• Salat

    Presenter eller gåvor till gästerna...

    Hur många av er skall ha gåvor till era gäster? Tycker själv det är ett stort trams, vem i hela friden vill sitta o äta en citronmuffins på ett bröllop? Eller mågodis innan god mat og dricka... snacka om att vinet smakar konstigt sen...! Visst ser det trevlig ut men kan inte riktigt förstå varför! Är jag helt ute o cyklar??

  • Svar på tråden Presenter eller gåvor till gästerna...
  • tweety

    hejsan alla blivande brudar!

     Måsste bara tillägga till denna tråd att det i övriga europa är väldigt vanligt att man ger gästerna på ett bröllop en liten gåva och vanligat är lite olika godispastiller i olika boxar eller små glasrör.

    så denna trend är inte bara från USA då amerika har tagit med sig denna tradition från europa från början

    Det är inte bara svenska par här inne eller så finns det många par som är blandade svenska och en från ett annat land från europa och övriga världen.

    Alla gör som man vill med att ge en liten gåva toll gästerna vara sig det gäller innan middagen på bordet eller på ett bord på vägen hem

    hoppas att ni får ett trevligt bröllop och fest med eller utan gåvor till gästerna 

  • 11juni2011


    tweety skrev 2011-03-20 17:57:32 följande:
    hejsan alla blivande brudar!

     Måsste bara tillägga till denna tråd att det i övriga europa är väldigt vanligt att man ger gästerna på ett bröllop en liten gåva och vanligat är lite olika godispastiller i olika boxar eller små glasrör.

    så denna trend är inte bara från USA då amerika har tagit med sig denna tradition från europa från början

    Det är inte bara svenska par här inne eller så finns det många par som är blandade svenska och en från ett annat land från europa och övriga världen.

    Alla gör som man vill med att ge en liten gåva toll gästerna vara sig det gäller innan middagen på bordet eller på ett bord på vägen hem

    hoppas att ni får ett trevligt bröllop och fest med eller utan gåvor till gästerna 
    Jag var egentligen emot att ge favours i början av planeringen, medans min blivande man som är från sydamerika tycker att det är en självklarhet att ge någon liten sak. Men så råka ja hitta så himla söta askar (se bild, om den nu kommer med!!) för bara 1 kr st! Så jag köpte som och nu måste jag ju fylla dom med något haha, kan ju inte bara ha tomma askar! Så det år bli några karameller till mina gäster!
  • Zelmah

    jag som är ett pysselfreak kommer att ha små favors enbart för att få pyssla med dem o för att det blir en fin detalj i dukningen. Vi har vintagetema och jag kommer att vika naturfärgade pappersstrutar förseglade med vitt lacksigill och hampasnöre runtom. I strutarna kommer jag att stoppa i marshmallows. Jag gör det som sagt enbart för att jag tycker att det är kul att pyssla och för att det ser fint ut. Och många kan tycka det är gott med en liten godisbit o vill man inte äta den så är man ju inte tvungen. Men egentligen tycker jag att det är onödigt med favors. Man bjuder ju på så mkt annat med fest o mat o drickan, det räcker.

    Skulle aldrig komma på tanken att ge nånting med våra namn o datum på, vem vill ha det liksom??! Åh, nu ska jag nog ta mig ett glas vin i min pojkväns kusins lilla kärleksglas... eller vem använder en nyckelring som det står några bekantas namn o vigseldatum på? Näe, ingen direkt hållbar utveckling, jag tänker på miljön alltså, att köpa/producera grejer som ingen  egentligen vill ha eller kommer använda... 

  • Ciccci

    Vi ska inte ge nån present eller nåt, men självklart ska vi ha nåt roligt som gästerna kna äta..
    Har kommit på en superrolig grej!
    LYCKOKAKOR! =)

    Man kan skriva precis vad som helst till gästerna i lyckan de får i kaka.. :)

    Jag tycker det är en rolig grej, kostar inte många kronor att göra själv.. ^_^

  • Sebastiána
    tweety skrev 2011-03-20 17:57:32 följande:
    hejsan alla blivande brudar!

