• awarwen

    Vill inte

    Deppig, ledsen, uppgiven, orkeslös...

    Allt känns skittråkigt och jag vaknar ledsen varje morgon.
    Det har strulat med något hela vägen av bröllopsplaneringen och så fort man har löst en sak så dyker nästa problem upp. Vissa önskemål jag har haft har jag blivit tvungen att "skrota" och andra har jag fått ändra till ngt "second best".

    I morgon tar de min M2B på hans svensexa. De kommer kl. 08.00 och han anar ingenting. Jag har packat allt han behöver och gömt i källaren. De ska vandra, ha 5-kamp, spela paintball och sen var det ngt hemligt + att de ska sova utomhus i natt. 16 grabbar blir det och de kommer förmodligen att ha skitkul. Honom väl unt!

    Min möhippa blir den 4 eller 11 juni, det var inte så svårt att räkna ut och det känns skittråkigt att veta.
    Om de ska lura mig så får de anstränga sig lite mer än så, det kunde de räknat ut med tårna de som känner mig. Jag vet ju vilka helger det inte blir, den här helgen blir det ju svensexa, nästa helg skulle vi åkt bort, den 18e kommer gästerna från USA och helgen därefter gifter vi oss. Med andra ord är det bara den 4 och 11 kvar.
    Om de hade velat överraska mig så skulle de redan ha tagit mig, nu är det kört.

    Vet att jag är gnällig, de vill bara väl och allt det där och Nej jag har inte sagt något till dem. De vet inte hur jag känner, jag biter ihop.
    MEN... någon gång hade jag också velat bli helt överraskad och fått känna det andra känner, det där pirret att nu jädrar... och fniss och så vidare. Att vara föreberedd är inte samma sak och jag har tappat lusten. Vill helst inte ha ngn möhippa alls. Hur kul är det att gå upp på morgonen och sitta och vänta på dem?

    En annan sak är att de sa till mig tidigt att jag inte fick boka upp ngt! Vilket jag inte gjorde, snäll som jag är och jag trodde möhippan skulle vara lite tidigare än precis inpå. Detta har medfört att jag inte har kunnat boka några ansiktsbehandlingar, hårklippningar eller annat jag hade velat göra. It sucks!
    Så nu avbokade vi vår resa så att jag kunde få mina bokningar och även M2B bokade in en behandling till sig själv. Det tråkiga är att vi hade behövt resan, åtminstone jag.

    Hur tänkte de när de planerade mitt datum? Att för det första inte förstå att jag fattar och sen kräva att jag inte får boka upp ngt innan, inte snällt.

    Förlåt att jag gnäller, är bara så less på allt. Det har varit för mkt skit och ska jag vara brutalt ärligt så är jag brutalt avundsjuk på min M2B som har kompisar som verkligen har tänkt till.
    Han behöver ju inte ens komma hem på natten till hundar och barn och allt annat man ska ta hand om "dagen efter".

    Så där, nu fick jag äntligen spy ur mig allt någonstans. Höll på att spricka av sorg.

  • Svar på tråden Vill inte
  • moom

    Du kanske kommer att bli lika överraskad som jag blev.
    Hade samma dilemma som dig, och vet du vad.....
    jag fick ingen möhippa alls, mina vänner gjorde ingenting. Så det kan man kalla överraskning.
    Men ska jag vara ärlig blev jag jäkligt besviken på dem.
    Var glad att du har vänner som vill göra något roligt för dig istället för att deppa att du eventuellt vet vilket datum din hippa blir!

  • awarwen
    moom skrev 2011-05-20 13:54:35 följande:
    Du kanske kommer att bli lika överraskad som jag blev.
    Hade samma dilemma som dig, och vet du vad.....
    jag fick ingen möhippa alls, mina vänner gjorde ingenting. Så det kan man kalla överraskning.
    Men ska jag vara ärlig blev jag jäkligt besviken på dem.
    Var glad att du har vänner som vill göra något roligt för dig istället för att deppa att du eventuellt vet vilket datum din hippa blir!
    Usch, stackars dig! Förstår att du blev besviken, det kan inte ha varit en rolig känsla.

    Jag vet att jag inte ska deppa, men det är hela paketet som gör mig deppig. Det är helt enkelt för mkt strul och negativt inför bröllopet. Jag orkar snart inte mer, det ska tydligen jävlas hela vägen.

    Det som gör mig mest besviken är att de typ bundit upp mig varje helg, eftersom det var först nu jag räknade ut när det kommer att bli. Och det är inte lätt få tider till behandlingar, klippning m.m. Inte här i alla fall.

    Jag hade väl någonstans önskat att de hade tänkt till lite... hur mkt det är att hinna med, få in i planeringen, bokningar, prästmöten m.m. Inte ens prästen har vi lyckats få in någon dag.
  • moom

    Förstår dig på den aspekten. Det är väldigt mycket som ska göras inför ett bröllop.
    Men tänk så här, ju sämre bröllop destå bättre äktenskap  Solig
    Det viktiga är inte att allt är perfekt utan att ni blir herr och fru!

