• fluff2011

    Bröllop 2011 Norrköping/Linköping?

    Hej!

    Är det någon mer än jag som planerar bröllop i antingen Linköping eller Norrköping nästa år? Vad har ni bokat in redan? Vi har inte bokat något än och funderar på hur god tid man behöver vara ute... Vi har inte ens bestämt vilken stad vi ska vara i..! Någon som har tips på frisör, makeup, fotograf osv i trakten? Erfarenheter av olika festlokaler och kyrkor mottages också tacksamt!

  • Svar på tråden Bröllop 2011 Norrköping/Linköping?
  • Bobby

    vickanofilip skrev 2010-07-28 22:07:30 följande:


    vi ska gifta oss på vår 5 års dag 20 augusti 2011.. har preliminärbokat villa fridhem och krokeks kyrka men det blir lite för dyrt med fridhem så vi sneglar lite på söderköpings brunn... problemet blir bara om det blir för långt att åka för gästerna  från krokek till söderköping.. det tar nog 50 minuter.. annars så kanske det får bli brunnskyrkan men jag har så många minnen från krokeks kyrka så jag vet varken in eller ut,, tips på bra lokaler mottages tacksamt gärna ut mot bråviken/krokek/åby.har inte kollat klänning än men jag vet hur jag vill se ut.. håret känns som om det blir dyrt att fixa men jag vill ju vara fin samtidigt.. Hur mkt har ni i budget uppdelat på fest och klänning ring hår smink etc? Vi ska ha 75 gäster varav ca 20 barn och jag tycker MAX 100 000 kr för ett bröllop..villa fridhem kostar bara festen 1995 per person(vuxen) och 700 kr barn! söderköpings brunn tar ca 1000 kr/ vuxen så det är ju ett billigare alternativ. jag vill lägga max 10 000 på klänning och då är vi uppe i 85 000 så övriga 15 000 ska räcka till foto, hår , transport, smink, kläder till brudgum näbb och tärnor.. ringen kostar 6000 så då blev det bara 9000 kvar..känns lite taight..glömde att barnen kostar också..kanske 10 000 så redan nu är vi 1000 kr back.. ge mig alternativ!

    Alternativ: Lokal - Har ni kollat Norrköping: Brunnssalongen i Himmelstalund http://blogg.aftonbladet.se/norrkopingsbloggen/2009/02/1131570, alt till Söderköpings brunn: Husby Säteri precis utanför Söderköping http://www.husbysateri.com/.

  • vickanofilip

    nu har vi bestämt kyrka och lokal! det blir krokeks kyrka och getå hotell. billigt men jättemysig lokal och bra mat! vad blir nästa steg och när ska man börja med det?

  • Lyckliga013bruden

    ClaraH


    Vi hade tanneforshembageris pärontårta som bröllopstårta. Den är god och man kunde välja utseende på den. Vi valde Tannefors dels för att vår festlokal (livgrenadjärmässen) har samarbete med dem och dels för att deras tårtor lät godare än tårtverkstans.

  • lineza

    När vi gifte oss för 6 år sedan så beställde vi vanliga vita operatårtor hos Lanemo konditori (västra vägen vid abiskorondellen), och de var fantastiskt goda! Jag har en man som kommer från en bagarsläkt och är extremt kräsen med tårtor, så han provade sig fram till Lanemo! Vi dekorerade sedan tårtorna själva med prästkragar och murgröna och ställde på olika höga björkstubbar, så det blev ett väldigt bra pris eftersom vi bara beställde "rena" tårtor i olika storlekar...


     


    Lycka till!

  • ClaraH

     


    lineza skrev 2010-09-16 09:31:15 följande:
    När vi gifte oss för 6 år sedan så beställde vi vanliga vita operatårtor hos Lanemo konditori (västra vägen vid abiskorondellen), och de var fantastiskt goda! Jag har en man som kommer från en bagarsläkt och är extremt kräsen med tårtor, så han provade sig fram till Lanemo! Vi dekorerade sedan tårtorna själva med prästkragar och murgröna och ställde på olika höga björkstubbar, så det blev ett väldigt bra pris eftersom vi bara beställde "rena" tårtor i olika storlekar...   Lycka till!

    Kul att höra att Lanemo vann! Min gamla klasskompis jobbar där, då ska jag prata med henne om lite olika varianter. Gillar deras semlor! Själv skulle jag vilja ha något åt chokladhållet. Vi ska ju ha en större fest några veckor senare i Stockholm där vi bor och vi har sagt att mannen får bestämma tprta dit så får jag beställa tårta till vigseln. Han vill ha White Lady, men jag vill gärna ha en fyllig chokladtårta.

