• awarwen

    Vill inte

    Deppig, ledsen, uppgiven, orkeslös...

    Allt känns skittråkigt och jag vaknar ledsen varje morgon.
    Det har strulat med något hela vägen av bröllopsplaneringen och så fort man har löst en sak så dyker nästa problem upp. Vissa önskemål jag har haft har jag blivit tvungen att "skrota" och andra har jag fått ändra till ngt "second best".

    I morgon tar de min M2B på hans svensexa. De kommer kl. 08.00 och han anar ingenting. Jag har packat allt han behöver och gömt i källaren. De ska vandra, ha 5-kamp, spela paintball och sen var det ngt hemligt + att de ska sova utomhus i natt. 16 grabbar blir det och de kommer förmodligen att ha skitkul. Honom väl unt!

    Min möhippa blir den 4 eller 11 juni, det var inte så svårt att räkna ut och det känns skittråkigt att veta.
    Om de ska lura mig så får de anstränga sig lite mer än så, det kunde de räknat ut med tårna de som känner mig. Jag vet ju vilka helger det inte blir, den här helgen blir det ju svensexa, nästa helg skulle vi åkt bort, den 18e kommer gästerna från USA och helgen därefter gifter vi oss. Med andra ord är det bara den 4 och 11 kvar.
    Om de hade velat överraska mig så skulle de redan ha tagit mig, nu är det kört.

    Vet att jag är gnällig, de vill bara väl och allt det där och Nej jag har inte sagt något till dem. De vet inte hur jag känner, jag biter ihop.
    MEN... någon gång hade jag också velat bli helt överraskad och fått känna det andra känner, det där pirret att nu jädrar... och fniss och så vidare. Att vara föreberedd är inte samma sak och jag har tappat lusten. Vill helst inte ha ngn möhippa alls. Hur kul är det att gå upp på morgonen och sitta och vänta på dem?

    En annan sak är att de sa till mig tidigt att jag inte fick boka upp ngt! Vilket jag inte gjorde, snäll som jag är och jag trodde möhippan skulle vara lite tidigare än precis inpå. Detta har medfört att jag inte har kunnat boka några ansiktsbehandlingar, hårklippningar eller annat jag hade velat göra. It sucks!
    Så nu avbokade vi vår resa så att jag kunde få mina bokningar och även M2B bokade in en behandling till sig själv. Det tråkiga är att vi hade behövt resan, åtminstone jag.

    Hur tänkte de när de planerade mitt datum? Att för det första inte förstå att jag fattar och sen kräva att jag inte får boka upp ngt innan, inte snällt.

    Förlåt att jag gnäller, är bara så less på allt. Det har varit för mkt skit och ska jag vara brutalt ärligt så är jag brutalt avundsjuk på min M2B som har kompisar som verkligen har tänkt till.
    Han behöver ju inte ens komma hem på natten till hundar och barn och allt annat man ska ta hand om "dagen efter".

    Så där, nu fick jag äntligen spy ur mig allt någonstans. Höll på att spricka av sorg.

  • Svar på tråden Vill inte
  • awarwen
    Bullemor skrev 2011-05-22 05:46:43 följande:
    Hoppas du inte får någon möhippa alls då så kanske du är nöjd...
    Tack, det var ju snällt.
  • awarwen
    Chicita skrev 2011-05-22 07:14:55 följande:
    Det där lät jävligt elakt faktiskt...

    Vad irriterad jag blir när jag läser såna här trådar.
    TS säger inte att hon inte vill ha en hippa, hon säger inte att den måste vara någon speciell dag, hon har inga krav på vad dom ska göra eller vem som ska anordna den eller nåt...

    Hon är bara besviken på att hennes vänner har hindrat henne från att planera in saker som måste hinnas innan bröllopet (vi är alla olika, vissa är planeringsfreak och andra inte).
    Hon behövde få gnälla av sig lite (som hon själv skriver också). Och hon ber mer eller mindre om ursäkt för att hon gnäller, och säger att det här får henne att känna sig otacksam.
    Om vännerna känner henne så borde dom veta att hon är en person som behöver planera. Det betyder inte att hon ska planera något om sin hippa. Hon hade ju önskat att bli överraskad.
    Istället har vännerna effektivt satt käppar i hjulen för henne genom att inte låta henne planera något. Här hade det ju varit smidigare av vännerna att vända sig till den blivande maken och engagerat honom i planerna på något sätt. Eller arrangerat något fejkat evenemang som hon "måste" gå på men som inte alls har med hippan att göra (fråga chefen om dom kan "skicka henne på kurs" eller nåt kanske?)
    Då hade hon kunnat planera in sina skönhetsbehandlingar, provningar, avsmakningar, möten med vigselförrättaren / prästen mm mm Väninnorna hade gärna kunnat läcka felaktig info dessutom så TS hade trott att det skulle ske en speciell helg....

