• bubblan85

    Vågar jag?

    Jag har en tid funderat på att fria på onsdag, skottdagen, men jag börjar vara så nervös och få tvivel. Vill han, är det för tidigt osv. Många tankar med andra ord. OM jag sen väljer att göra det vet jag inte hur, jag vet inte vad jag ska säga. Oj, många tankar, men tar gärna emot lite "mottankar". Tack

  • Svar på tråden Vågar jag?
  • ClaireFraser

    Lycka till allihop! :) Min älskling är också bortrest imorn, så jag passade på i fredags. Trodde att han skulle säga nej, eftersom vi båda tidigare faktiskt varit lite anti att gifta sej.. Så jag tänkte att jag passar på på skottdagen då det går lättare att skämta bort ett nej med att han, enligt traditionen, i så fall får köpa sej fri med en vacker klänning eller så... Men han sa ja!! :)

  • Yez

    Lycka till idag tjejer!!


     


    Klart ni vågade, jag vågade för 4 månader sen och den 1/1 2012 bytte vi ringar på Koh Lanta i Thailand.


    Helt underbart!


     


    Hejjar på er och håller tummarna!!

  • pärlan01

    Lycka till alla tjejer :)

    klart ni vågade :))
    ja vågade fria till min för 6 månader sen o vi gifte oss den 28 januari så ja har varit gift 1 månad :)

    lycka till nu

  • teddy82

    Jag var tvungen att registrera mig för att få ur mig det här!

    Jag och min karl har nu varit tillsammans i lite mer än fyra år. Vi pratade om förlovning ganska tidigt och kollade på olika slags ringar på nätet, men jag kände ju att han var mer tveksam till det än mig eftersom så många bitar skulle stämma. Framförallt bodde vi 25 mil ifrån varandra och vi sågs en helg vare månad. Jag ville inte påtvinga honom något, såklart.

    Nu bor vi i hus och efter två år under samma tak vet jag ju att det är mannen som jag vill fortsätta leva ihop och dela mitt liv med :) Vi glömde bort vår fyraårsdag tidigare i år eftersom jag var jätteförkyld, haha. Så det känns som vi missade något litet där, även fast vi aldrig gör riktigt romantiska saker ihop. Rent spontant började jag titta på ringar nu i början av februari och tänkte att "senare i år kan det kanske vara läge att ta upp ämnet igen?". Både han och jag är 29 och fyller 30 under andra halvan av året. Ingen av oss har varit förlovade i tidigare förhållanden och vi har inga barn.

    Så träffade jag min mamma nu i lördags och hon nämnde att jag borde passa på att fria på skottdagen, annars får jag vänta fyra år till! Och jag har inte nämnt något alls för henne om ringar eller diffusa förlovningsplaner genom åren. Jag sa att det inte är aktuellt och alldeles för nära inpå...att han säkert vill vänta...vi har så mycket annat att tänka på... Min mamma är så påverkad av allt det här med Victoria+Daniel+Estelle just nu, haha.

    ...men så började fröet växa...

    Vad har jag att förlora på det egentligen? Jag vet att han skulle vilja gifta sig någon gång i framtiden, det sa han för bara någon vecka sedan, på tal om att vi ska på bröllop i slutet av mars. Det är JAG som är mer tveksam till giftermål nu och har sagt att jag kanske aldrig vill! I början (nu i helgen) såg jag nästan det här som en plojgrej. Att jag ska fråga honom på skottdagen och garanterat få ett nej, sen ska vi skratta lite och fortsätta våra liv ;) Men det här bara växer och växer. Jag gör ju det trots allt för att jag älskar honom, inte för att få mig ett gott skratt.

    Det finns vissa omständigheter som gör att jag tror att jag kommer få ett nej, så därför vill jag inte ha skyhöga förväntningar. Men...nu har jag i alla fall fixat riktigt billiga, men vackra, tillfälliga ringar och ska laga mat till honom ikväll efter jobbet. Dvs, det var min plan fram tills igår. Igår kom han hem från sitt jobb med världens förkylning och kommer förmodligen komma hem mycket tidigare idag. Jag kan ju inte låta bli att se det här som ett dåligt tecken, haha. Först "förkyldar" jag bort vår fyraårsdag, sen blir han jättekrasslig när jag ska fria!