  • Marlie

    Vi kommer att gifta oss den 23 juli 2010 i Norrköping. Vi valde Styrstad Kyrka, en lagom stor, ljus kyrka för våra 50 gäster. Sedan kommer vi att vara i Brunnssalongen. Jag älskar den gamla stilen och har verkligen fastnat för Brunnen. Innan var vi inne på Mauritzbergs Slott, men det drog iväg alldeles för mycket i kostnad. Har man stor budget är det ett underbart ställe där de även har ett kapell för 70 gäster och det är perfekt miljö för bröllopsfotografering!

    Ännu är allt rätt nytt, men vi har bestämt oss för cateringfirma och kommer att ha vilt som tema på maten, då jag själv kommer från Norrland och vill få med lite av mitt ursprung.

    Klänning kommer jag förmodligen att beställa, men tänkte eventuellt prova ett par stycken så jag får se vad jag faktiskt passar i.

    Håret gör min kompis som är frisör. Vet att Sussies Styling-tjejerna är duktig på bröllopsfrisyrer och de kan även ordna en make up om man vill.

  • jeami174

    Jag har varit på Lanemo och pratat med dem, och vilken trevlig personal *gillar* väldigt serviceinriktade till humana priser. Vi beställer nog också därifrån. Jag köper alltid födelsedagstårtor och liknande därifrån.

    Som fotograf har vi faktiskt valt Lotta Anderson www.annecharlotteandersson.se/ jag följer hennes blogg fyra årstider slaviskt och älskar hennes bilder. Hon låg i rätt prisklass för oss också.

  • ClaraH

     


    Lyckliga013bruden skrev 2010-09-15 21:14:07 följande:
    ClaraH Vi hade tanneforshembageris pärontårta som bröllopstårta. Den är god och man kunde välja utseende på den. Vi valde Tannefors dels för att vår festlokal (livgrenadjärmässen) har samarbete med dem och dels för att deras tårtor lät godare än tårtverkstans.

    Ja, det skulle också kunna vara ett alternativ, jag vet att de är bra. Pärontårtan är god, men den har varit en favorit i flera år i släkten så man börjar nästan tröttna på den

  • ClaraH

    Vi har precis valt Katja Kirsher som fotograf, hoppas det blir bra. Och idag bokade jag frisör, det blev Hairstyle.

  • Kinsale

     


    ClaraH skrev 2010-09-16 22:07:52 följande:
      Ja, det skulle också kunna vara ett alternativ, jag vet att de är bra. Pärontårtan är god, men den har varit en favorit i flera år i släkten så man börjar nästan tröttna på den

    Jag kan tipsa om en tjej som gör tårtor i Linköping. Om du googlar Sockerrus så hittar du hennes blogg. Hon gör i massor med olika smakkombinationer. Fick testa en av hennes tårtor på ett dop för ett tag sen och jag rekomenderar verkligen henne.

  • Soon Mrs Mack

    vi gifte oss i norrkoping i juli..

    Kan starkt rekomendera
    nehlins konditori
    fotofabriken
    Himmelstadlunds brunnsalong
    Art of hair - fia
    make up store - alex
    ostgota kok - catering
    jatte nojda med allt!

  • ClaraH

     


    Kinsale skrev 2010-09-21 21:26:42 följande:
    Jag letade upp tårttjejen i linköping: sockerrus.wordpress.com/

    Tack för tipset, verkligen fina tårtor. Jag ska kolla runt lite och höra om man kan beställa.


  • Alex84j

    Vilken bra tråd!
    Här är en till brud 2011 som precis har börjat planera!
    Tackar för alla bra tips, hur går det för er andra?

  • Aaco

    Kan Bara säga det att jag skulle ALDRIG i mitt liv ha mitt bröllop på Villa Fridhem. Vi var där på bröllopsfest för några år sen. Ocg det var en katastrof. Nästintill samtliga gäster ca 80 st gick därifrån hungriga. dom serverade rått fågelkött, som aldrig någonsin får serveras rått. Varmrätten var ett totalt fiasko då det var bara fett. OCH DÅ MENAR JAG DET, helt oätbart. Dom glömde berätta för brudparet att dom hade en bar till självkostnads pris. Hur många går på bröllop med en massa kontanter på sig. Dom tog inte kort. Min vän som gifte sig, grät i flera veckor efter för att det blev så dåligt. Många drog till Leons och åt innan vi åkte hem, för vi var så himla hungriga. Fy buvbblan för Villa Fridhem...

Svar på tråden Bröllop 2011 Norrköping/Linköping?