• Finlands tjejen

    18 augusti 2007, nr 2

    hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

  • Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • Bröllopstokiig

    Hej hej. Tack för att ngn förstod.. Nu är den hemska dagen äntligen över. Blev inte många timmars sömn förrens jag fick hem honom vid 08- tiden morgonen efter...Då kunde jag slappna av & oron la sig.. Dock var det mindre roligt att se honom idagsljus dagen efter blåslagen, som efter en misshandel. efter painball sessionen... Tråkig det där, men nu har vi bara en massa mysigt framför oss Inte många dagar kvar nu. Bordsplaceringen är äntligen klar, gäst-pressentationerna på god väg & superstress med festprogram som måste vara vardigt för tryck på fredag Hur går det för er andra? Mycket kvar? Detaljer?

    Kram från Jill

  • tree

    vi fick ett par email igår kväll...3 gäster som hade tacket ja ska inte komma! vi hade redan gjört bordsplaceringen och festprogramet var nästan klart... vilket tur att vi inte hade tryckt de ännu... ska också göra det nu i veckan.
    vi har också redan betalt för matan och tårta.. tycker ni att vi kan få vår pengar tillbaka för dessa 3?

    det tog en hel timma igår att göra om bordsplaceringen... hoppas ingen annan 'avboka' sig!

  • Sommarbröllop 07

    Jill_Lyngøy brud - jag tycker inte alls att det låte kul heller. Förstår de inte att det är meningen att man ska ha roligt på svensexan? Jag skulle bli jättearg och ledsen precis som du! Man vill ju att han ska ha en bra svensexa :(

    Annars håller vi på och fixa för fullt. Jag tror att det är ordning på det mesta nu. Vigselprogrammen är nästan klara och jag har fixat en del framsidor till festprogrammen. Texten till festprogrammen är i princip klar, men jag har en del gäster kvar att rimma på... Det är inte så lätt med dem man inte vet så mycket om ;)

    Bordsplaceringen är inte helt klar ännu. Eventuellt är den placering vi tänkt oss inte optimal för lokalen, så vi får se.

    Ja är också rädd för avbokningar så jag vill skriva ut festprogrammen så sent som möjligt...

    Hoppas allt går bra för er andra :)

  • tree

    det var en annan sak.... vi har önskat för bidrag till smekmånad om nån vill ge oss present på bröllopsdag... men m2b's mamma frågat oss vad vi vill har... det måste vara någonting ni vill ha för huset sa hon... men nej, vi har allt!.. hon försökt att pressa oss till en lista av andra saker... jobbigt! hon tyckte att det var trågig.. ja ja.. men det är det vi vill ha, ska inte skriva nån list av saker vi vill inte har!... oi oi oi!

  • Daia Gräddnos

    Nu åker vi på semester (och hinner inte göra mer planering eller fixa mer... Det som inte är ordnat nu blir inte ordnat, forutom dryck på Tysklandsresan). Ha några fina veckor tjeier, så hörs vi när vi är nygifta

  • kraman

    Daia Gräddnos: gud vad skönt att dra och semestra! Det skulle jag hellre göra än att sitta och bli galen över bordsplaceringar och konstiga dataprogram som fryser sig. Fast da skulle ju inte allt bli klart forstass...
    PennyJenny: tur att ni kollade upp det där med husen i förväg. För oss var det ocksa en del grejjer som var oklara men som vi nyligen har rett upp med 'stället'. Tänk om man kommer dit och fyra personer far sova i tält! Det är nog dags att sänka förväntningarna redan nu ifall att. Allt kan ju bara inte klaffa, eller?
    Det verkar osm om vi allihopa har kommit ungefär lika langt i planerandet. Vi ska trycka ut vigsel-och festprogrammen i veckan och köpa en gästbok och lite andra grejjer.
    Prästen ska vi träffa fyra dagar innan för att ga igenom vigseln. Kantorn dock: har ni kontaktat honom/henne? Borde man göra det?

  • Sommarbröllop 07

    Daia Gräddnos - vad härligt det låter! Tycker de två veckor jag har kvar att jobba känns evighetslånga just nu...

    Hoppas att du får en skön semester

  • PennyJenny

    kraman>>>Ja, det var tur att det uppdagades, men som sagt, han hade misstänkt att det var så jag uppfattade det och som sagt, jag tror nog att han själv insåg att han hade en stor del i det. Jag är tämligen säker på att pratade om hela stället. Annars hade vi nog inte tyckt att det var värt priset. Men problemet (de få minutrar det nu var ett problem) är löst. :)

    Jag har fått numret till kantorn idag och ska ringa i morgon. Vill vara ute i tid för att kolla att ingångs marchen är någon hon känner sig bekväm med att spela. Vill ha Bach Air, vet inte hur vanlig den är som ingångsmarch. Och det känns ju som att två veckor är ok tid att kolla upp det och komma på en annan i annat fall. Jag hade nog ringt och kollat om jag var du kraman. Så det inte uppstår några problem fyra dagar innan.

    Så har jag fått vilka tider jag ska vara hos frissan och så. 9.00 drar det igång för mig och då gifter vi oss ändå inte fören 16. Men vi ska fotoas innan och så måste vi ha lite tid för lunch oxå. Så ingen sovmorgon där inte. Å andra sidan tror jag det blir svårt att sova i alla fall.

    tree>>>Det kan ju vara värt att försöka, men är det så pass nära inpå som så här brukar man snällt få betala för de extra kuverten.

  • Bakelse

    Och HÄPP så stod man utan klänning! Vad ska jag göra NU då?!
    De ringde från min butik och sa att ändringarna som skulle vara problemfria inte gick att göra. De bad naturligtvis massor om ursäkt, men vad hjälper det??

  • nyförlovad 3 juni

    Tree

    Jag var med om precis samma sak, min sysslin och hennes man samt hennes föräldrar skulle plötsligt inte längre kunna komma... Tänk att några få frånvaros kan påverka bordsplaceringen så mkt. Om jag får fler återbud så ändrar jag inte...

    Börjar bli nervös för tryckningen av vårt festprogram. Vi gör det själva och tänkte skriva ut hos mina föräldrar, men de bor 17 mil bort och nu kom jag på att jag har pappret som det ska skrivas ut på här och jag hade inte tänkt åka till dem nåt mer innan bröllopet... (mamma kommer dock hit en sväng, men jag tänkte ju att hon skulle ha färdiga program med sig då...) Det blir väl en extra biltur då, när man nu ska hinna det...

    Annars känns det som att vi är någorlunda i fas, men det är mkt smådetaljer kvar. Vi fixar mkt själva så vi måste börja fundera på hur mkt kaffe, mjölk, smör, socker, osv osv vi ska köpa in....

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2