• Cathal

    Dåligt bemötande på Garamaj

    Måste varna! Ringde igår till Garamaj och ville boka tid för provning av klänning. Då jag talade om att jag skulle gifta mig 05 blev hon VÄLDIGT otrevlig och sa att jag inte var välkommen för provning. Trots att jag erbjöd mig att betala kontant och stort sätt redan bestämt mig för en klänning blev jag nekad att komma dit. Hade redan innan jag ringde lite funderingar runt varför man tar betalt för provning, men då jag förälskat mig i klänningen bestämde mig för att det fick vara värt det. Har nog aldrig blivit så otrevligt och nonchalant bemött!!!! Förvånad att hon har kunder överhuvudtaget.
    Är det någon annan som har blivit lika illa bemött?

  • Svar på tråden Dåligt bemötande på Garamaj
  • Jenna

    Hejsan höstbrud o Maverick
    jag kan bara berätta om min egen erfarenhet
    av Garamaj: värsta bemötande jag varit med om i hela mitt liv! Så jag tror absolut på de andras historier om denna "dam".

  • Woodstock

    Jag tror att jag har varit på alla bröllopsbutiker i hela Stockholm, och den jag allra mest kan rekomendera är Garamaj.

    Hon var otroligt duktig och inte alls otrelvig.
    Så jag vill ge tummen upp för Garamaj. Jag kan verkligen rekomendera henne.

    /Woodstock

  • kajsa kavat

    Hon är som jag sagt tidigare väldigt speciell, tanten på Garamaj, därför tror jag att vissa människor kanske uppfattar henne som otrevlig fastän hon inte alls menar det så! Hon är ju superduktig och har åsikter om vad man passar i eller ej, det kanske inte är alla som kan ta det?! För mig som var så osäker passade det i alla fall jättebra och hon tog fram en klänning som var precis "rätt" för mig och som kändes som att den var gjord för mig.
    Den proffesionaliteten har jag inte hittat på någon annan affär!

  • anko

    Jag hade aldrig hört talas om Garamaj innan jag läste denna tråd. Det väckte mitt intresse och jag beställde genast tid!

    Jag fick komma redan dagen därpå och med mig hade jag både svärmor och mor. Irina Garamaj var mycket trevlig och utrustad med en stor portion tålamod. Hon plockade fram en klockren klänning efter en ganska lång konsultation och jag beställde den första jag provade!

    Inget att klaga på här inte, tvärtom!

  • stallisbrud

    Ja tror att det handlar om personkemi lite.. vissa klarar av henne på garamaj, andra inte. Hon är mycket speciell kvinna. Varm och ortroligt proffsig, men hon har ett otroligt drygt sätt. Man undrar i bland varför hon gör som hon gör. Har träffat kvinnan i fråga en gång och hon jag var med beställde klänning efter att ha provat tre st. hon blev mycket nöjd. Sen kan jag förstå att hon inte tar in brudar som ska gifta sig om typ två år, med tanke på att hon har en alldeles egen kollektion, och den byts ju ut. Sluta klaga, strunta i det! Livet är för kort för att gå omkring och vara irreterade på andra.
    Jag har inte ens gått dit, för jag personligen tyckte att hennes personlighet var för stark mot min . då går det inte!

  • lilla s

    haha, vad roligt det måste vara att va juridikstudent och se komplotter överallt :) ungerfär som när läkarstudenterna plötsligt tror att de har alla konstiga sjukdommar de läser om ( I know..)Det är nog många som har märk av egen erfarenhet att damen Garamaj är helt klart speciell, ibland rent oförskämd! därmed inte sagt att hon inte har jättefina klänningar, och att man säker kan få bra hjälp ändå, om man är rätt person / rätt dag osv.
    det kan ju vara positivt att man blivit lite förvarnad här innan man går dit så kanske man är beredd och kan hantera situationen bättre...

  • *Juniphé*

    jag skulle inte ens överväga att gå till en sån h*xa. betala pengar bara för att prova och sedan få en föreläsning om alla fel man har? Nej tack!

  • vanessa

    Hur kan ni se att det är en person som skrivit under olika namn?

  • anko

    *Juniphé*

    Man betalar inte för konsultationen om man beställer en klänning. Man måste ju ändå förstå att hon säkert ägnar ett gäng timmar på folk som bara provar och inte köpar. Man måste ju leva, även som egen företagare...

    Föreläsning om fel, tvärtom! Hon sa iaf till mig att hon tycker att alla brudar är vackra, på olika sätt, och att tiderna förändras och mode och smak likaså! Någon/något som anses "vacker" och "rätt" nu gör det inte om 10-15 år!!

  • Youma

    Jag tycker det är bra med expediter som säger vad de tycker, och inte lismar på bara. Jag har ganska bred häck, och om jag provar en klänning som får den att se ännu större ut, då vill jag att personalen är proffsig nog och påpekar det!!!!! Inte vill jag gråta i efteråt när jag ser kort.