    Gårdagen blev en febrig kväll på soffan med en massa nysningar och hockey. Inte direkt stämningshöjande inför "min" nervösa dag :D Han sov på soffan och jag sov i sängen och jag som aldrig har problem med sömn annars låg klarvaken och bara funderade och funderade. Tänk om han säger ja? Det känns som att livet kommer bli helt annorlunda när man förstorar upp det. En ring på fingret, jag? Jag fick till och med för mig att jag måste ställa in allt det här och aldrig säga ett knyst om det, som om planerna på en förlovning aldrig hade funnits. Jag låg och ältade det här fram och tillbaka tills jag äntligen somnade och idag när jag vaknade kändes allt som vanligt igen.

    Så jag SKA göra det! Oavsett vad så ska det gå, haha. Egentligen är hans förkylning inget som grusar mina planer, för igår tog jag en av våra vanliga svarta mattallrikar och skrev frågan med guldtext på. Nu står den här bredvid mig på jobbet och härdar. Till kvällen ska jag laga alldagliga kryddjärpar med brunsås och potatis, som jag täcker tallriken med. Vi får se om han lägger märke till texten när han börjar äta eller om den följer med maten ;) Jag tycker att han får ta steget med bröllop, så jag frågar bara om en förlovning.

    Hur säker jag än är på att det här ska bli av så återkommer jag till den här trådens namn - "vågar jag?".
    Jag är så nervös och pirrig! Ingen mer än jag (och nu ni) vet om det här, så jag spricker nästan :D Ett ärligt frieri ihopslängt på fem dagar, kryddat med lite tvivel och självsäkerhet här och var.

    Får jag ett nej får han minsann fixa det här med frieri själv framöver ;)
    Jag själv kommer ju ha den här läskiga grejen överstökad efter idag.

    Lycka till alla ni andra!

  • Zuneshine

    Lycka till teddy82

    Du ska se han bli jätte glad, jag går i ett lyckorus efter mitt frieri i lördags eftersom min mann inte skulle vara hemma ikväll.
    Så jag fick ändra på alla planer och friade i lördags.
     

  • bubblan85

    Teddy: Självklart att du vågar! Vet inte om du läst hela tråden, men jag har varit väldigt velande fram och tillbaka, men jag har bestämt mig! Ikväll ska det ske! Jag är så nervös att jag snart tror frukosten kommer upp, jobbigt värre.


    Var fick du tag på dina billiga ringar? Var snabbt ute igår (har haft besök en tid här hemma och inte tagit mig ut) men hade svårt att hitta något.


    Denna dag kommer gå i nervositetens tecken. Om jag inte hittar ringarna här måste jag åka till grannstaden som är större. Har egentligen ingen lust med det, men får kanske lov. Vill även ut en sväng på skidorna för att rensa huvudet en aning.


    Är iaf väldigt glad för att jag är ledig idag och kan strosa på och planera och dona i den takt jag vill! Sambon ville bjuda hit folk idag, men jag sade nej, jag vill bjuda dig på middag och bara ha det mysigt innan du åker iväg till tyskland (han åker på fredag morgon). Han gick på den! (hoppas jag iaf).


    Nej, nu blev jag ännu mer nervös. Måste ut en sväng. Ska iväg och handla till maten ikväll. Blir också lite mer alldaglig mat här hemma. kycklingfilégryta med tortellini kryddat med tandoori. Till efterrätt tror jag det blir pannacotta, har inte bestämt mig än, men ganska säker. Frieriet kommer då iaf :)


    Nervös nervös, åhhh!

  • pärlan01
    bubblan85 skrev 2012-02-29 09:25:31 följande:

    Teddy: Självklart att du vågar! Vet inte om du läst hela tråden, men jag har varit väldigt velande fram och tillbaka, men jag har bestämt mig! Ikväll ska det ske! Jag är så nervös att jag snart tror frukosten kommer upp, jobbigt värre.


    Var fick du tag på dina billiga ringar? Var snabbt ute igår (har haft besök en tid här hemma och inte tagit mig ut) men hade svårt att hitta något.


    Denna dag kommer gå i nervositetens tecken. Om jag inte hittar ringarna här måste jag åka till grannstaden som är större. Har egentligen ingen lust med det, men får kanske lov. Vill även ut en sväng på skidorna för att rensa huvudet en aning.


    Är iaf väldigt glad för att jag är ledig idag och kan strosa på och planera och dona i den takt jag vill! Sambon ville bjuda hit folk idag, men jag sade nej, jag vill bjuda dig på middag och bara ha det mysigt innan du åker iväg till tyskland (han åker på fredag morgon). Han gick på den! (hoppas jag iaf).


