• Zandraaa

    Hur många gäster ska ni ha/hade ni?

    Vi har bjudit 64 st och vissa kommer säket tacka nej. Men rädd att det ska bli lite folk. Men vill sen inte bjuda bara för att. Men hur många gäster hade ni på era eller ska ha? Bara jag som är löjlig antagligen :P

  • Svar på tråden Hur många gäster ska ni ha/hade ni?
  • kj79

    Vi har väl lite över 300 på inbjudningslistan, närmare 100 kort ska skickas och delas ut. Men vi räknar väl med att det blir ca 200-250 som kommer. Spännande att se, osa är den 31 juli, vi gifter oss 31 augusti. :)

  • Cathelica

    Inge illa menad :)
    Men hur tusan känner man 300pers? Missupfatta Inte! Men hur omgås man med så många? Eller är det barndomsvänner, gymnasievänner osv. Som ni engång har haft kontakt med?
    Frågar utav nyfikenhet :)

    Både jag och m2b studerade på annan än hemort under gymnasiet, och under högskolan.
    Haft olika jobb. Och har "normal" stora familjer, jag har även bonus mor/far och två plastsyskon. Systrar med sambos.. Vi har bjudit alla vänner vi omgås med regelbundet. Samt familjen (stannar vid morbror/farbror/moster.. och två kusiner, resten har vi ej kontakt med). Vi blir 50stk. 

  • Oprekär

    Vi kommer att ha 92 inbjudna till middag, och ytterligare 30 "mingelgäster" som kommer senare. Den absoluta majoriteten av inbjudna är släkt, så vi kommer ha ett "eftersläpp" där vi bjuder på bubbel och något sött (istället för hela middagen) för de vänner som inte fick plats på middagslistan.

  • kj79
    Cathelica skrev 2013-06-06 20:37:57 följande:
    Inge illa menad :)
    Men hur tusan känner man 300pers? Missupfatta Inte! Men hur omgås man med så många? Eller är det barndomsvänner, gymnasievänner osv. Som ni engång har haft kontakt med?
    Frågar utav nyfikenhet :)

    Både jag och m2b studerade på annan än hemort under gymnasiet, och under högskolan.
    Haft olika jobb. Och har "normal" stora familjer, jag har även bonus mor/far och två plastsyskon. Systrar med sambos.. Vi har bjudit alla vänner vi omgås med regelbundet. Samt familjen (stannar vid morbror/farbror/moster.. och två kusiner, resten har vi ej kontakt med). Vi blir 50stk. 
    Haha, visste att folk skulle undra. Det är släkt och vänner...en enda gymnaisevän faktiskt. :P Men vi har stor släkt på båda min och killens sida. Och jag skulle inte säga att jag umgås med alla men vi vill inte bjuda en och sedan inte en annan utan alla närmsta släktingar. Vi kommer bjuda alla våra kusiner, även om vi inte umgås med alla. Många av mina kusiner är äldre än mig, men det är lite olika. En del som man umgåtts med förut (inte just nära släktingar kanske) bjuder man för att man själv fått vara på deras bröllop. Andra bjuder man för att det känns rätt. Det känns också rätt på det sättet, då man kanske inte har så mkt kontakt annars, att få ett tillfälle att umgås och liksom vara med i vad som händer i släkten litegrann. Jag tycker inte man måste känna alla som man bjuder. :) Eller jag skulle säga, det är nästan omöjligt om man inte varit tillsammans i typ 10 år innan. Jag känner ju inte speciellt många från min killes sida då jag inte träffat alla från hans sida ännu. Då finns det ju tillfälle nu! :)
  • Cathelica

    Aha :)

    Hoppas du inte tog åt dig :) Jag tycker också att alla ska få göra/bjuda absolut som man vill :)
    Blev bara lite nyfiken! haha

