• Marcusmarilene

    Tips/ideer, kritik på inbjudningskort

    Hepp!

    Vi ska gifta oss i Juni och jag har börjat fila lite på inbjudningskorten.
    Därför ville jag bara se om ni kunde hjälpa mig med lite tips och ideer om hur det kan se ut :)

    Kortet är ett 16*16 kort, och i den ordningen jag har bifogat kommer bilderna. 

    Tyck till!

    MVH
    Marcus




     
  • Svar på tråden Tips/ideer, kritik på inbjudningskort
  • Marcusmarilene
    Mustikka skrev 2013-02-05 23:40:09 följande:
    Mycket bättre än den första tycker jag iaf =)
    Men tycker också att rosbusken i namninbjudan kan tas bort.
    Det kan lätt bli för mycket för ögat om det är för symnetriskt! För jag antar att informationen och inbjudan med namnen kommer vara i insidan av kortet?

    Tänk också på bilderna att dem blir bra. Att de har dem rätta pixlarna när man skriver ut så att det inte blir suddigt. 
    Mja, jag kommer nog hålla kvar den, lite svårt att se här men när den är utskriven hänger båda ihop och ser mycket bra ut, inga pixlar - det hade varit katastrof :)

    Som du säger är båda dom på insidan, själva "inbjudan" på högersidan så att den är det första man ser när man öppnar.

    Tack för tipsen :D 
  • Papillon

    Jag tycker att det hade varint fint i M&M om M:en var speglade mot varandra istället för att vara vända åt samma håll. Vet inte riktigt om du förstår vad jag menar, men surfar via tfnen så kan inte ta med ngn bild som visar vad jag menar.

  • lurigmumin

    Nu ser det verkligen mycket bättre ut!

    Angående den latinska frasen så har latinet mig veterligen fri ordföljd. Det är ändelserna som styr betydelsen. Så båda bör betyda samma sak om orden är desamma. Dock kan ju den ena eller andra varianten vara vanligare. 

  • Marcusmarilene
    Papillon skrev 2013-02-06 08:03:27 följande:
    Jag tycker att det hade varint fint i M&M om M:en var speglade mot varandra istället för att vara vända åt samma håll. Vet inte riktigt om du förstår vad jag menar, men surfar via tfnen så kan inte ta med ngn bild som visar vad jag menar.
    Vet inte exakt hur du menar men jag har en humm.. Ska testa och se hur det ser ut, men hittar du ett exempel så hör av dig ;D
  • Marcusmarilene

    Har bara ändrat en liten detalj nu, OSA och klädkod är samma röda färg som det andra röda i kortet. 
    Nu ska jag bara försöka skriva ut detta på ett exempelark, kan ju bara varna er för 16*16 korten då jag måste vända och vrida. Min skrivare vägrar skriva ut allt på en gång då kortet är 32cm och ett A4 är mindre..

    Får bara ett meddelande att skrivaren inte klarar den storleken om jag försöker ändra.

    Men det ska nog gå det med :)

    Ingen som har några bra synpunkter eller åsikter om hur det ser ut nu? Tar gärna både positiv och negativ kritik!

    MVH 

  • Marcusmarilene
    Papillon skrev 2013-02-06 08:03:27 följande:
    Jag tycker att det hade varint fint i M&M om M:en var speglade mot varandra istället för att vara vända åt samma håll. Vet inte riktigt om du förstår vad jag menar, men surfar via tfnen så kan inte ta med ngn bild som visar vad jag menar.
    Gjort en test, menar du så här?


     
  • msE

    jag blir lite konfunderad på sidorna..  ska du ha sidorna med rosorna på mittuppslaget ska du inte skriva ut dom samtidigt då?? o sedan ha omslaget på deras baksida??

    därav har nöjet .. kanske bättre med  av denna anledning har vi nu nöjet.. eller åtm därav har vi nu nöjet

    sedan kan jag tycka att "samt att därefter intaga" låter lite högtravande, vad sägs om ngt i stil med därefter serveras.. eller något liknande..

    sedan undrar jag slutligen om man ska osa toastmastern också??

  • Marcusmarilene

    Jo jag ska skriva ut dom samtidigt, men skrivaren klart bara 29 cm, är det längre vägrar den skriva ut. Ska se om det går på jobbet. Haha, du har helt rätt om texten! Ska ta och ändra det. Lite osammanhängande just nu. OSA såg jag imorse så jag har lagt till nummer att ringa :)

  • blivande brud

    Hej!


    Jag tycker att version två är mycket bättre än den första, men det är fortfarande ganska plottrigt med mycket symboler och bilder.. Tänk på vilken känsla/stil ni vill uttrycka med inbjudan. Har ni något tema eller någon stil som ska genomsyra bröllopet, ex. elegans, rock chic, romantik, lantligt etc.?


    På framsidan (och även sista sidan) tycker jag att du ska skippa hjärtat helt och ta bort era namn + datum alt. ta bort monogramet och centrera era namn + datum. Blir lite dubbelt med både och.


    Förenkla språket i texten! "Vi har nöjet att inbjuda XX att bevittna bröllopet mellan X & X lördagen den 15 juni kl 14 i kyrka med efterföljande middag på ..." etc. Tänk på vilken som är den viktigaste infon som du fetmarkerar. Jag tycker det är tid och plats.


    Varför har du citatet på två språk? Ta bort bilden med ringarna och sätt citatet på ett språk längst bak alt. på framsidan istället för monogram/era namn + datum.


    Hoppas du är behjälpt av detta :) Lycka till!


     

Svar på tråden Tips/ideer, kritik på inbjudningskort