    Det här är alltså en tjej som är tacksam för sina vänner. Men besviken på hur dom har hanterat situationen.
    Och vi kan alla vara besvikna ibland.
    Det berättigar inte folk att spy galla över TS.
    Tack Chicita. Vad skönt att någon förstår och inte "halshugger" mig för att jag bara råkar vädra min känslor någonstans. Du har på pricken beskrivit vad jag känner och jag är tacksam att jag slipper förklara mig en gång till. Påhopp löser inga problem och jag har aldrig varit ute efter att vara elak mot någon.
  • Sackhina
    Bullemor skrev 2011-05-22 05:46:43 följande:
    Hoppas du inte får någon möhippa alls då så kanske du är nöjd...
    läs inläggen igen, för du har nog missförstått? Tycker att TS  är tydlig med att hon inte ät otacksam osv... Din komentar var ju faktiskt bara taskig!
  • cattitzi
    awarwen skrev 2011-05-21 09:54:10 följande:
    Du känner precis som jag! Det är ju precis så jag känner! Och ja, man känner sig otacksam också. Det är laddade känslor som bara far omkring i en och det är svårt att beskriva känslan.
    Jag önskar att tjejerna hade kunnat planera som killarna och överraska så totalt som de gjorde med min blivande. Han hade verkligen ingen aning, han var helt chockad när de kom halv åtta och han kom upp rufsig i håret i bara kalsongerna. Han var fågelholken personifierad. När han gick såg han dock lycklig ut.
    SÅ vill jag också känna!!!
    Jag kan efter gårddagen säga att även om jag var ganska säker på att de skulle ta mig till möhippa igår (vilket de också gjorde) så var tillvägagånggssättet inte alls som jag trodde och hela dagen var helt fantastisk! Så jag var kanske lite orättvis i mina tankar, men jag var faktiskt ganska panikslagen i fredags kväll! :o)
    Och jag var lycklig hela dagen!
  • awarwen
    cattitzi skrev 2011-05-22 12:35:54 följande:
    Jag kan efter gårddagen säga att även om jag var ganska säker på att de skulle ta mig till möhippa igår (vilket de också gjorde) så var tillvägagånggssättet inte alls som jag trodde och hela dagen var helt fantastisk! Så jag var kanske lite orättvis i mina tankar, men jag var faktiskt ganska panikslagen i fredags kväll! :o)
    Och jag var lycklig hela dagen!
    Blir glad för din skull. Skrattande Härligt att du var så lycklig!
  • Lilla Mia

    Jag har också blivit ombedd att inte planera saker på helgerna närmast bröllopet, men en av helgerna fanns det en sak jag ville göra, så då frågade jag helt enkelt om det var okej att jag bokade in något den helgen och då sa min tärna att det var okej. Det behöver inte vara svårare än så. Visst det är en helg mindre som man vet är en möjlig helg, men om det inte blir en jätteöverraskning vilken dag det är så är väl det inte hela världen. Du har ju ingen aning om vad ni ska göra under dagen. Det verkar väldigt onödigt att bli sur på sina vänner över en sådan sak. Prata med dem om att du tycker att det är ett problem bara, så lär det nog förstå det och låta dig planera in dina behandlingar (eller säg vad du vill boka och låt dem boka in det på en av de lediga helgerna)

  • Always And Forever87
    Chicita skrev 2011-05-22 07:14:55 följande:
    Det där lät jävligt elakt faktiskt...

    Vad irriterad jag blir när jag läser såna här trådar.
    TS säger inte att hon inte vill ha en hippa, hon säger inte att den måste vara någon speciell dag, hon har inga krav på vad dom ska göra eller vem som ska anordna den eller nåt...

    Hon är bara besviken på att hennes vänner har hindrat henne från att planera in saker som måste hinnas innan bröllopet (vi är alla olika, vissa är planeringsfreak och andra inte).
    Hon behövde få gnälla av sig lite (som hon själv skriver också). Och hon ber mer eller mindre om ursäkt för att hon gnäller, och säger att det här får henne att känna sig otacksam.
    Om vännerna känner henne så borde dom veta att hon är en person som behöver planera. Det betyder inte att hon ska planera något om sin hippa. Hon hade ju önskat att bli överraskad.
    Istället har vännerna effektivt satt käppar i hjulen för henne genom att inte låta henne planera något. Här hade det ju varit smidigare av vännerna att vända sig till den blivande maken och engagerat honom i planerna på något sätt. Eller arrangerat något fejkat evenemang som hon "måste" gå på men som inte alls har med hippan att göra (fråga chefen om dom kan "skicka henne på kurs" eller nåt kanske?)
    Då hade hon kunnat planera in sina skönhetsbehandlingar, provningar, avsmakningar, möten med vigselförrättaren / prästen mm mm Väninnorna hade gärna kunnat läcka felaktig info dessutom så TS hade trott att det skulle ske en speciell helg....

