alltså, tex jag hade barbie då stod d ju barbie på en av tallrikarna.. hehe, liten men viktig detalj kanske *S*

  • LindaochLinus

    Min sambo var på ett bröllop där man fick en tidning precis gjord som tex aftonbladet där man kunde läsa massa om brudparet,lite skvaller mm. Sen var det ett korsord där i också om brudparet & det var väl nåt slags pris.Det kan ju vara en kul grej för gästerna att ha med sig hem från festen !?
    Kan fråga hon som gjorde det hela hur hon gjorde helt enkelt,haha om det är nån som är intresserad?
    Enligt min sambo så var det precis som an vanlig kvällstidning
    fast man kanske inte vill att alla ska veta allt om en såklart

  • mrsD

    det hade varit roligt, men vet liksom inte va man skulle skriva i en sån tidning, vi e nog inte så intressanta *s*
    men skulle va kul om man va tärna o göra en sån åt brudparet!

  • LindaochLinus

    ja ,precis ,om man ska ha tipspromenad så får det nog vara lagvis så att alla inte bara går tex tillsammans med sin partner el så! för alla ska ju lära känna varandra lite sådär

    jag vill ju att alla våra gäster ska vara på sitt bästa humör när vi kommer till festen & lite smårunda under fötterna sådär

  • LindaochLinus

    mrsD : ja det hade vart jättekul att få nån sån slags grej från sina tärnor el så ja!

    det här med gåvor till sina tärnor förresten?har ni tänkt på det än?jag skulle vilja ge nåt innan vigseln precis som dem kan ha på sig under hela akten,tex ett smycke!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008