• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Fröken Plommon

    Criminal minds hade jag nästan glömt, då får man bänka sig hos svärföräldrarna på fredag.

    Tycker att femmans reklam för Miami är så skön, de visar ju precis det man hatar. Tycker inte vi ska klanka på hans hårfärg, jag är också rödhårig... ;)

    Gillar oxå greys, desperate och typ alla andra serier men kan aldrig följa dem, jobbar natt och åker hemifrån 20.20. den enda som fastnar på videon vecka efter vecka är dock CSI

  • mrsD

    fröken plommon - haha, nej ville inte alls klanka på hans hårfärg, men d inkluderar vem han är, va väl mest därför d hamnade me där i hettan!
    (annars tycker jag att rött hår och gröna ögon är det vackraste som finns!)

    Jobba nätter är ett aber när d gäller o följa serier alltså.. men CM går ju på fredagar, då jobbar du väl inte?
    Annars e d min tv-timme, mellan 21.00 och 22.00, då sitter jag framför tvn o ser på nån serie!
    Följer dock INTE desperate houswifes, tycker den e sååå dålig. meeen, smaken e som baken.

    Just nu är det "cops" på tv6 som e på tvn=) ännu en polisserie.. hehe

  • Fröken Plommon

    Jobbar inom vården så alla dagar är vardagar för mig även om det står fredag i kalendern tyvärr!

    Tur att du gillar rött hår och gröna ögon då kan vi fortsätta prata ;)

    Gillade inte alls desperate i början men har fastnat nu vet inte varför egentligen, kanske är man en desperat hemmafru innerst inne???

    ha en skön tv kväll!

  • mrsD

    har oxå jobbat inom vården.. sommarjobb iofs, men då e ju schemat ännu sämre..

    ha en skön tv-kväll du med! hoppas på ett bra avsnitt=)

  • Stjärnis

    Stenbruden: Åh, nu blir jag lite avis på att du har fått se lillkillen

    Tack för era synpunkter! Nu behöver jag dem igen

    Nu har min kontaktperson på cateringen mailat igen. Hon är väldigt engagerad och hjälpsam. Hon har nu mailat över lunchförslag och menade att det kanske är bättre med en gemensam lunch än en brunch, då många av våra långväga gäster kommer bo på hotell och får hotellfrukost där. Då kanske det blir lite kaka på kaka med brunch. Å vad svårt, lunch eller brunch. Vilket i-landsproblem egentligen

    För lunchen skulle de ha 110:- per pers, inklusive dricka, kaffe + kaka.

    Nu skall jag ut på en kort kvällsjogg här..

  • malinlars

    CSI.. reklam så jag smiter hit! Gillar också serier, hur gôt som helst. Men man blir ju fast alltså!! Diggar också bara CSI LV..

    Försökt att fått uppdatera mig.. var ju inne igår.. men guud va ni skriver.. Kul.
    Har bokat in en tid med en fotograf nu. Så det känns bra, får se hur d blir om vi bokar. Florist har vi inte letat efter ännu, men tänkt göra det snart!
    Stenbruden: vi har inte åkt till wranges ännu. Får nog åka dit i veckan. Mycket på schemat.. suck pust.. HAr slut praktik nu.. planerar lektioner osm aldrig förr.

    Bröllop gbg: Aschebergska har "tårtkontakter" de har kontakter till det mesta om jag förtod dem rätt. Vi har tänkt att beställa från Ester mosessons el Burgården.. biliigt å super goda tårtor.. studenter som gör dem.. Åhh Ramberget är udnerbart. Vilket tips jag fick! TAck..

    Majsis: kronhusbodarna tycker jag är en underbar fin plats.. många gamla hus som man ka ta från olika vinklar..

    Fick jag med allt.. nee tror inte d.. men men.. Grissom väntar liksom inte på lilla mej..

  • malinlars

    stenbruden: planeringsbok är nästan.. nästan ett måste. Jag skulle aldrigt komma ihåg allt annars. Alla tips o idéer man får här!

    Går nog inte en dag utan att jag tänker på bröllop. Kanske inte hjälper heller när man hänger här.. *S* Men det ärju såå roligt att få snacka med andra. Min sambo skulle bli hel tokig annars tror jag!!

    Det kanske är dags att prata med en florist? Hmm..

  • bröllop gbg

    stjärngudinnan: håller helt med övriga! jag tror de flesta är införstådda med att det inte är så himla billigt att hålla bröllop, så de tycker säkerligen att det är helt okej att betala för sej själva dan efter. vi är också inne på att ha brunch dagen efter. fast kanske då att man går ut på nån restaurant/café i stan. nån med bra tips?

  • malinlars

    Nu e de dags för mig att snutta kudden. Imorgon är det; desperate houswifes, tänka på klänningen å vara lite nervös över om den kommer bli bra & se till att börja leta florist- som gäller..
    Ta hand om er Göteborgs brudar!! Sov gott!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008