• Icapika

    Ensam i Jönköping...

    Tänkte om det är några andra som bor härikring som känner för att träffas och göra något.
    Det börjar bli lite trist och ensamt nu, vi har bott här i c:a 8 månader och det vore kul att träffa några härifrån..

  • Svar på tråden Ensam i Jönköping...
  • Prästkrage

    Järstorp ligger åt Bankerydshållet kan man säga.

    Farmor skulle nog varit med vart du än gifte dig nånstans :)

    Inga skor än och har ingen aning om vart det finns billiga heller. Måste börja kolla på det *suck*

  • solangelika

    nä usch nä! skor, blommor, underkläder.....
    det är ganska mycket till att fixa! :)

  • Eros

    Hejsan!

    Tack för senast alla som var på BT-träffen 21/3!
    Jag tyckte att man fick veta en hel del bröllopsnyttigt på träffen. Tack för alla tips! Hoppas ni har fått mailadresserna?
    Vore kul om vi kunde behålla kontakten och träffas fler gånger!

    Fästmannen och jag skulle ju prova kläder på MaNi i tisdags, men jag blev akut magsjuk...kul, kul... men nu mår jag mycket bättre!

    Ta hand om er!

  • Prästkrage

    Eros...hahaha, jag var där i tisdags och provade! Väldigt trevliga och tillmötesgående var de. Fick mycket bra hjälp!

    Hittade min drömklänning och är så nöjd!!!

    Vet ni vad det bästa av allt var???

    Den kostade bara 3000:- och var inte ens på rea!!! Jag är suuuuuuuuuuuupernöjd!!!

    Lycka till med ditt klänningsletande!

  • Höstbrud-04

    Jag har oxå köpt bröllopssklänning nu i veckan. Min kostade faktiskt bara 2.300kr! det är så skönt att denna ganska viktiga bit är fixad. Naturligtvis är det ju inte viktigast, men jag vill ändå veta att jag kommer vara bekväm med vad jag ska ha och känner mig fin i den... och att jag slipper oroa mig över att inte hitta något.
    (När jag var och provade den (igår vid femtiden) tänkte jag just på er här på BT. vi kanske möttes vid spegeln på "kristinas brud och fest" utan att veta att vi mötts här tidigare. )

  • Höstbrud-04

    Eros - Hoppas du mår bättre! krya på dig.
    Hoppas ni hittar kläder en annan gång.

  • Eros

    Höstbrud-04:

    Tack, jag mår mycket bättre och vi har bokat en ny tid hos MaNi: 22 april...
    DÅ ska jag hålla mig frisk. Hoppas jag.

    Prästkrage: Jag hoppas du sparade någon fin kvar till mig...skämt och sido, kul att du och Höstbrud-04 har funnit era drömklänningar!

    Hur gick det med era ev. tiaror?

  • Höstbrud-04

    Jag hittade en jättefin tiara på "kristinas" när jag köpte klänningen. Den är silverfärgad med kristaller - väldigt fin. kostade 435:- Köpte halsband och örhängen också som är ungefär i samma stil som tiaran. Jag kände mig väldigt nöjd.
    Mani har fina tiaror, men hittar du ingen där kan du ju kolla "Kristinas".

  • Prästkrage

    Köpte tiara för flera månader sen när jag var i Västerås hos min bästa vän och tärna och provade klänningar. Köpte även en halvlång slöja men har inte bestämt om jag ska ha slöjan på mig. Tiaran passade jättebra med klänningen i alla fall.

    Japp, jag har hittat min drömklänning!

    Fast roligt nog är den helt tvärtemot vad jag trodde min drömklänning var...jag hade en helt annan bild av hur den skulle se ut.
    Men det som var min drömklänning i huvudet passade jag inte alls i när jag väl provade.

    Här är ett par bilder på min klänning.
    phobos.sytes.net/magnus/brollop.htm

    Är helt chockad över att det även ingår i det billiga priset att de justerar klänningen efter mina mått sen (syr in eller ut m.m.)

    Är helnöjd :)

  • nosslin

    Prästkrage!

    Kul att höra att du har hittat din drömklänning, den var verkligen jättefin.

    Synd att du inte kunde komma på förra träffen men det kommer väl flera, det var verkligen kul att träffa fler blivande brudar nu när man själv har gift sig. Man vet ju hur det känns att ha sitt framför sig och jag är nästan lite avis på er. Men jag har ju underbara minnen från min dag som jag får leva på nu istället. Njut av tiden fram till bröllopet oxå!

  • Prästkrage

    Nosslin, kan du maila mig? Jag har lite frågor om ditt bröllop.

    leilaz@home.se

    Hoppas allt är bra med er och lillen.

  • Höstbrud-04

    Klänning ser verkligen jättefin ut, Prästkrage. Förstår att du föll för den!

  • Prästkrage

    Tack! Som sagt så är jag jättenöjd!

    Hoppas ni blir lika nöjda med era!

  • Höstbrud-04

    Vet någon var man kan få tag på enkla fina brudnäbbsklänningar - som inte är vita eller pastellfärgade? Eller vet ni någon som syr?

  • Robin123

    Hej! Jag är också rätt ensam och skulle vilja träffa fler folk, ta en filk eller så :)


    Om det är någon intresserad så kan vi ju höras av :)

Svar på tråden Ensam i Jönköping...