• Dejli

    Har sajten legat nere de senaste kvällarna?

    I några kvällar nu har jag upplevt att sidan inte gått att nå, är det bara jag som märkt det? Jag är inte medlem på FL, men testade den adressen då den borde ligga på samma ställe som BT och den har inte heller gått att komma åt.

  • Svar på tråden Har sajten legat nere de senaste kvällarna?
  • drömmer
    Drullen skrev 2012-01-19 20:21:51 följande:
    Det ska vara löst nu, är uppdateringen från mig ( min sambo) Lite intressant bara nu o se om alla som haft problem har bredbandsbolaget eller bredband2 som internetleverantörer : )
    Nopp Telenor har jag .
  • Drullen

    Nä han har lärt sig att inte ta såna detaljer med mig, bara att det va spärrat av nån anledning... Nåt med spam...

  • Aniara4

    Bahnhof här. Jag tror fortfarande med på underhåll på en server.

  • Drullen

    Aha, fast sen dom fixa det så har ja inte haft problem. Hoppas det kan lösa sig för alla snart då.

  • Want to
    Chicita skrev 2012-01-19 16:01:34 följande:
    Nja det brukar inte påverka prestandan jättemycket...
    Men ibland när sidor hänger sig eller inte riktigt vill vara med så kan det räcka med att rensa cookies och temp-filer.
    Och det beror på lite vad du har för browser.

    Men på de flesta så kan du i listen högst upp välja verktyg / tools
    Och därifrån välja att rensa tempfiler och cookies.
    Lite olika sökvägar, men klicka dig fram så bör du hitta det Glad
  • aniara
    Drullen skrev 2012-01-19 20:21:51 följande:
    Det ska vara löst nu, är uppdateringen från mig ( min sambo) Lite intressant bara nu o se om alla som haft problem har bredbandsbolaget eller bredband2 som internetleverantörer : )
    Nix, inte jag.
  • Dejli

    Läste att FL utsatts för intrång där sidan gått extremt långsamt och man försökt komma åt användarnas lösenord. Det kanske har drabbat BT också om det ligger på samma servrar...

  • Chicita
    Dejli skrev 2012-01-20 16:41:29 följande:
    Läste att FL utsatts för intrång där sidan gått extremt långsamt och man försökt komma åt användarnas lösenord. Det kanske har drabbat BT också om det ligger på samma servrar...
    Databasen på FL diskuteras på Flashback-forumet nu. Någon som säger sig ha tillgång till ca 600000 mailadresser och lösenord som han/hon fått via att hacka olika forum, communitys mm, bland annat FL.

    Det som alla bör göra är att se till att byta lösenord.
    Och välja ett som inte är ett ORD, något som innehåller både stora bokstäver, siffror och gärna tecken.
    Minst 8 tecken ska ett lösen vara. Helst längre
    Man kan ha ett antal lösenord som man varierar emellan
  • Dejli

    Igårkväll fick jag upp databasfel på både BT och FL... hade ju varit trevligt om redaktionen kunde komma med någon förklaring (som de kan nåla så man ser den ordentligt) om vad som försigår så man vet om man behöver vara rädd för att ha blivit kapad...

  • Forumvärd
    Dejli skrev 2012-01-31 10:24:45 följande:
    Igårkväll fick jag upp databasfel på både BT och FL... hade ju varit trevligt om redaktionen kunde komma med någon förklaring (som de kan nåla så man ser den ordentligt) om vad som försigår så man vet om man behöver vara rädd för att ha blivit kapad...
    Hejsan!

    Nej det finns inget som tyder på att vi blivit hackade.
     Det kan ha varit något tillfälligt som spökade.
    Hur fungerar det nu och hur var det igår?
  • Dejli
    Forumvärd skrev 2012-02-02 11:05:48 följande:
    Hejsan!

    Nej det finns inget som tyder på att vi blivit hackade.
     Det kan ha varit något tillfälligt som spökade.
    Hur fungerar det nu och hur var det igår?
    Ja, nu är det ju flera dagar sedan, det hände på kvällen den 30 jan. På BT stod det något i stil med att det inte gick att kontakta databasen, och om problemet kvarstod skulle man kontakta er på en mailadress. På FL stod i princip samma sak utom att det var formulerat som "allvarligt databasfel".
  • Forumvärd
    Dejli skrev 2012-02-02 11:38:54 följande:
    Ja, nu är det ju flera dagar sedan, det hände på kvällen den 30 jan. På BT stod det något i stil med att det inte gick att kontakta databasen, och om problemet kvarstod skulle man kontakta er på en mailadress. På FL stod i princip samma sak utom att det var formulerat som "allvarligt databasfel".
    Vad bra att det fungerar nu
    Jag kollade med teknik och tydligen så var det så att de var tvungna att starta om databaserna som hastigast.
    Det var därför det felmeddelandet dök upp.
Svar på tråden Har sajten legat nere de senaste kvällarna?