• Hanni

    Hjälp med möhippa

    Jag ska, tillsammans med en av min lillasysters kompisar, anordna hennes möhippa. Det är första gången för både henne och mig att överhuvudtaget vara på en möhippa. Som det ser ut nu har vi koll på själva aktiviteterna. Det vi behöver hjälp med är frågor och lekar.

    -Alltså, har ni som brud fått en möhippa/har ni varit med som gäst/anordnat en möhippa där någon lek blivit extra uppskattad? En lek som kan utföras i lägenhet.

    -Förslag på uppdrag som ska utföras av bruden på stan. Ej sälja kondomer eller liknande.

    -Uppgifter som går att utföra i olika lag och fotas. T ex, ta ett foto med en kille i grön tröja tillsammans med en av er i laget, fast kanske lite roligare. Det lag som utfört flest uppgifter vinner.

    -Frågor att ställa till bruden om hennes fästman?

    Sammanlagt är vi sju st med bruden, mellan 20-25 år. Bruden tycker om att baka, blanda drinkar och sy/virka.
    Kom igen, var gulliga och bomba med förslag! :)

  • Svar på tråden Hjälp med möhippa
  • Kileane

    Jag kan tipsa om en enkel lek som ledde till underhållande diskussioner; var och en av deltagarna skrev ner tre påstående om sig själv -  vill man så kan man ha något löst tema som ett påstående om något man gillar/inte gillar, ett sex/relationsrelaterat påstående och en hemlighet... eller så får alla skriva fritt. Gärna lite kluriga saker förstås!

    Alla påståenden skrevs på lappar och lades i en burk tillsammans med lite frågor till bruden om brudgummen och deras förhållande, hur de träffades, vem som gör vad hemma, hemligheter osv (väldigt anpassningsbart, beroende på personlighet kan man ju fråga om sexställningar eller hålla sig till snälla frågor om brudgummens morgonhumör )

    Sen fick den blivande bruden ta en lapp i taget, läsa den högt och sen försöka gissa vem av deltagarna som skrivit påståendet. Eller om det var en fråga till henne, svara på den utförligt!

    Förslag till uppdrag på stan: Gå till en loppis eller marknad, ge bruden en liten slant och låt henne köpa sin outfit för dagen. Alternativt ska hon köpa en present till brudgummen. Eller köpa material och göra en tavla till honom (som överräcks på bröllopet förstås). Helst ett ställe där man får pruta, det blir roligare så.

  • Mathildatiger

    Jag har varit på en möhippa där bruden fått i uppdrag att samla in "jag älskar dig" på så många olika språk som möjligt från folk på stan.

  • Alyllyra

    Jag hörde om en rolig lek häromdagen.
    Alla deltagare med respektive tar med en t-shirt från som man/pojkvän (använd!) och så ser man till att få en t-shirt från brudgummen. Sen ska bruden, men förbundna ögon, lukta sig till vilken som är hans t-shirt. Inget för folk som tycker att svettdoft och sånt är äckligt dock!

    Har varit på flera (min egen bland annat) där alla deltagare tagit med sig en liten present/sak som representerar deras förhållande till bruden och sen har hon fått gissa vilken sak som tillhör vem. Det kan vara nått gemensamt minne, nått som förknippas väldigt starkt med den personen eller liknande. Det är svårt, men roligt tycker jag!

  • lommila86

    om man har en brud med lite skinn på näsan kan ni göra ett kollage med bilder på olika män. En skall vara på M2B. de andra kan vara era killar, hennes ex, kändisar mm. Sen får bruden fråga folk på stan vem de tror är hennes tillkommande.

    Ett återkommande på de hipooar jag varit med på är att man ställt en massa frågor till M2B gällande både honom henne och deras liv tillsammans. Så har man frågat samma av bruden.

    Sen är ju en annan klassiker att ha bruden att sy sitt strumpeband. Kan ju passa här om hon gillar att sy.

  • Förälskade

    En lek som bringade många skratt på min lilla systers möhippa var att man i lag om minst två ska på tid göra brudklänningar av toalettpapper. Domaren är då bruden själv och man får enbart använda toalettpapper ingen tejp kr lim. Efteråt gjorde vi även underkläder i toapapper för bröllops natten. Det var bara fantasin som satte gränser när modellerna kom ut med status och dildo i näven. Alt av toapapper

Svar på tråden Hjälp med möhippa