• janson77

    Pilates, kanon träning hemma!!

    Ville bara gå in och skriva och rekommendera Pilates träning hemma, man slipper gå iväg till gym, man bara lägger sig på några handdukar/filtar och kör!!

    Jag köpte från discshop.se två Pilates dvd, bla en som heter MTV Pilates, och attans va jobbigt det var, och rejäl träningsvärk efteråt.....Man kan köra program på 30 minuter eller 60, man väljer själv.
    Vissa övningar är krångliga till en början, men man får försöka göra så gott det går, iaf nåt liknande

    Jag är en sån som avskyr att gå på gym och behöver verkligen gå ner i vikt, detta är kanon!

  • Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!
  • MissGalbadia

    Nu har jag beställt MTV pilates & MTV power yoga! bör komma på tisdag! då ska det tränas kan jag lova :D

  • ladymarmelade

    Hittade något igår som jag tänkte tipsa om. Billy Blanks bootcamp! Jisses, det kan man kalla träningspass. Även om man inte orkar med hela träningspasset (eftersom det är på en timme ca) så kan man ta det i etapper och börja försiktigt.
    Men det ser verkligen skitkul ut!!! Ska köra lite idag tänkte jag :)

  • ladymarmelade

    Ja det låter iofs mycket värre än vad det är :D
    Det är en blandning av aerobic och lite kickboxning kan man nog säga. En hel del träningsmoment med gummiband.
    Jag gillar att plåga mig själv när jag tränar, så jag kommer nog älska det :D :D :D

  • janson77

    Ohhhhhh, fyyyyyy
    Jag skulle bli avskräckt för livet, hehe

  • Snowsee

    Idag kom min Pilatesdvd med posten så om jag orkar så ska jag testa den i kväll nu när sambon jobbar. Så kan jag se fånig ut ensam..
    Har dock redan cyklat 40 min och gått 80 min idag.

  • MissGalbadia

    Jag fick MTV pilates och MTV power yoga idag... körde pilatespasset å d va kul! en del grejer va rejält jobbiga å andra kändes knappt, å ett par övningar kunde jag inte ens göra :P men man lär sig nog med tiden! satte igång yoga-dvd:n åxå bara för att kolla lite, men slutade efter typ 2 minuter då jag sträckte mig =) får nog vänta lite med yogan tills jag blivit smidigare! men pilates e ju askul! :)

  • Rat

    Jag fortsätter kämpa på jag med.......Tränar och tränar. Börjar redan känna resultat tycker jag, orkar och kan mer. Jag kan verkligen rekommendera träning hemma. Mycket smidigt att ta fram mattan när det passar. Pilates går lättare än yogan men jag ska nog övervinna den med

  • Fiafria?

    Första vändan med MTV Pilates, klart roligare och mer omväxlande än Windsor. Och svårare... men men, om några veckor kanske man har fått in snitsen och slipper se ut som en packad kråka :)

  • MissGalbadia

    Har kört mtv pilates varje dag sen jag fick den å tänker fortsätta med 5 dagar i veckan! börjar få in snitsen på övningarna nu åxå :D

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!