• Cathal

    Dåligt bemötande på Garamaj

    Måste varna! Ringde igår till Garamaj och ville boka tid för provning av klänning. Då jag talade om att jag skulle gifta mig 05 blev hon VÄLDIGT otrevlig och sa att jag inte var välkommen för provning. Trots att jag erbjöd mig att betala kontant och stort sätt redan bestämt mig för en klänning blev jag nekad att komma dit. Hade redan innan jag ringde lite funderingar runt varför man tar betalt för provning, men då jag förälskat mig i klänningen bestämde mig för att det fick vara värt det. Har nog aldrig blivit så otrevligt och nonchalant bemött!!!! Förvånad att hon har kunder överhuvudtaget.
    Är det någon annan som har blivit lika illa bemött?

  • Svar på tråden Dåligt bemötande på Garamaj
  • Cathal

    Ja du Sanna.. låter som om hon har samma beteende i telefon som i person. Helt klart inte värt att lägga sina pengar där. Det finns massor av affärer med fina klänningar. Jag har hittat min och servicen på Bröllopskällan var kanon! Lycka till..

  • Gena

    Jag håller med MHe. Förra veckan var jag och provade på Ehrlings brud och fest (Karlavägen, Stholm), och är jättenöjd med hjälpen jag fick hos dem. Jag har varit och provat i flera andra butiker men här hittade jag den Rätta Klänningen! Det lustiga är att den inte alls ser ut som jag tänkt innan. Jag var helt övertygad om att jag skulle ha en med ärm (helst transperant lång ärm)eftersom jag lider av stor arm-noja, men det blev en tvådelad klänning där toppen är med halsterneck! Jag känner mig jättefin i den och konstaterade att jag faktiskt fick "större" armar i den typen av klänning som jag först tänkt. Så ett tips är att verkligen prova olika typer av klänningar - även dem som du inte tänkt dig!

  • Stockholmsflicka

    Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad som jag blev hos "damen" på Garamaj. Trots bokad tid fick vi vänta i 45 minuter och blev sedan så otrevligt bemötta att vi gick efter tio minuter. Trots det ville hon ha betalt för en timmes konsultation - aldrig i livet Garamaj!!!

  • W2Bsoon

    Jag har läst sådana skräckhistorier om bröllopsbutiker i Stockholm, så jag får gåshud... Därför vill jag uppmana alla er som letar klänning att leta er lite utanför sta´n. Vi har varit hos Ingvor´s i Norrtälje och bättre service går inte att uppbringa på denna jord. Jag lovar, det är värt den där x-tra turen !!!

  • Höstbrud04

    Jag är juridikstuderande och följer Garamaj-trådar hela tiden eftersom mina väninnor tidigare har köpt sina klänningar där och jag beställde min i lördags.

    Efter flera månader är det nu synligt att det är någon som har ett intresse i att förtala Garamaj. Det är tydligt att det är två tjejer som manipulerar hela Garamaj-debatten med syfte att skada deras verksamhet. En tjej uppträder med tre olika namn (bara de namn jag kan se, en teknisk undersökning skulle nog visa flera). Det lustiga är att hon under flera månader startat trådar och sen svarat på sina egna inlägg så det ser ut som att det är många som är missnöjda. Dessutom fyller hon på trådarna med nya inlägg för att hålla dem väl synliga på sidan (nu var det väl dags igen...). Ett intressant fall. Men det är ju farliga lekar ? det kan ju leda till en polisanmäla. Ryktesspridning och trakasserier på nätet är allvarliga grejer och bevisen i det här fallet är glasklara.

  • Maverick

    Höstbrud04; intressent! Jag har oxå följt dessa trådar under en tid och tyckt att det varit konstigt. På garamaj där jag köpt världens underbaraste klänning fick jag profesionell hjälp av den något udda men ändå trevliga damen och hennes dotter. Trots att vi inte bokat tid så fick vi komma in och sätta oss och vänta i ca 20 min för att prova! Betalade ingenting för provning trots att jag inte köpte då, återkom i veckan efter och köpte/beställde min klänning.

    Jag var även i bröllopsaffärerna kring st eriksplan och prövade, jag upplevde inte som att jag fick någon vidare hjälp där, snarare tvärt om, där fick man riva och slita själv utan någon som helst hjälp!

    Smaken är som baken... men jag tycker npog att damen på Garamaj får ta lite för mycket kritik, så något lurt verkar det va!!

  • Mrs. Simon

    JAg tror istallet de tva avanstaende inlaggen kommer fran samma person... JAg har sjalv aldig varit pa GAramaj men jag tycker det ar hogst osannolikt att en peson fran 2001 ska ha gatt in och gjort tradar for att sabotera...
    JAg tycker det verkar som att MANGA ar misnojdamed sevicen och att ej KUNNA PROVA utan att betala en rejal summa. JAg kopte en haute coutè klanning for over 30 000 och ej var det nagon summa for provning den forsta gangen..

  • Mrs. Simon

    JAg tror istallet de tva avanstaende inlaggen kommer fran samma person... JAg har sjalv aldig varit pa GAramaj men jag tycker det ar hogst osannolikt att en peson fran 2001 ska ha gatt in och gjort tradar for att sabotera...
    JAg tycker det verkar som att MANGA ar misnojdamed sevicen och att ej KUNNA PROVA utan att betala en rejal summa. JAg kopte en haute coutè klanning for over 30 000 och ej var det nagon summa for provning den forsta gangen..

  • Lilly Sthlm

    Hej Höstbrud04 och Maverick,

    jag hade också mina misstankar - det har blivit lite väl mycket på sista tiden, och hela tiden med typ 2 veckors mellanrum och om samma sak. De flesta har redan tröttnat på att svara på hennes "Garamaj-är-så-dålig"-inlägg. Det finns juu jättemånga som berättar om att de fick jätte bra behandling på Garamaj!

    Hon måste tro att hon är jätte smart och alla andra är jätte dumma eftersom man kan manipulera så lätt, med olika namn!

    De som inte hängde med debatten kan jag bara säga att det är absolut värt att prova Garamaj. Hon har fantastiska klänningar och är väldigt proffsig. Man får verkligen valuta för pengarna.

Svar på tråden Dåligt bemötande på Garamaj