• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • malinlars

    stenbruden: TAck för tipset med färgerna. Har själv tänkt så vid dukningen att inte ha de mörka färgerna i "basen". Men inbjudningskorten är det nästan tvärt om. Älskar den mörka bruna & görna ihop.. kan inte hjälpa det liksom..
    Mkt bra länkar.. super!!

    Barbarabruden: Herregud!! 20000kr.. Det är ju inte sant. Vi har hittat en som tar ca 3000Kr. Då får man alla bilderna på Cd både högupplöst & webbanpassat. Han är nog med oss i 2-3 timmar Tror ja. skall ha möte den 7/10.. Men jag har en annan som är mycket billigare än 10000kr. www.fotografcecilia.com Maila henne att du vill ha info om bröllopsbilder, så skickar hon ett brev med All info.. Smidigt!!

    Tårtan ja.. Tänkt mig en vit tårta med banan grädde och vanilj kräm i.. vanligt enkelt å gott. Med en krona på toppen, som min bortgångne mormor har virkat o stärkt. Hon har alltid sagt att den skall jag ha i håret den dagen jag gifter mig. Dessvärre är den jättestor! Så det ser alldeles för konstigt t i håret.. tyvärr. Men då hedrar jag hennes minne genom att sätta den på tårtan ist.. med murgröna hängandes ner.. tänkte jag..

    OSA vill jag ha till båda våra föräldrar, men lars han tycker bara till ena.. skall börja göra inbjudningarna snart. Tänkte skcika ut dem i Januari..

  • stenbruden

    Hej igen!
    Nu har jag vart på en jättekul mässa i grannlandet ONT i mina stackars fötter som fick klacktortyr en hel dag. Jag brukar gå i klack men dessa skorna är nya, ni vet hur det är

    Kul att ni gillade länkarna!

    OSA ska vi nog ta till min tärna, hon är även toastmadame... Jag har förstått från andra att om man tar OSA till sig själv så tas det inte lika mkt på allvar... jag vill helst ta det själv men hon får rapportera alla svar till mig.
    Det är flera som sagt att när dom tar OSA själva så säger folk i förbifarten att jajamen vi kommer eller tar för givet att brudparet vet att dom kommer. Men ska man OSA till ngn man kanske inte känner så väl så tror jag att man ringer eller mailar och VERKLIGEN OSAR. + att hon tyckte det var ett perfekt sätt att få första kontakten med alla gäster ang tal o spex osv. Men dom sagt hon kommer att rapportera ofta och mkt till mig Jag vill oxå ha kontroll över allt

    Vi skickar oxå ut inbjudningarna efter nyår! Som L&L skrev, då har folk landat lite efter julstöket OCH då finns det inte så mkt annat att se fram emot, jag hade gärna fått en bröllpsinbjudan efter nyår! Jag har inga problem med hösten, som många andra, men jan-mars är min depp period...

    Malinlars:
    Det är en helt annan grej med mörka inbjudningskort - jättesnyggt!! Jag tänkte bara på "inredning" i lokalen med dukning osv, så att det inte blir för mörkt. Det kommer att bli kanonfint!!!!! Jag såg faktiskt någonstans, vart det nu var, en liknande inbjudan i liknande färger som du vill ha, jättefina!! Kommer bara inte ihåg vart 17 det var... Det kan ha varit någons inbjudningar här på bt. Kolla på galleriet!!

    Tårtan ja... Där är jag helt borta!! jag har ingen aning hur jag vill att den ska se ut! Men jag älskar oxå choklad Den får ju givetvis hålla färgtemat. Jag vil nog inte ha för mkt grädde, alltså inte en FÖR tung tårta.. men den ska smaka mycket!! Hallon ihop med choklad lät ju super gott, mums mums. kan björnbär vara gott oxå kanske? Åhhh vad sugen jag blir nu!!

    L&L
    Tycker absolut att ni kan ha en hjärtformad tårta! Som du säger temat är ju lite diskret så det kan piffa upp tårtan! Lät som en jättebra idé!!

  • Majsis2008

    Hej hej, så skönt att det är helg nu, min kropp känns helt mörbultad efter jobbet i veckan....
    Vilken tid tror ni att man skulle behöva vara ute och fotograferas om man skulle va ute i Gunneboslott? Det tar ca 2 timmar att fotas, och sen ska man ju ögras i ordning...kanske e bättre med dom ställerna jag sagt innan? suck d e jobbigt detta...

  • Majsis2008

    Choklad och björnbär kan nog funka, man bryter ju av mot chokladsmaken...d lät oxå gott...hehe man blir riktigt sugen...

  • stenbruden

    Ja man blir ju tokigt gotte sugen

    Helg?? Är du ledig imorgon?? va skönt! Jag är ledig idag men ska jobba fre och lör... Hade inte sagt nej till en riktig låååånghelg nu!!

    Jag har inte riktigt hängt med i foto disk där men vart ska ni ta vägen sen? Ni skulle völ fotas innan vigseln va? Menar du att det kan bli stressigt med gunnebo? akta så det inte blir för stressigt på den stora dagen, man vill inte vara genomsvett och uppstressad när man väl ska säga ja sen.. Man måste ju hinna njuta

  • Majsis2008

    Jag e ledig idag och imorrn, e så när man jobbar på volvo hehe.

    Jo, det är ju det jag är rädd för att jag kommer bli, stressad...men tror att ramberget blir där vi fotas, finns ju en fin park där...

  • stenbruden

    Ja ramberget är ju jättefint!!! Om det är fint väder kan ni ju ta er upp och få hela stan i bakgrunden! Det blir toppen!

  • Majsis2008

    Ja d hade vart ett fint kort
    speciellt när hon har ett sånt objektiv så att vi stns jättetydligt men bakgrunden blir lite suddig

  • LindaochLinus

    God kväll alla brudar från götet

    Hur går det för er i planeringen?Jag har fullt upp här hemma just nu med en liten 7 månaders bebis som tycker att jag ska bära henne hela tiden hon är inne i nån av alla deras separationsfaser just nu gissar jag,och det är bara mamma som gäller,det känns ju såklart kul men man blir ju lite trött i armarna

    Jag längtar tills tisdag då vårat möte med cateringfirman ska ske !!Ska bli så kul att få all information & få se lite olika menyförslag & med tanke på att cateringen ligger i samma hus som våran lokal så hoppas jag på att få kunna få en liten titt igen !!
    Just det ja,vad ska ni ha på menyn?Det tror jag ingen har sagt,mest snack om tårtona

    Tell me ,tell me girl´s *nyfiken*

  • Majsis2008

    Jag vet först efter nyår, e svågern som fixar maten, e kock på liseberg...men blir kall buffé typ

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008