    Det här är alltså en tjej som är tacksam för sina vänner. Men besviken på hur dom har hanterat situationen.
    Och vi kan alla vara besvikna ibland.
    Det berättigar inte folk att spy galla över TS.
    Bra skrivet!
  • SposaRoma

    TS, 

    jag har inte läst alla sidor men bara från ditt ursprungliga inlägg undrar jag en sak.
    Jag tror inte det handlar om att du är otacksam eller något, me handlar detta om att du känner att du har gjort så mycket, de facto kanske t o m gjort ALLT, och hade hoppats på "lite mer" från din omgivning?

    En viss "resentment" mot din M2B att han får slappna av och bara ta det roliga i bröllopet och du känner dig mest överväldigad och trött, och det gör att du blir sur på att du vet om din möhippa, ett det blir ytterligare en sak på din lista att tänka på?

    Kanske inget som känns givet, men jag bara undrar.

    Själv kan jag säga att jag hade görna haft en möhippa, planerad eller ej - men ingen av mina kompisar bor i Italien, så I am on my own helt :)  

  • Bullemor

    Jag tycker inte man ska ha så höga krav utan istället vara tacksam för att man har fina vänner som faktiskt lägger ner an massa penga och tid på att ordna en möhippa åt en.
    Det är väl bara att strunta i att inte boka in saker, gör som vanligt så får dom avstyra om det behövs. Det är väl inte hela världen! Jag hade först en behandling inbokad den dagen som dom avstyrde så fin så hon som jag skulle till hörde av sig och sa att det blivit dubbelbokning och att jag fick komma veckan innan. Sen bokade jag in min provuppsättning och då kontaktade mina vänner henne som jag skulle till så att dom väntade i personalrummet när jag kom och överraskade mig i frisörstolen. Det gick ju bra ialla fall!

    Och även om det inte blir världens största överraskning så skit i det, ha kul och va tacksam över allt dom ordnat med för endast dig!


  • Aniara4

    Jag förstår också det trista i att inte kunna planera in saker man verkligen vill göra innan bröllopet. Hade det varit jag hade jag nog svarat "jamen så kan ni ju inte säga, jag har saker som jag MÅSTE planera in, och det kommer jag att göra också". Sen hade jag försökt planera sakerna tätt tillsammans så att det fortfarande fanns flera lediga dagar för möhippetjejerna att välja på, och se till att de fick veta i god tid vilka dagar jag var uppbokad. Visst skulle överraskningsmomentet minska på det viset, men det är kanske inte hela världen heller.

  • awarwen

    Jag har släppt det där med möhippan nu. Det får bli som det blir om det blir. Och ingen annan pratar om det heller. Min M2B har pratat med tjejen som håller i möhippan och hon hade tydligen sagt att "Shit, det har vi inte tänkt på. Vad dumma vi var. Kan vi hjälpa henne på ngt sätt? Nu får jag jättedåligt samvete, det var ju inte meningen att ställa till det, vi borde inte ha sagt så."

    Det har varit alldeles för turbulent i vårt liv de sista månaderna, så varken jag eller M2B har någon energi kvar.
    Det har varit motgång efter motgång inom arbete, hem och bröllopsplanering så vi är helt slut. Och det är nog därför som jag har varit extra känslig och haft lättare för att bli ledsen. Mänskligt.
    I helgen åker vi bort, direkt efter min ansiktsbehandling som jag bokat in. Vi ska bara vara han och jag, tillsammans och försöka prata om allt annat än bröllopet.

    Har pratat med min mamma, denna underbart förstående kvinna, och hon förstår hur jag mår och vad jag tänker och varför jag tänker si och så. Hon klandrar mig inte, skäller inte på mig utan låter mig prata och prata och prata. Det känns lättare nu när jag har fått prata av mig precis allt utan att den jag pratar med skäller på mig.
    Hon kommer att avlasta oss en hel del nu, hon är pensionär - en pigg sådan =0) - och när hon säger att hon ska göra något då gör hon det och hon gör det bättre än de flesta.
    I love my mammy!!! Hjärta 

  • wiii

    Jag lär inte få någon alls, har inte särskilt många tjejkompisar alls, och min närmaste vän som jag hade tänkt kaaaanske kunde fixa något, kommer inte ens på bröllopet som det ser ut nu :(