    Kanske är det alltför många som är intuttade i falsk snällhet här, där det ska bara lismas och fjäskas, att de inte kan ens förstå att alla har sina skavanker. Dessutom passar inte alla i allt.

  • Fenomena

    Jag har aldrig varit på Garamaj, men jag tycker som Youma: jag vill ha ärliga åsikter.

    Jag är normalviktig, men fick ändå kommentarer när jag prova klänningar. När jag fick prova en klänning av mindre storlek fick jag höra att den satt för trångt i midjan och när jag fick prova en storlek större så fick jag höra att jag inte fyllde ut den upptill. Även om dessa kommentarer delvis handlade om "kroppsliga skavanker" så var det ändå sanna och befogade. Så länge man inte är elak så är väl sanningen alltid at föredra?

    När jag sedan fick på mig min klänning så fick jag höra att jag bar upp den bra, och kände då att det var en ärlig åsikt.

  • sandrishk

    Jag kan inget annat än hålla med om att bemötandet på Garamaj är USELT!
    Varför betalar man 250 kr? Jo för att få hjälp! Min första tanke var att dem antagligen engagerar sig lite extra eftersom att det är den enda butiken i hela sthlöm som tar betalt för provning av klänningar. Så fel jag hade.


    Först när man kommer in så ska man ta av sig sina ytterskor, vilket jag förstår men det finns ingenstans att sätta sig så man ska alltså gör detta balanserandes på ett ben mitt bland all gegga (då det är vinter nu och skitigt där innanför skogränsen), sedan finns ingen av de klänningar inne som jag vill prova, dem finns alltså i en annan butik och det spelar ingen roll att jag sett den på deras hemsida och kommit "fel" utan om jag vill prova dem klänningarna jag sett på hemsidan så hänvisades jag till deeras andra butik där jag då skulle få betala ytterligare 350 kr för att få prova. ETT SKÄMT?
    Iaf så sa jag att min budget låg på runt 15 000 kr. Ja då hänvisades jag till ett hörn där det var otroligt gamla klänningar, väldigt provade och riktigt fula. När jag sedan kollade på andra sidan där dem nyare klänningarna hängde fick jag höra att det inte var min prisklass.

    Känslan när jag gick därifrån var att dem inte har någonting och tar betalt för att ge kunden en SKITUPPLEVELSE. Är riktigt förbannad då jag på exempelvis Lilly blev mottagen som en prinsessa och inte betalade en spänn. Där hjälpte personalen till efter att leta klänning åt mig och lämnade mig inte i ett hörn med gamla klänningar!

  • FruForsmark
    Cathal skrev 2004-03-10 09:32:04 följande:
    Måste varna! Ringde igår till Garamaj och ville boka tid för provning av klänning. Då jag talade om att jag skulle gifta mig 05 blev hon VÄLDIGT otrevlig och sa att jag inte var välkommen för provning. Trots att jag erbjöd mig att betala kontant och stort sätt redan bestämt mig för en klänning blev jag nekad att komma dit. Hade redan innan jag ringde lite funderingar runt varför man tar betalt för provning, men då jag förälskat mig i klänningen bestämde mig för att det fick vara värt det. Har nog aldrig blivit så otrevligt och nonchalant bemött!!!! Förvånad att hon har kunder överhuvudtaget.
    Är det någon annan som har blivit lika illa bemött?
    Hej, Har inte läst hela tråden men många butiker har en beställningstid på sina klänningar i Stockholm på 4-6 månader. Kanske det var det som gjorde att du blev nekad? Min kompis kom in till en butik 3 mån innan bröllopet och blev nekad att ens prova en klänning då deras beställningstider var 6 mån. Men oavsett så är ett sådant bemötande verkligen inte ok!
  • MeaJ

    Den här tråden är 9 år gammal, bara så ni vet... 


    Sommarbrud 2013
  • eigollet

    och trots trådens ålder så är kärringen fortfarande igång tydligen .
    Min syster var där i somras och blev helt förfärad över hur hon blev bemött på Garamaj. Hon ville typ aldrig mer besöka en brudbutik igen och kände att hon verkligen inte ville betala dyrt för att inte ens få service....
    Jag tipsade henne om en annan butik där hon hittade en klänning för betydligt mindre pengar och en fantastisk service i stället.
    Hon hade budget på ca 20000 kr. Tänk vad mycket pengar tanten på Garamaj går miste om pga hennes sätt!

  • Svetlana

    Jag och min dotter besökte idag Garamaj- helt otrevlig och irriterad käringa som pratade jätte elak med oss. När vi frågade om vi får titta på några modeller innan vi bokar tid för att prova sa hon att vi kommer springa sen till sömmerska och sy samma model. Vi undrade om priser då svaret var- hur mycket pengar har vi.

    Känner oss helt förnedrad och undrar var kan jag klaga på dem?

    Kunde inte hitta företags ägare uppgifter.

Svar på tråden Dåligt bemötande på Garamaj