     Måsste bara tillägga till denna tråd att det i övriga europa är väldigt vanligt att man ger gästerna på ett bröllop en liten gåva och vanligat är lite olika godispastiller i olika boxar eller små glasrör.

    så denna trend är inte bara från USA då amerika har tagit med sig denna tradition från europa från början

    Det är inte bara svenska par här inne eller så finns det många par som är blandade svenska och en från ett annat land från europa och övriga världen.

    Alla gör som man vill med att ge en liten gåva toll gästerna vara sig det gäller innan middagen på bordet eller på ett bord på vägen hem

    hoppas att ni får ett trevligt bröllop och fest med eller utan gåvor till gästerna 
    Det är stor skillnad på lite pastiller eller kanderade mandlar som är vanligt på många håll i Europa, och graverade glas, nyckelknippor mm som man har som favours i USA!
  • Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 07:58:54 följande:
    Vi ska inte ge nån present eller nåt, men självklart ska vi ha nåt roligt som gästerna kna äta..
    Har kommit på en superrolig grej!
    LYCKOKAKOR! =)

    Man kan skriva precis vad som helst till gästerna i lyckan de får i kaka.. :)

    Jag tycker det är en rolig grej, kostar inte många kronor att göra själv.. ^_^
    Kul grej! Det är flera på BT som kört på den grejen. Kul med personliga "spådomar" typ: "Du kommer att ha kul ikväll" "Snart kommer du att skåla med brudparet" osv. Jag kan tänka mig att det tar lite tid att baka dem. Vad jag hört av andra på BT går det bara att göra några åt gången eftersom man måste vika dem när de är varma, men det kan det vara värt!
  • Ciccci
    Sebastiána skrev 2011-03-21 08:51:04 följande:
    Kul grej! Det är flera på BT som kört på den grejen. Kul med personliga "spådomar" typ: "Du kommer att ha kul ikväll" "Snart kommer du att skåla med brudparet" osv. Jag kan tänka mig att det tar lite tid att baka dem. Vad jag hört av andra på BT går det bara att göra några åt gången eftersom man måste vika dem när de är varma, men det kan det vara värt!
    Ja om man har måånga gäster kan det vara jobbigt.
    Men vi kommer bara vara 40-45 stycken, så jag satsar på att göra det..
    Det får gå som det går.. :D
  • Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 09:06:05 följande:
    Ja om man har måånga gäster kan det vara jobbigt.
    Men vi kommer bara vara 40-45 stycken, så jag satsar på att göra det..
    Det får gå som det går.. :D
    Tror det går bra! De håller ju ett tag också så man behöver ju inte stå och göra dem dagen innan direkt.
  • tweety

    finns på ebay askarna ...... men det vr inte jag som la ut bilderna på askarna''

    men jag funderar kanske själv på dem är jättefina 

  • 11juni2011
    saralissa skrev 2011-03-22 20:23:15 följande:
    tweety> Underbara askar, var finnes?
    Det var min bild Vet inte varför dom hamnade i tweetys citat hihi!?
    Men Tweety har rätt, jag köpte mina på ebay!
  • Millemoj

    Vi ska liksom Emblas mamma ha små organzapåsar med minttabletter som "favours" till alla gäster.

    Egentligen inte för att ha det som favours utan för att vi ska lägga i lotter i alla påsarna och vinnaren får två champagneflaskor som pris! Flaskorna är klädda i brudklänning och kostym och är mest en kul grejGlad

    Dessutom går organzapåsarna, minttabletterna och lotterna i vårt färgtema (ljusblått/sand) så det blir en del av dukningen...

  • FriPhi
    mjlove skrev 2011-01-30 23:56:19 följande:
    förlovadflicka: Ja, jag ska baka dom själv. Jag älskar att baka och ska även baka massor med olika sötsaker till ett dessertbord som vi ska ha framme hela kvällen. 
    Har dock aldrig gjort macarons innan, men jag ska testbaka massor innan dagen D.
    Åh, skulle också vilja kunna baka! Älskar macarons och vill ha såna på bröllopet, men hade inte tänkt på att man kunde ha det som placeringskort... Hoppas det går bra för dig!
  • Blivande fru Swärdh

    Vi ska ge favours i små hjärteaskar. Det är en kul grej och tror gästerna uppskattar det oxå! Som att gå på kalas i vuxen ålder. Tungan ute

Svar på tråden Presenter eller gåvor till gästerna...