  • MrsT2011

    Men hur kan du egentligen veta att inte du också blir kidnappad imorgon? Det kan ju lika gärna bli möhippa samma dag som svensexan! Då har de garanterat löst både barnvakt, hundvakt och allt annat med grannarna eller era föräldrar eller liknande. Folk planerar både mer och bättre än man tror.

    Man ska inte tro att man vet så mycket... Trodde jag hade hyfsad koll på vilka helger i maj som kunde bli aktuella för min möhippa (bröllop 4 juni) och deppade över att en tjej skulle föda barn precis då och att två andra skulle ha barn i början av april. Det slutade med jätteöverraskning en helg i mitten av mars, alla tre kom till möhippan med gravidmagarna i vädret!

  • RiNa

    Du skrev att det bara finns två helger att välja på då du är uppbokad de andra. När jag höll möhippa för min syster trodde hon oxå att hon räknat ut vilken helg det skulle bli, men ack så fel hon hade.
    En av helgerna hon var uppbokad tog vi henne och så var det med det. Hade självklart först bokat om hennes möte den helgen och pratat med hennes m2b först så att det skulle vara ok men det visste ju inte hon.
    Hoppas verkligen att du blir överraskad och får en riktigt bra möhippa =)

  • Liina86

    Min syster var också rätt säker på att hon visste när men vi hade konspirerat med mamma så den helgen hon trodde hon skulle till Sthlm och köpa klänning med mamma så tog vi henne. Stod utanför dörren kl halv nio på lördagsmorgonen och visste att hon var uppe för hon hade ringt mamma innan men sen öppnade hon inte Förvånad Stod typ 10 tjejer i trappuppgången och hängde. Jag ringde runt lite och hörde mig för var hon kunnat ta vägen men sen ringde vi på igen och då öppnade hon. Hon hade stått i duschen och inte hört nåt. Snacka om att hon blev förvånad där i dörren med bara en handduk om sig Tungan ute 

    Så tro inte att det absolut kommer hända en viss dag bara för att du tror det. Hur vet du t.ex. att det bara kan bli just lördagen den 4:e? Är ju långhelg den helgen och skulle kunna bli vilken dag som helst!

    Själv skulle jag nog gärna veta när det är möhippa på gång för jag har väldigt mycket just nu och vill kunna planera min tid. Men tyvärr blir det inte alltid som man vill. Jag tror att du kommer få en fantastisk möhippa och hoppas att allt löser sig med bröllopet också Glad

    Kram på dig

  • Fårävvör

    jag gifter mig 28 maj och har inte blivit hippad än, sambon blev kidnappad förra helgen (vilket jag visste om i förväg, men inte han). Så om det blir någon möhippa, så blir den väl imorgon... Men jag orkar inte bry mig, blir mest glad om det över huvud taget blir någon möhippa!

  • miao75

    Upp med hakan!
    Jag visste också när mina vänner tog mig, hade samma somdig. Uppbokade helger och vips var det brällopshelgen, tyckte också att dom hade kunna gjort det tidigare. Samtidigt så trodde jag faktiskt ett datum men det belv ett annat. Iaf...det var rent ut sagt för jävligt att veta dag! Jag var så nervös från det att jag slog upp ögonen tills att det var dags att gå ut till sparkcykeln som jag fick sparka omkring på en stund. Minsta lilla sak gjorde att det slog en volt i magen, en bildörr...en skugga på gården (kan lova att det flög många fåglar över våran gård den morgonen). Jag lovar dig! Det kommer bli super även fast du vet!
    Det är nog bra att vara lyckligt ovetande, för att veta var grymt nervöst. :)

    Mina sa också åt mig att inte boka upp saker, då blev jag arg! Vissa saker MÅSTE man boka in, vi ska ju för tusan gifta oss!!

    Lycka till!!

  • awarwen

    Ni är så snälla och uppmuntrande allihop. Tack! Känns så skönt att bolla med folk som förstår.

    Det löser sig väl, det gör det ju alltid, på något sätt. Och ja, gifta blir vi ju i vilket fall.

  • Blivande fru Swärdh

    Du låter lite otacksam och tycker inte du borde hoppat över planering i väntan på att dem skulle hämtat dig...
    Jag vet när min möhippa ska vara för min syster från New York kommer helgen innan bröllopet, då min tärna vet att det är viktigt att min syster är med så blir det den helgen. Men jag, till skillnad mot alla andra, tycker det är rätt skönt att veta för då har jag planerat in allt som ska hinnas med utan stress.
    Jag är dessutom jätteglad och tacksam att det blir en möhippa och tror det blir 12 tjejkompisar, uppskattar jättemycket att dem kommer att samlas, trots att alla inte känner varann, för min skull. Jag vet vilket datum men det blir inte mindre speciellt för det. Sen är dem inte såna som tycker om att göra bort folk så jag är inte orolig att det blir sånt tack o lov. Min poäng är: var tacksam att du ens får en möhippa för det finns dem som inte får det överhuvudtaget. Njut om dem kommer och hämtar dig!

Svar på tråden Vill inte