• Zandraaa

    Hur många gäster ska ni ha/hade ni?

    Vi har bjudit 64 st och vissa kommer säket tacka nej. Men rädd att det ska bli lite folk. Men vill sen inte bjuda bara för att. Men hur många gäster hade ni på era eller ska ha? Bara jag som är löjlig antagligen :P

  • Svar på tråden Hur många gäster ska ni ha/hade ni?
  • FruW

    Vi bjöd från början in 34st, hade hoppats på att runt 28-30 skulle tacka ja men fick en del nej från folk som behövde resa långt (varav två från Australien, host). Bjöd därför in 4 till i efterhand, och i nuläget blir det 25 som kommer, samt två barn. Blir ganska lagom för oss :)

  • Juli2013

    Vi har verkligen försökt skära och begränsa, ändå blev det 91 inbjudna gäster, förstår inte hur vi bar oss åt :) vi håller i smyg tummarna för att en del inte ska komma eftersom lokalen egentligen lämpar sig bäst för lite färre...

  • Vichy

    Hittills är vi uppe i 125 pers som vi vill bjuda... Och då är det bara närmaste släkten och vännerna, vi kommer säkert komma på fler vi skulle vilja bjuda.. Tur att vi har tid att jobba upp en bugdet... :/

  • Rosorochkärlek

    VI hade runt hundra, men det viktiga är inte antalet gäster utan att man lägger upp bröllopet så att det passar antalet.

    Att planera för ett jättestort bröllop om man har 20 gäster eller för ett litet intimt bröllop om man har 100 gäster kommer att få det att kännas fel, men om man bara anpassar planerna efter antalet man bjudit så spelar inte mängden någon roll.

    Det kan vara mycket roligare att ha färre, men närmare vänner än att ha många bekanta.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • sommaren13

    Vi har bjudit ungefär 70st, vi har osa den 16e juni, än så länge så har tre st tackat nej. Bara tio har tackat ja än så länge. Eller en del har ju tackat ja muntligt också.

  • Lenaerik86

    Vårt första utkast är det lite drygt 100 på men hoppas få ner det lite innan vi skickar ut inbjudan om ca 10 mån

  • SingingFantacia

    57 gäster har tackat ja, två har tackat nej och i har 89 inbjudna till festen och några till i kyrkan. Börjar bli orolig för sista OSA är om 4 dagar. Vi ville ha bara de nämsta men svårt att dra ner när jag har 10 syskon och min blivande 6. De som är bjudna är familj närmsta släkten och ca 20 vänner.


  • imoen

    Vi har bjudit 34 stycken varav 7 är barn, ingen har tackat nej ännu =) Vi funderade från början på att bjuda bara familj men då skulle "jag" bli 17 stycken och "han" bli 4 stycken så vi bjöd in de närmaste vännerna också.

Svar på tråden Hur många gäster ska ni ha/hade ni?