• camilla 32

    Helt sjuka regler ni har!!!

    Jag blir så less på bröllopstorgets forum ibland.
    Nu är jag på krigsstigen! Får man inte hjälpa folk här på sidan? Jag tar inget betalt, och har bara hjälpt en person förut med en bild. En tjej som var väldigt missnöjd med sina bröllopsbilder. Jag var snäll och skrev så här i forumet

    fick en tillsägelse för det här................................ ................................... ................................... ................

    Man får inte använda Bröllopstorgets tjänster för att göra efterlysningar eller undersökningar på annat sätt än vad som tydligt angivits i villkoren eller tjänsten som du utnyttjat.

    Du får därför en varning för detta inlägg.

    Här är en kopia på inlägget du skrev:

    "Vad tråkigt att det inte blev bra.
    Har du några bilder som man kan få se?
    Jag kan hjälpa dig att redigera några bilder iallafall om du vill.
    mvh

    Det har väl inget med tjänster att göra? Jag tar ju inte betalt, utan ska hjälpa någon som inte är nöjd.
    ska skriva och klaga, men det hjälper väl inte.

    Alltså helt sjukt att bli varnad för att hjälpa en medmänniska. Nu har det gått för långt!!

  • Svar på tråden Helt sjuka regler ni har!!!
  • bruden i skogen
    iregnet2010 skrev 2010-02-15 22:32:05 följande:
    hmm... jag tror helt enkelt att de bara missförstod erbjudandet som att det var en fotograf som anmälde sina tjänster. BT MÅSTE ta bort reklam-inlägg från forumet. Annars riskerar BT att bli anmälda för otillbörlig marknadsföring. Men just i det här fallet blev det en felbedömning bara... ingen idé att bli så upprörd. Hade den som tog bort inlägget verkligen fattat att det var "en brud till en annan brud" så hade de säkert gjort en annan bedömning.//C
    Men reklam är det väl om något då allahär skickar den ena länken efter den andra på olika saker. Skor, kläder, fotografer, florister osv..
    och vad då otillbörlig markandsföring.
    Jagär med på minst 5 andra olika forum och där kan man sälja det mesta utan att någon tar illa vid sig.
    Om det är en klänning, valp, katt eller en tjänst som en fotografering det spelar ingen roll.
    Däremot så hade man ett forum under en förning och då hade man i föreningen tagit beslutet att där fick inte säljas något, skulle man sälja såfick man köpa en anons.
    Så är det troligen här också.
  • iregnet2010

     


    bruden i skogen skrev 2010-02-16 08:51:35 följande:
    Men reklam är det väl om något då allahär skickar den ena länken efter den andra på olika saker. Skor, kläder, fotografer, florister osv..och vad då otillbörlig markandsföring. Jagär med på minst 5 andra olika forum och där kan man sälja det mesta utan att någon tar illa vid sig.Om det är en klänning, valp, katt eller en tjänst som en fotografering det spelar ingen roll.Däremot så hade man ett forum under en förning och då hade man i föreningen tagit beslutet att där fick inte säljas något, skulle man sälja såfick man köpa en anons.Så är det troligen här också.

    njae det är ganska stor skillnad mellan vad som kan anses vara marknadsföring för en näringsverksamhet (vilket typ även en hobbyfotograf som tar betalt kan räknas som) och att privatpersoner säljer begagnade saker till varandra. Sen är ju inte gränsen helt skarp mellan vanliga brudar som tipsar om saker de tycker är bra och folk som går in och fusktipsar. Jag tror det är fusktipsarna som bt vill åt, själva huvudsyftet är ju att leverantörerna istället skall köpa annonser, gör det inte det så byebye BT.

    Hellre fria än fälla gäller tyvärr inte i marknadsföring, där skulle jag säga att hellre ta bort än ha kvar är en princip som gäller....iallafall som BT ska se på det helt ekonomiskt

  • say yes

    Emmz: om man vill byta tjänster och inte göra någon vinst på det så är väl inte det något fel?? Isf kommer väl jag få en varning som startat tråd om att byta tjänster.

  • moule

    Jag fick också en varning för att jag ville hjälpa en tjej att retuschera hennes bilder. Gratis naturligtvis. Mailade och frågade vad de höll på med. Men fick inget svar. Naturligtvis.

