• Marcusmarilene

    Tips/ideer, kritik på inbjudningskort

    Hepp!

    Vi ska gifta oss i Juni och jag har börjat fila lite på inbjudningskorten.
    Därför ville jag bara se om ni kunde hjälpa mig med lite tips och ideer om hur det kan se ut :)

    Kortet är ett 16*16 kort, och i den ordningen jag har bifogat kommer bilderna. 

    Tyck till!

    MVH
    Marcus




     
  • Svar på tråden Tips/ideer, kritik på inbjudningskort
  • Juni 2012

    På bild två är texten så svag att jag tyvärr inte ser vad det står så det är lite svårt att säga nåt om kortet. Texten försvinner liksom in i bakgrundsmönstret  Tungan ute

    Sen vet jag att om min dyslektiske make hade fått en inbjudan med så tjusigt snirklig text hade han aldrig i livet lyckats läsa vad det stod, men ni kanske inte har dyslektiker i bekantskapskretsen?

    Av det jag ser och kan läsa ser det fint ut Solig

  • GustavB

    Tycker det blir lite plottrigt med mönstret i kort 2, texten försvinner nästan och man vet inte riktigt vart man ska titta. 
    Kvinnans namn "brukar" stå först på inbjudan, precis som Sailergirl skrev ovan.
    Personligen skulle jag nog ta bort rosen i mitten på bild 3 eller försöka interagera den på ett sätt som inte inkluderar en stor fyrkant. Ni skulle nog kunna ta bort den och t ex använda en kursiv stil på era namn (det är jättefint) och en annan font till resten av texten.
    Sen skulle jag nog köra på samma font på framsidan av inbjudan.

    Annars ser det bra ut :)

  • PiaB

    Jag ser tyvärr inte vad det står, men av det jag kan tyda hittar jag ingen klädkod eller OSA. Ni kanske inte ska ha med det? Många har ju en hemsida med sådan info så man vet inte. Det ser fint ut men om det är lika otydligt på riktigt skulle jag "städa upp" bakgrunden och kanske byta teckenstil. 


  • Flixon

    Jag tycker det blir väldigt mycket. Det är rosor, hjärtan, ringar, bröllopspar och snirklig text, ovanpå en rörig bakgrund. Ögat får liksom ingen ro att läsa texten och ta till sig informationen när det händer så mycket! Så jag hade nog rensat bort 90% av "allt", det är trots allt informationen som är den viktiga ;)

  • sommar2014

    Texten är som sagt lite svårläst. Använd hellre ett enklare typsnitt och sen det snirkliga typsnittet til viss text: rubrik, namnen etc.
    Sen heter klädkoden mörk kostym och inte kostym. Kostym = maskeraddräkt. Vill ni att männen ska komma i kostym i valfri färg och kvinnorna i festfin, men ganska enkel klänning skriver ni kavaj. Vill ni att de kommer i mörk kostym resp lite finare festklänning skriver ni mörk kostym.
    "Amor vincit omnia" har jag sett förut, men inte i den ordningen ni skrivit. Kan inte latin men är det någon betydelseskillnad närmande ändrar ordföljden?

  • PiaB
    sommar2014 skrev 2013-02-05 18:26:52 följande:
    Texten är som sagt lite svårläst. Använd hellre ett enklare typsnitt och sen det snirkliga typsnittet til viss text: rubrik, namnen etc.
    Sen heter klädkoden mörk kostym och inte kostym. Kostym = maskeraddräkt. Vill ni att männen ska komma i kostym i valfri färg och kvinnorna i festfin, men ganska enkel klänning skriver ni kavaj. Vill ni att de kommer i mörk kostym resp lite finare festklänning skriver ni mörk kostym.
    "Amor vincit omnia" har jag sett förut, men inte i den ordningen ni skrivit. Kan inte latin men är det någon betydelseskillnad närmande ändrar ordföljden?
    Jag såg inte ens att det stod en klädkod... 
    Amor vincit omnia betyder väl kärleken övervinner allt. Så undrar om tvärtom blir allt övervinner kärleken, vilket väl känns fel. Men jag är inte heller bra på latin, funderar bara
  • parisinthespring

    Hej!

    Här kommer mina tips :)

    Bild 1 var lite mycket för min smak men jag tycker ändå det funkar. Det måste matcha er stil ju!
    Bild 2 behöver inte bakgrundsmönster, det räcker utan. Texten var lite svag på din bild men är det läsbart vid utskriften är det inga problem.
    Bild 3 ta bort röda rosen i mitten, det blir för mycket, sen kanske lite många olika storlekar på texten, jag tycker allt kan vara samma storlek förutom era namn som bör vara större.
    Bild 4 är jättesöt :)

    Lycka till!

  • Marcusmarilene

    Tack som fasen för alla svaren! Detta var bara ett utkast jag knåpade ihop igår så nu kan man kanske slutföra produkten med alla era underbara tips :) Så håll utkik mot kvällningen eller imorgon och hjälp mig med det sista :) Jag har inte missat något mer man brukar ha med?

  • parisinthespring

    Ska ni ha en hemsida? Vi har vägbeskrivning, tips på boende och önskelista på vår hemsida. Och har ni funderat på barn vs. barnfritt? Vi skrev barnfritt i vår inbjudan....

Svar på tråden Tips/ideer, kritik på inbjudningskort