• annaochmias

    50-talstråden - den nya!

    Den gamla gick ut för några dagar sen och eftersom ingen annan har startat en ny gör jag det... {#lang_emotions_sunny}


    Rensade lite bland länkarna också, det var några som inte funkade längre.

    Gamla tråden
    http://brollopstorget.se/Forum-1-73/m3664857.html


    Kläder och accessoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    http://www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/


    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    50s-style-wedding.blogspot.com/

    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

  • Svar på tråden 50-talstråden - den nya!
  • LillieMae

    Min blivandes syster ska sy upp den till mig :) så det går nog ändå :)

  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-08-18 14:18:16 följande:
    Min blivandes syster ska sy upp den till mig :) så det går nog ändå :)
    Jaha :) kör på det. Superfin.
  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-08-18 14:23:18 följande:
      ska du ha vita skor el kör du på en kul färg?shop.sivletto.com/system/search/product.aspjag gillar dessa men det kanske skär sig till klänningen även om jag inte vill ha den kritvit.
    Jag tänker ha röd underkjol och röd/vit prickiga skor :) Men skorna är ett helvete att hitta för att jag vill inte ha så hög klack då jag och sambon är lika långa/korta. Får bli ebay :) men jag grämer mig lite över att jag inte vågar köpa något alls till min outfit då vi försöker bli med barn och jag har ingen aning vad jag kommer få på mig i klädväg. Ska beställa klänningen 4 mån innan om jag inte är gravid då :)  Jag ska förresten ha klänningen i ivory i såna fall och en hårblomma med flor, även den i ivory.
  • LillieMae

    JAg vill också ha en blomma med flor, men jag gillade ingen av de jag hittade på den sidan du länkade.
    Har du fler tips.

    Ja chansen är ju att man blir gravid innan bröllopet, men då ändrar jag till 10-20 tals stil på min klänning ist :) det är oxå fint :) o man lär ju veta ett tag innan om man är det el ej ;)

  • RockTroll

    Precis :)


    Jag kommer nog beställa från www.etsy.com för där  finns det massor av fina. Sök på birdcage veil och njut.

  • LillieMae

     


    RockTroll skrev 2010-08-18 14:36:16 följande:
    Precis :) Jag kommer nog beställa från www.etsy.com för där  finns det massor av fina. Sök på birdcage veil och njut.

    oh my, me likey ;)

  • Junebug

    Hej på er, här planeras det för fullt inför bröllop, kul! Hojta till om ni behöver lite tips, jag har kollat runt efter 50-talsbröllopsinspiration i över ett år nu så nåt kanske man kan vara till hjälp med :)


    Jag har två dagar kvar nu, på lördag smäller det! Nerverna är på helspänn men det mesta är nog fixat. Bilder kommer om några veckor när vi är tillbaks från honeymooon! :)


     

  • LillieMae

    Jag tycker det är jädra svårt med frisyren.
    Jag vill ha ett litet flor längst fram men jag vill samtidigt antingen ha rockabilly lugg, el snäckor el nåt sånt.
    Där bak har jag iongen aning. Vill hitta ngt klockrent uppsatt, utan att vara för strikt.

  • Janqvist

    beställde just ett flor från etsy.com... flera som ha gjort de som kan bekräfta att de funkar bra? :) ja blev lite nervös nu nämligen på att ja gjort bort m4ej... :)

  • RockTroll
    Janqvist skrev 2010-08-19 12:41:07 följande:
    beställde just ett flor från etsy.com... flera som ha gjort de som kan bekräfta att de funkar bra? :) ja blev lite nervös nu nämligen på att ja gjort bort m4ej... :)
    Åh vad spännande vilket beställde du? satt och kollade på det imorse och hittade en säljare som jag nog ska köpa av. Jag vet många som beställt genom etsy och det har gått jättebra. Är det inte paypal t.om? I såna fall är det ju inga problem.
  • Janqvist

    jo paypal... ja ha aldrig använt mej av de förut! känns lite pirrigt, ska bli spännande å se va ja får hem riktigt, haha! men de borde va ett fint flor med en fjäderblomgrej på :)

  • RockTroll
    Janqvist skrev 2010-08-19 13:56:33 följande:
    jo paypal... ja ha aldrig använt mej av de förut! känns lite pirrigt, ska bli spännande å se va ja får hem riktigt, haha! men de borde va ett fint flor med en fjäderblomgrej på :)
    Länk? en jäkla tur det är paypal iaf för du betalar ju inget förrän du fått din vara :)
  • Janqvist

    RockTroll, tro de ej (ja ha samlat hur mycke bröllopsbilder som helst i datorn) så spara ja ingen bild på floret. Ingen aning om v arför, tilfällig sinnesförvirring antar ja :)

    Och ja köpte det sista, det va sommarREA, så de går int att hitta där mera heller, tyvärr!

  • RockTroll
    Janqvist skrev 2010-08-19 17:51:54 följande:
    RockTroll, tro de ej (ja ha samlat hur mycke bröllopsbilder som helst i datorn) så spara ja ingen bild på floret. Ingen aning om v arför, tilfällig sinnesförvirring antar ja :)Och ja köpte det sista, det va sommarREA, så de går int att hitta där mera heller, tyvärr!
    Åh vad synd du får visa när du fått det ;)
  • Janqvist

    jo absolut! hoppas de int tar så länge bara.. ja har verkligen ingen aning om hur de funkar!

  • Cltsp

    Hej


    Kikar in...


    Kul att tråden är aktiv igen. Verkar som om det blir fler och fler som kör på vintage/50's inspiration :D


    Junebug, vad spännande att det är er tur i helgen!! Lycka till och hoppas ni får en fantastisk resa.


    Här väntar vi faktiskt fortfarande på att få alla våra kort efter bröllopet. Bättre sent än aldrig haha.


     

  • Janqvist

    Ja hittade en bild på floret ja beställde från etsy. Gå gärna in å titta (bild i galleriet!) å säg vad ni tycker! :)
    Om ni tror de kommer å passa till klänningen å så!

Svar på tråden 50-talstråden - den nya!