    Vi har inte så stor släkt så även om vi hadde bjudit kusiner så hadde vi kanske hamnat på 80 istället.
    Dom kusiner vi har bjudit är mer bjudit som vänner.. (Min kusin är ensam barn, vi är presis lika gamla och har varit som syskon, m2bs kusin är 15år, och hans familj ville starta ett rejelt bråk för att han ej var bjuden, vilket vi inte orka med :) ).. Så egentligen vil jag inte säga att vi har valt bort någon på så vis :) Alla måste man dra steket någonstans, för oss känns det rätt med lite mindre, för er med större. Och bägge två är precis lika bra :)

  • MissFannie

    Vi har bjudit ca 90 pers och tio (framförallt gäster bosatta utanför svergie) har än så länge tackat nej men osa går ut först 20 juli :)

  • SZ2013

    Vi bjöd 131 och 122 kommer. Blir fler än vad vi räknat med, vilket känns jättekul!

  • kj79
    Cathelica skrev 2013-06-06 23:47:18 följande:
    Aha :)

    Hoppas du inte tog åt dig :) Jag tycker också att alla ska få göra/bjuda absolut som man vill :)
    Blev bara lite nyfiken! haha

    Vi har inte så stor släkt så även om vi hadde bjudit kusiner så hadde vi kanske hamnat på 80 istället.
    Dom kusiner vi har bjudit är mer bjudit som vänner.. (Min kusin är ensam barn, vi är presis lika gamla och har varit som syskon, m2bs kusin är 15år, och hans familj ville starta ett rejelt bråk för att han ej var bjuden, vilket vi inte orka med :) ).. Så egentligen vil jag inte säga att vi har valt bort någon på så vis :) Alla måste man dra steket någonstans, för oss känns det rätt med lite mindre, för er med större. Och bägge två är precis lika bra :)
    Precis, så är det ju. Precis som med allt annat. En del lägger enorma pengar på en klänning, medans jag köpt min begagnad för en tusenlapp. Så ja, det är ju väldigt individuellt. Och inget är fel eller rätt, men man har ju ändå åsikter om vad man själv tycker är fel eller rätt när det gäller olika saker. Men nejdå, jag tog inte illa upp. :)
  • ingrid87

    Vi har 30 st på inbjudningslistan, 35 om alla tar med sig respektive. Vi kom överrens nästan direkt att vi bara ville bjuda närmsta familjen. Och vi tror och hoppas att alla kommer :)

  • johannisen

    Vi blir 120-125 stycken (+ oss två). Det är fem stycken som inte ännu meddelat om de kan komma eller inte (o.s.a var 15 juli). Vi hade 150-160 inbjudna gäster.

  • Js Fästmö

    0 -och det är så jäkla skönt!! Vi kommer nog ha ngn middag framöver, helt informellt och med de närmaste. Vi gifter oss i smyg och det känns helrätt! :)

  • filibustern

    jag tror vi kommer ha mellan 20 och 30 st. och det blir nog alla vi bjuder som kommer, då det är de allra närmaste. typ, syskon+respektive, föräldrar och bästa vänner. 

  • Juli2013

    Vi bjöd 91 personer och det slutade på 82 - så det blir ganska många men samtidigt hade vi inte kunnat skära bort fler :)

  • maggied

    Vi har bjudit 400 personer till vårat bröllop i november, får veta i oktober exakt hur många som kommer. :)

  • Lija

    48 inklusive 12 barn. Bara dom allra närmsta släktingar som vi verkligen umgås med och dom vänner som vi ser som närmast å som man ser sig va vänner med för livet.

  • SoonToBeBride2013
    Oprekär skrev 2013-06-06 22:34:29 följande:
    Vi kommer att ha 92 inbjudna till middag, och ytterligare 30 "mingelgäster" som kommer senare. Den absoluta majoriteten av inbjudna är släkt, så vi kommer ha ett "eftersläpp" där vi bjuder på bubbel och något sött (istället för hela middagen) för de vänner som inte fick plats på middagslistan.
    Vad lustigt, vi har exakt 92 st som kommer på middagen =) Sedan blir det några extra personer som endast kommer till minglet innan!
Svar på tråden Hur många gäster ska ni ha/hade ni?