Inlägg från: Prästkrage |Visa alla inlägg
  • Prästkrage

    Ensam i Jönköping...

    Hej på er båda två!

    Jag hänger gärna med på en träff (om det är en BT-träff ni menar förstås) :)

    Lite info. om mig/oss:

    Jag flyttade hit -99 (från dalarna) och trivs superbra. Vi bor i ett hus på landet mellan Gränna och Jönköping men jobbar i Jönköping båda två.

    vi har en minigris och två degus (gnagare) som husdjur.

    Vad säger ni tjejer, vi kan väl träffas och ta en fika eller nåt?

    Hälsningar, Lena

  • Prästkrage

    Jag jobbar kväll varannan vecka så en helg är lättare för mig för då är jag alltid ledig. När vi har haft BT-träff innan så har vi tagit på söndagar på Claras fik på väster som har söndagsöppet. Några andra förslag annars?

    Ser fram emot en träff.

    Eros: Vart i Dalarna kommer du ifrån?

  • Prästkrage

    Söndag eftermiddag verkar passa bäst för oss alla.

    Eros: Själv kommer jag ifrån den lilla hålan Krylbo (Avesta).

    Vart bor du förresten? Kanske någon här som åker förbi dig på vägen in och hem?

    Det är inte så viktigt för mig vilket fik vi tar...det är bara det att jag vet att Claras är öppet på söndagar eftersom vi haft BT-träffar där förut. Jag är öppen för alla förslag :)

    Jag kan i stort sett alla söndagar.

  • Prästkrage

    Eros: Tyvärr helt fel håll för mig...jag bor på motsatt sida av vattnet :) (mellan Jkpg och Gränna).

    När vi var på BT-träff sist så hade inte Wienerkonditoriet öppet på söndagar men det kanske har ändrat sig. Det är ett mysigt fik tycker jag, dock lite väl dyrt kanske.

    Om ni inte provat Du & Jag så är det jättemysigt men lite svårt att hitta för de som inte kan stan så väl.

    Någon annan med förslag? Och när?

  • Prästkrage

    Höstbrud 04 - som vanligt...hahaha...vi sitter väl med en bunt bröllopstidningar i näven allihopa :)

    Nosslin - vad kul om du kommer också. Är så nyfiken på hur det har gått och har även massa frågor om några personer ni anlitade på bröllopet.

    Jag kan som sagt när som helst (utom på söndag när det är bröllopsmässa i Huskvarna folkets park).

  • Prästkrage

    Höstbrud 04 - det har tydligen stått i JP men jag har helt missat det. Hörde det på radion när blomsterlandet gjorde reklam och sa att de skulle stå i monter 11 på mässan på söndag.

    Den finns med här på BT bland kommande mässor (förstasidan).

    Hoppas vi ses några stycken där!

    Jag ska dit i alla fall!!!

  • Prästkrage

    Bra Eros - kul att träffa en annan dalkulla... det är ju inte så många av dem här ;) Jag har dock inte så mycket dalmål i mig.

    Vart ligger French C förresten?

    När i juli gifter ni er? Vi gifter oss den 2:a juli.

  • Prästkrage

    Ok, då vet jag precis!

    Har vi bestämt något datum än?

  • Prästkrage

    Jag kommer som sagt hålla ett gäng bröllopstidningar i handen :)

    Det är ju alltid roligt att få lite inspiration!

  • Prästkrage

    Hej tjejer!

    Kunde tyvärr inte komma idag och jag kom inte in på BT tidigare idag så jag kunde meddela er heller.

    Hoppas ni hade trevligt och att det blir någon mer träff innan 2 juli när jag gifter mig.

  • Prästkrage

    Solangelica - vi gifter oss i Järstorps kyrka!

    Ni då?

  • Prästkrage

    Där var jag på "BT-bröllop" i vintras... jättemysig kyrka!

    Vi gifter oss i Järstorp för att göra en liten "tradition" av det hela, min blivande mans föräldrar gifte sin nämligen där och då tyckte vi det skulle vara mysigt att också göra det:)

  • Prästkrage

    Järstorp ligger åt Bankerydshållet kan man säga.

    Farmor skulle nog varit med vart du än gifte dig nånstans :)

    Inga skor än och har ingen aning om vart det finns billiga heller. Måste börja kolla på det *suck*

  • Prästkrage

    Eros...hahaha, jag var där i tisdags och provade! Väldigt trevliga och tillmötesgående var de. Fick mycket bra hjälp!

    Hittade min drömklänning och är så nöjd!!!

    Vet ni vad det bästa av allt var???

    Den kostade bara 3000:- och var inte ens på rea!!! Jag är suuuuuuuuuuuupernöjd!!!

    Lycka till med ditt klänningsletande!

  • Prästkrage

    Köpte tiara för flera månader sen när jag var i Västerås hos min bästa vän och tärna och provade klänningar. Köpte även en halvlång slöja men har inte bestämt om jag ska ha slöjan på mig. Tiaran passade jättebra med klänningen i alla fall.

    Japp, jag har hittat min drömklänning!

    Fast roligt nog är den helt tvärtemot vad jag trodde min drömklänning var...jag hade en helt annan bild av hur den skulle se ut.
    Men det som var min drömklänning i huvudet passade jag inte alls i när jag väl provade.

    Här är ett par bilder på min klänning.
    phobos.sytes.net/magnus/brollop.htm

    Är helt chockad över att det även ingår i det billiga priset att de justerar klänningen efter mina mått sen (syr in eller ut m.m.)

    Är helnöjd :)

  • Prästkrage

    Nosslin, kan du maila mig? Jag har lite frågor om ditt bröllop.

    leilaz@home.se

    Hoppas allt är bra med er och lillen.

  • Prästkrage

    Tack! Som sagt så är jag jättenöjd!

    Hoppas ni blir lika nöjda med era!

Svar på tråden Ensam i Jönköping...