• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • BarbaBruden

    Amor Eterno- kan du inte återkomma när du träffat dem, verkar spännannde! Vi hade vealt haft Eva Quirbach men hon var upptagen den dagen. Petra har vio kontakt med men jag vet inte riktigt där.....

    ang. florist. Har inte kolla tså noga men min tanke är att det är nog lite billigare utanför stan än mitt i....

    Ska själv kolla ut mot Partille där brudgumen kommer att befinna sig på morgonen.

  • mrsD

    om blommor : finns ganska många inlägg om brudbuketter o var de e billiga o bra runt gbg, sök inlägg!
    Har läst flera stycken..

  • Fröken Plommon

    Här skrivs det så tangentborden glöder!

    Har äntligen gått av jobbet nu (jobbar natt så nu är det morgon för mig). Har jobbat hela helgen så nu ikväll ska jag krypa upp i soffan med en god kaffe karlsson, kolla in CSI och ha "fredagsmys". Mannen som har vanliga arbetsveckor får sörpla Loka :)

    Gud så bra med alla fotograf tips ska genast slänga mig ut i cyberrymden för att kolla upp detta. Tänkte även ta tag i frisör jakten under veckan, återkommer med tips.

    Vi har nog också tänkt önska oss pengar, har man varit sambo i 6 år så har man ju det mesta i husgerådsväg. Vi kommer nog också att ha betalt resan innan bröllopet men då får man ju betala tillbaka till sig själv med de eventuella pengar man får. Vi tänker nog formulera vår önskan i inbjudan på något käckt sätt.

    Tror också att floristerna kan vara billigare utanför centrum, så verkar iallafall vara fallet med frisörerna, ju längre bort från kopparmärra desto billigare!

  • Fröken Plommon

    Majsis 2008

    Här är en till som ska ner 17 kg! Kör på GI funkar rätt bra gick fort i början men nu går det sakta (men säkert) neråt!

    Kämpa på!

  • mrsD

    LOOOOOVE CSI!!

    följer det slaviskt, har nog inte missat ett enda avsnitti CSI:s historia... så jag sitter bänkad ikväll oxå!

  • BarbaBruden

    STällde mig på vågen på jobbet idag, plus 4 kg bara på nån månad. Och jag som skulle gått ner redan innan.
    Så nu sätts målet på minus 8kg till Maj!

  • Stjärnis

    Oj oj oj, vad ni skriver. Kul att ha lite att läsa ikapp när man kommer hem från jobbet

    Stenbruden: Jag skall dit nu på onsdag, fast då ska jag faktiskt träffa Vickan. Hon jobbar bara en dag i veckan nu, så det är svårt att få tider till henne. Ja, dte finns så mycket snyggt man kan göra! Förr provade jag mycket nytt, färger, glitter osv men nu har det bara blivit franskt ett par år.

    Här är en till som kämpar med vikten, har gått ner 3.5kg sedan semstern men siktar på ca 3.5 kg till. Varför ska det vara så svårt att gå ner de där sista fem- sex kilona för *pust*

    Tjejer, jag behöver ert råd! Vi kommer att ha en hel del långväga gäster på vårt bröllop och har ev. tänkt att ha brunch dagen efter bröllopet, dels för att förlänga firandet och för att gästerna skall få träffa oss lite mer och få mat i magen innan de sätter sig i bilarna och åker långa sträckor hem. Nu till mina funderingar. Den catering vi skall ha, kan tänka sig att ta hand om vår brunch i deras egen restaurang, alltså inte i den lokal som vi skall ha festen i. Kostnaden för detta skulle blir 70kr/ pers. Vi har tänkt skriva i inbjudningarna att de som vill får anmäla sig till brunch dagen efter till ett självkostandspris på 70:-. Är det ok att göra så? Vi vet ju inte hur stort intresset är så det är svårt att beräkna någon kostnad.

  • mrsD

    stjärngudinnan - jag tycker att det går alldeles utmärkt att göra så!
    Då får alla vara med o fira på kvällen och de som vill åka tidigt dagen efter gör det utan att känna sig tvingade, och de andra som vill ha brunch får det.
    Dessutom, om de ska åka långa sträckor skulle de ju lägga minst 70 kr på lunch på vägen ändå??

    tycker det är ett bra pris och helt överkomligt!

  • BarbaBruden

    Stjärngudinnan-
    Tycker det är helt ok att göra så. Då får man ju själv välja om man vill delta.

  • stenbruden

    Stjärngudinnan:
    Jag håller helt med mrsD! Dom måste ju ändå stanna å äta annars!
    Ja det är ju alltid lättast med fransk Visste inte att vickan jobbade alls... har sett henne ett par gånger när hon varit inne med bebisen, söt!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008