• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • malinlars

    emblis79: Välkommen! Vi skall också gifta oss i sankta brigittas kapell!! Jag ringde 2 Juli 07:40 för att boka till 7 juni 08!! Skönt att höra att fler gör så. Kännde mig lite dum först, men vi vill ju ha kyrkan & den är ju såå populär vad jag förstår. Det är min drömkyrka också & blev väldigt glad när min sambo (från söderköping) tyckte om den också!!
    Va långt ni har kommit i planerna, visst har vi planer, men inte mycket bokat ännu!

    stenbruden: Vi tänkte ha såpbubblor ist för ris. Det är så himlans vackert!!

    Kom jag in när alla har gått kanske??

  • Emblis79

    Malinlars:
    Ja den kyrkan är superfin, ligger såååå vackert OCH ligger perfekt till i och med vår festlokal. Var ska ni ha festen?

    Bor ni i samma stadsdel som S.t Birgittas tillhör? Har nämligen hört att de går först... I så fall kanske jag inte kan boka den och då kan jag ju lika väl försöka hitta en annan

  • malinlars

    emblis: NEJ NEJ.. du har lika stor rätt som vem som helst att ha den kyrkan! De tar en avgift på 200kr (billigt) för dekorationer, ljus, kantor & vaktmästare. Präst tar du med från den församling du bor i, eller om du känner ngn. Man får inte ha ngn från ngn frikyrka om jag förtod dem rätt. Vi känner nämligen en pastor inom pingskyrkan, men det gick inte. De talar om allt detta när du ringer! Ring när du tänkt!!!

    Vi skall ha festen på Aschebergska eken.. hisings-backa... ganksa långt ifrån kyrkan, men vi skall fottas efter vigseln så det är bara bra. Så får gästerna när de kommer fram gå en tipspromenad, med frågor om oss är det tänkt..
    Vart skall ni ha festen? Novhotel?? Sjömagasinet skulle vara häftigt om man hade de pengarna!!!

  • Emblis79

    Vi skall också fotas efter festen och hade också tänkt ha tipsprommenad som handlar om oss
    Har laggt över den tipsprommenaden på mina tärnor, bestman och toastmastern att fixa.

    Vi ska ha festen på Malins skafferi på Nya varvet. Ligger inte så långt bort men för långt att gå så vi ska ha en buss som tar gästerna från kyrka till lokal.

    Har ni bestämt fotograf? Vi har hittat och bokat en helt underbar och duktig tjej men hennes namn får tyvärr inte nämnas här...

    200 kr för kyrkan är ju ingenting! Undra om man får ha förslag på blommor?
    Skönt att höra att boende i församlingen ej går före! Då borde ju min plan gå i lås om jag ringer halv 8 den 1/10 *hoppas*

  • malinlars

    emblis: ja har du tur som jag hade så är de vid telefonen då!! Chansa gjorde jag! Tror att de har samma för alla. Men du kanske har tur att ingen annan önskar just den dagen. Det är ju en populär kyrka å många bröllop på samma dag. Det är nackdelen tycker jag. Att det blir "trångt" mellan vigslarna, stressigt kanske å lite "kö-aktigt" med gästerna.. Men men.. kyrkan är vacker å ligger vackert!! Det väger upp!!

    Ja tipspromenad är roligt tycker jag själv! HAr också tänkt att våra värdar skall ordna med detta!

    Vi skall träffa en fotograf den 7/10. Hoppas att det känns bra. Vill gärna träffa å prata innan. Är inte direkt fotomodell, alltså van vid kameror. Vill då känna mig bekväm med fotografen!! Vart skall ni ta era bilder.. skulle behöva lite tips. Klippan är ju rätt mysig med vattnet.. man kan ju rikta kameran på ngt fint som bakgrund kanske??

  • Majsis2008

    jag ska med ha tipspromenad, men vet inte om jag ska fixa den eller om vårat värdpar ska få göra den...hade ju varit roligare om dom gjorde den...

  • Majsis2008

    Vi ska ta våra bilder på ramberget...både på toppen och i parken som finns där. Eller så finns det massa fina ställen uppe i partille, vid björndammen eller k-sjön och öven vid säveån, så allt sånt är inte bestämt...

  • LindaochLinus

    Finns det verkligen inte nåt annat än tipspromenad?Känns som alla ska ha det för gästerna under fotograferingen,nä jag ska be mina tärnor om hjälp att komma på nåt!
    Eller tycker dem flesta att det är kul?

    emblis: vi ska också gifta oss i s:t birgittas kapell

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008