• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • mrsD

    God morgon! hoppas ni sovit som små prinsessor allihopa=)

    Idag planeras det att ringa Catering + slutboka brudbuketten (affären gör bara EN per helg, så bäst att boka upp sig!!)

    Härligt att så många håller på me klänningar, blir ju alldeles nipprig! jag vill me, nu, nu, nu!
    Men nu börjar äntligen pengarna rulla in så så snart den där biljäkeln e klar o såld så bär det av det t sthlm o shoppas brudklänning!

    Ngn som har tänkt eller varit på Bridal outlet i sthlm? dit jag har planerat att åka..

  • starchick

    Bridal outlet, har dom någon hemsida? Annars, var i sthlm ligger det? Ska ju till sthlm nästa vecka. Tänkte köpa mig en cape/bolero av nåt slag =)

  • LindaochLinus

    Hallooooo allihopa!

    mrsD : vilken catering ska ni boka?vi ska på möte den 25:e sep med våran cateringfirma...kul kul
    och vart ska du göra din brudbukett nånstans?

  • stenbruden

    Godmorgon alla krim fans
    Jag är också det men såg faktiskt inte CSI igår... vi kollade på film med A Hopkins, skitbra! Den heter fracture (tror jag det var) Han spelar en MKT smart man som har ihjäl sin otrogna fru.. Det är en katt o råtta lek mellan honom och en ung arrogant åklagare..
    Men ni har väl inte missat serien på söndagar kl 21 på 4:an??? Gud va heter den nu då??! Den med psykologen, engelsk krim, den är kanooonbra!
    CM är ju super men måste man sända den på fredag kvällar. Jag brukar ha annat för mig då.. stugan eller stan, ja ni vet..

    Vad ni bokar o grejer! Kul! Det är väl det som är lite skönt för oss.. vi behöver inte tänka på catering o så. Men vi ska träffa köksmästaren sen och prata om maten!

    Stjärngudinnan:
    Hon har en poäng där med lunchen! Det kan ju bli lite mkt med frukost och brunch, beror ju på tider o så...
    Jag tror att alla brudpar är alldeles för oroliga för att gäster kan stå för saker själva. Jag pratade med mamma igår och hon säger direkt att ja ja alla kan ju köpa vad dom vill sen i baren (vi pratade om hur mkt vin det var till maten/kuvert)
    Jahaaa tänkte jag, är det en självklarhet(?) Vi tänkte på drinkbiljetter o så. Hmmm man får nog börja tänka om lite.. allt måste ju inte vara helt gratis för gästerna, dom räknar inte ens med det. Man bjuder ju på en jätte fest med 3 rätters, vin, musik, tårta osv osv..

    Vem var det nu som var intresserad av min mamma som florist??? Var det du L&L?? Jag pratade med henne igår som sagt och hon var positiv till det! Hon tycker att det är kanonkul! Du kanske har nån mail som jag kan skicka hennes tel nr till? OM du nu är intresserad, vi pratade inte pengar men hon tar absolut inte mer än vad dom gör i stan, hon gör det mest för att det är kul!

    OJ förlåt vad långt det blev

  • Majsis2008

    Hej hej....svävar på moln idag. Min m2b sa till mig igår att hane redo och börja planera barn efter bröllopet....då blev jag glad!!!

    Nån av er som vet hur man kan göra en båge? Antingen av löv och blommor eller av ballonger? Vanlig ståltråd tror jag inte räcker så jag förstår inte vad man ska ha istället...

  • stenbruden

    Majsis
    GRATTIS! Va kul med såna samtal En liten kotte KUL!!!

    Ja du med bågen... jag tror att dom flesta har använt ståltråd, det finns ju olika tjocka. Men hur är det med trä material då, det kanske finns färdiga. Kolla i butiker som säljer trädgårds grejer, typ blomsterlandet och dom där.
    Annars vet e 17 vad man kan använda. Man vill kanske inte be en smed göra en stålbåge för en kväll, kan bli lite väl dyr båge

  • stenbruden

    Vad ska ni ha för färgtema tjejer??? Vissa har man ju listat ut lite om tema, typ havstema o så , men färger har vi väl inte snackat om?

    Vi ska nog ha vitt/svart/rött/silver

  • Majsis2008

    vi ska nog ha mörkrött och vitt....sambon gillar ju arsenal och det är lite av deras färger så han e med på ett hörn hehe, plus det är fint...

    jag ska kolla efter ståltråd så får man göra nåt själv, tror d blir ballonger...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008