    Nej, nu blev jag ännu mer nervös. Måste ut en sväng. Ska iväg och handla till maten ikväll. Blir också lite mer alldaglig mat här hemma. kycklingfilégryta med tortellini kryddat med tandoori. Till efterrätt tror jag det blir pannacotta, har inte bestämt mig än, men ganska säker. Frieriet kommer då iaf :)


    Nervös nervös, åhhh!


    Lycka till nu ikväll :))
  • Lejonhjärta

    Massor med lycka till ¨åt er apcoola, friande (ochförhoppningsvis blivande) brudar! :)

  • teddy82

    Jodu, bubblan85, jag har läst hela tråden och säkert alla trådar och inlägg om skottårsfrieri som jag har kunnat hitta på nätet :) Jag har behövt peppa mig själv och få lite inspiration.

    Eftersom jag och min karl har pratat om svarta ringar så satt jag helt enkelt och letade efter webshoppar som hade något snyggt och hoppades på leverans i tid. Jag tänker ju absolut inte köpa dyra titanringar i förväg. Det fick bli några stycken ringar kan jag säga, för jag var osäker på exakta storleken, både till mig och honom. Vi talar om prisklassen 79:- till honom och 149:- till mig (min är såklart dyrast, hehe). Nu borde det i alla fall vara någon som passar! Om han nu säger ja vill jag ju att han ska ha få en ring direkt. Om han säger nej kommer jag sitta där med mina ringar, som jag iofs kan returnera. Jag jobbar hela dagarna, så det har inte funnits något tillfälle att ge sig ut och leta. Då är nätshopping bra! Lite sent nu dock.

    Man kan säga att det blev lite panik av allt, men det är ju andra här inne som klarade sig på det ;)
    Allt är i alla fall ordnat nu och ringarna hann fram! Nervöööst.

  • bubblan85

    Åh, har precis varit iväg och hittat ringar. Blev två stycken stålringar lätt kupade. Tänker att de kan gå och använda även senare (dvs på höger hand) och försäljaren sade att jag även får byta om det skulle behövas. Sen önskade hon mig lycka till. Jag är så nervös att jag svettas och mår illa. Dessutom går jag runt och tokler hela tiden, haha. Känner mig som en 7-åring!


     


    Dags att fixa maten, sen ska jag fara och hämta mina skidor som min sambo av någon amledning lämnat hemma hos sina föräldrar.


     


    Lycka till ikväll teddy82!!

  • ElinFalk85
    bubblan85 skrev 2012-02-29 11:02:07 följande:

    Åh, har precis varit iväg och hittat ringar. Blev två stycken stålringar lätt kupade. Tänker att de kan gå och använda även senare (dvs på höger hand) och försäljaren sade att jag även får byta om det skulle behövas. Sen önskade hon mig lycka till. Jag är så nervös att jag svettas och mår illa. Dessutom går jag runt och tokler hela tiden, haha. Känner mig som en 7-åring!


     


    Dags att fixa maten, sen ska jag fara och hämta mina skidor som min sambo av någon amledning lämnat hemma hos sina föräldrar.


     


    Lycka till ikväll teddy82!!


    hejja hejja pepp pepp!!!!!!!
  • bubblan85

    Jag är så lycklig! Ha svarade JA!! Sitter bara och ler och vill han ska komma hem igen (är iväg och tränar)!


     


    Hoppas det går lika bra för er andra!

  • sofiasmamma

    GRATTIS! :)


    bubblan85 skrev 2012-02-29 19:35:47 följande:

    Jag är så lycklig! Ha svarade JA!! Sitter bara och ler och vill han ska komma hem igen (är iväg och tränar)!


     


    Hoppas det går lika bra för er andra!


  • pärlan01
    bubblan85 skrev 2012-02-29 19:35:47 följande:

    Jag är så lycklig! Ha svarade JA!! Sitter bara och ler och vill han ska komma hem igen (är iväg och tränar)!


     


    Hoppas det går lika bra för er andra!


    Ett stort grattis till er {#emotions_dlg.flower}  Vad roligt
  • ElinFalk85

    ja men ni ser tjejjer, klart era karlar vill ha er =), ni är ju pinglor!! =).

  • Lejonhjärta

    Ett Bamse grattis till er som friat igår!! :) kram på er

Svar på tråden Vågar jag?