  • Emmz

    Nej jag håller med dig. Men om man får en varning för att ha erbjudit sig att hjälpa någon så känns det ju nästa som att de kan varna för vad som helst. Hoppas vi inte får dask ;)

    say yes skrev 2010-02-16 15:36:04 följande:


    Emmz: om man vill byta tjänster och inte göra någon vinst på det så är väl inte det något fel?? Isf kommer väl jag få en varning som startat tråd om att byta tjänster.
  • gotlandsbröllop09

    Kanske har att göra med att Camilla32 inte direkt legat lågt med sina fotograf-tjänster tidigere på det här forumet. I alla fall var det mycket sånt för ett år sedan då jag hängde här.

    Toleransen kanske är låg pga detta..?

  • timonb2

    håller med föregående "talare"... oc iregnet2010 ... kom igen ....

  • timonb2

    ..oj blev fel här ovan för skulle vara: jag håller med föregående "Talare" och håller med iregnet2010.... KOm igen ni andra och tänk efter lite....

  • annaochmias

    Nu vet jag ju inte hur BT's avtal ser ut med deras annonsörer men jag kan berätta om hur det är på ett pysselforum som jag är medlem på och även varit moderator på tidigare:

    Det kan kosta mycket pengar att driva ett forum. Man måste t ex betala för "platsen man tar upp" hos webbhotellet, d v s ju mer medlemmarna använder forumet desto mer "drar man" hos webbhotellet. För att man ska kunna få ihop till de pengarna är det vanligt att antingen ta betalat av medlemmarna eller ha sponsorer/annonsörer. Om man ska ha det senare alternativet måste man locka sponsorer/annonsörer. För en företag är det ju helt ointressant att betala för en annons om vem som helst får skriva om sitt eget företag gratis inne på forumet. På vårt pysselforum är det därför inte tillåtet för andra företag än sponsorerna att göra reklam för sig själva. Pysselforumet ifråga är litet i jämförelse med BT men ändå spenderar moderatorerna och administratörerna upp till 3-4 timmar per dag (ibland ännu mer) med att övervaka och administrera (helt frivilligt och utan ersättning). Det är då helt enkelt både lättare och säkrare att fälla än fria vid tveksamheter. Självklart kanske man tar fel beslut någon gång men hellre det än tvärtom vilket skulle leda till missnöjda och avhoppade sponsorer vilket i sin tur skulle antagligen skulle innebära att man inte längre har råd att betala för att forumet ska finnas kvar.

    Nu vet jag inte hur admins och moddisar jobbar här på BT men säkert är det på något liknande sätt.

    I det här fallet kan jag ju inte på något sätt säga om BT's ledning tagit rätt eller fel beslut, men jag ville ändå berätta hur det kan se ut bakom kulisserna, så att säga, så kanske deras regler och handlingar blir lite lättare att förstå.

    Peace!
    Anna

  • Jessika81

    Nu har iallafall Camilla 32 fått massor med reklam :)

    Tycker också det känns konstigt när inlägg tas bort utan att man får veta! Borde man inte kunna få ett automatgenererat mail? Jag letar själv efter ett inlägg jag gjorde tidigare i den här tråden...

  • JustMeAndMyLove

    Då har de tagit bort det men bedömt att det inte behövs en varning skulle jag tro. Hänt mig med


    Jessika81 skrev 2010-02-17 10:54:41 följande:
    Nu har iallafall Camilla 32 fått massor med reklam :)Tycker också det känns konstigt när inlägg tas bort utan att man får veta! Borde man inte kunna få ett automatgenererat mail? Jag letar själv efter ett inlägg jag gjorde tidigare i den här tråden...
  • ConnyD

    oj det har rensats friskt i den här tråden. mina inlägg försvann raskt. nåja jag slapp varning ialla fall så man får va nöjd antar jag.

  • KatjaB

    får man diskutera varningar öppet på forumet då? På familjeliv för nåt år sedan när jag fick en varning av vad jag tyckte var av väldigt löjlig anledning så fick jag rast en ny varning när jag skrev en kommentar i forumet om att jag fått en varning, jag undrade mest varför

Svar på tråden Helt sjuka regler ni har!!!