  • awarwen
    wiii skrev 2011-05-26 09:42:03 följande:
    Jag lär inte få någon alls, har inte särskilt många tjejkompisar alls, och min närmaste vän som jag hade tänkt kaaaanske kunde fixa något, kommer inte ens på bröllopet som det ser ut nu :(
    Men fy vad tråkigt. Har du inga tjejbekanta/släktingar alls som kommer på bröllopet?
    Eller kanske några kvinnliga jobbkompisar? 
  • wiii
    awarwen skrev 2011-05-26 09:57:12 följande:
    Men fy vad tråkigt. Har du inga tjejbekanta/släktingar alls som kommer på bröllopet?
    Eller kanske några kvinnliga jobbkompisar? 
    Några är det, men inga som jag tror skulle fixar någonting. Är bara en av dom som jag kan tänka mig, och hon bor inte här i närheten utan kommer upp först på bröllopsdagen, är egenföretagare och småbarsförälder så hon kan inte åka iväg hur som helst heller.
  • awarwen
    wiii skrev 2011-05-26 10:01:09 följande:
    Några är det, men inga som jag tror skulle fixar någonting. Är bara en av dom som jag kan tänka mig, och hon bor inte här i närheten utan kommer upp först på bröllopsdagen, är egenföretagare och småbarsförälder så hon kan inte åka iväg hur som helst heller.
    Vad ledsamt Rynkar på näsan speciellt som det verkar som att du skulle vilja ha en.
    Har du någon tjejkompis som du skulle planera in ngt mysigt med istället?
    Bara ni två på en riktig tjejkväll med spa och annat. 
  • wiii

    Jo, visst skulle jag vilja ha en egentligen, särskilt som jag är ganska så övertygad om att m2b kommer få en svensexa. Men försöker tänka att folk troligtvis kommer hitta på roliga saker för oss på själva bröllopsdagen och att det är det viktigaste :)

    Jo så skulle man ju kunna göra också, får klura på det! 

  • awarwen
    wiii skrev 2011-05-26 10:18:06 följande:
    Jo, visst skulle jag vilja ha en egentligen, särskilt som jag är ganska så övertygad om att m2b kommer få en svensexa. Men försöker tänka att folk troligtvis kommer hitta på roliga saker för oss på själva bröllopsdagen och att det är det viktigaste :)

    Jo så skulle man ju kunna göra också, får klura på det! 
    Lycka till med allt! Solig
  • MrsT2011
    Bullemor skrev 2011-05-26 01:21:20 följande:
    Jag tycker inte man ska ha så höga krav utan istället vara tacksam för att man har fina vänner som faktiskt lägger ner an massa penga och tid på att ordna en möhippa åt en.
    Det är väl bara att strunta i att inte boka in saker, gör som vanligt så får dom avstyra om det behövs. Det är väl inte hela världen! Jag hade först en behandling inbokad den dagen som dom avstyrde så fin så hon som jag skulle till hörde av sig och sa att det blivit dubbelbokning och att jag fick komma veckan innan. Sen bokade jag in min provuppsättning och då kontaktade mina vänner henne som jag skulle till så att dom väntade i personalrummet när jag kom och överraskade mig i frisörstolen. Det gick ju bra ialla fall!

    Och även om det inte blir världens största överraskning så skit i det, ha kul och va tacksam över allt dom ordnat med för endast dig!
    Bra sagt!!
  • Blivande fru Swärdh

    Håller också med Bullemor! Det är inte svårare än att göra sina planer istället för att sitta och vänta helg efter helg och sen bli sur över att det inte händer nåt. Rätt beslut att ni åker iväg nu iaf! Trevlig helg! :))

  • awarwen
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-26 13:28:00 följande:
    Håller också med Bullemor! Det är inte svårare än att göra sina planer istället för att sitta och vänta helg efter helg och sen bli sur över att det inte händer nåt. Rätt beslut att ni åker iväg nu iaf! Trevlig helg! :))
    Tjejen som håller i möhippan sa uttryckligen till mig att jag inte fick planera någonting och sen har helgerna gått.
    Det respekterade jag, eftersom jag inte ville sabba för dem. Jag är inte sur över att inget har hänt, eftersom jag vet att det blir en möhippa och nu vet jag även när.
    Blev ledsen eftersom jag är så pressad i övrigt och att jag inte skulle hinna få in min resa och/eller min behandling, frisörbesök m.m.
    Och ja, det ska bli superskönt att åka iväg bara han och jag.  Vi behöver det verkligen.
    Önskar dig en trevlig helg också. Solig 
Svar på tråden Vill inte