• SJ 85

    Finns det fler?

    Undrar om det är några mer gaypar som ska gifta sig i sommar?

  • Svar på tråden Finns det fler?
  • SJ 85

    Har någon av er bestämt vart eran bröllopsresa ska bli va? Vi har så svårt att bestämma vart!

  • tallkrogen

    Hur tänker ni med kläder? Jag har varit inne på att min flickvän ska gifta sig i kostym då klänning inte är hennes grej.
    Men hon vill ha klänning ( till min glädje) men vill ni ha likadana klänningar? Eller matchar ni på något annat sätt?

    Har också funderat på brudbukett, om vi ska ha lika eller om vi ska ha två som passar oss själva som person. Hur gör ni?

  • JustMeAndMyLove

    Vi hade jätteproblem med just kläder men har nog bestämt oss nu för att ha klänningar till vigseln (olika klänningar, min sambos drömklänning är grön och finns i mitt galleri, jag vill nog ha en vit)
    Sen till festen ska hon ha skjorta och väst, en väldigt femenin sådan, jag ska ha vit smoking-liknande klädsel som är figursydd och en waistcoat i grönt :)

    Det kändes mest rätt då jag inte alls brukar gilla klänning men ändå ville ha det på vigseln :)
    Matchar vi nått så blir det i färgdetaljer bara :)


    tallkrogen skrev 2010-03-13 06:54:03 följande:
    Hur tänker ni med kläder? Jag har varit inne på att min flickvän ska gifta sig i kostym då klänning inte är hennes grej.Men hon vill ha klänning ( till min glädje) men vill ni ha likadana klänningar? Eller matchar ni på något annat sätt?Har också funderat på brudbukett, om vi ska ha lika eller om vi ska ha två som passar oss själva som person. Hur gör ni?
  • flassan

    min blivande fru ska ha vita byxor och ngn form av skjorta eller liknande... jag ska ha brudklänning.. fast inte den värsta blåsan.. haha.. vi har diskuterat fram å tillbaks och tjejen vill INTE INTE ha klänning... så först var jag inne på att ha ngt enkelt för att vi skulle matcha varann bäst... men har bestämt mig för att bröllopet inte är en bra dag för såna typer av kompromisser.. jag ÄR en klänningstjej och har ju fantiserat om klänningen lääänge...
    Vi kommer ju matcha ändå eftersom det är VI!

  • mojjsan

    jag och min fästmö gifter oss 14 Augusti, vi ska båda ha klänning fast min tjej inte är klännings bruden har vi hittat två korta som passar,
    vigseln blir vid siljans strand, (barfota) då mina svärpäron har hus där på Sollerön Mora.
    sen blir det fest/middag i deras lada som dom gjort till en väldigt fin festlokal.
    vi blir 47st totalt.

    blommor står min syster för men självklart ska vi ha matchande bukett.

    men om ni inte beställt klänning så kan jag tipsa om www.brudmix.se underbar sida med BILLIGA klänningar.

  • flassan

    Vi ska åka till Kroatien på bröllopsresa 2 veckor en knapp månad efter bröllopet. Vi har fått det i present från min arbetsplats så det känns jättekul

  • anoli

    Jag skall ha klänning o sambon kraglös skjorta, väst och byxor. Ngn som har tips på vart man kan hitta snygg, billig, vit väst?

  • Gorgeousnes

    Vi jobbar på det! Är det ingen som ska gifta sig i kyrkan?

  • flassan

    Vi ska vigas i kyrka! Min blivande fru är inte troende alls men tycker om kyrkor.. jag är troende (fast inte nödvändigtvis på "GUD") och tycker om svenska kyrkan. vi har bara fått stående ovationer nästan ifrån kyrkan gällandes vår vigsel, prästerna har vart flera som vela premiär viga ett gaypar!

  • flassan

    vart bor ni föresten allihop? vi bor i Norrköping, Östergötland.. (eller snarare  lite utanför på landet)

  • S hjärta H

    Här blir det inte kyrkligt, helt enkelt för att ingen av oss är uppvuxen med kristen tro och vi är inte med i svenska kyrkan.


    Angående kläder var det för oss rätt självklart, vi gick efter våra vanliga stilar när vi började leta. Sen att nån lyckades lura på mig en hellång vit klänning fast jag absolut inte skulle ha det är kanske en annan sak ;) (Gillar inte vitt ehlt enkelt, skulle helst ha en svart klänning, men lite får man ju kompromissa..) Brudbuketter kan nog vara skönt för att ha nåt att hålla i när man är lite nervös! Vi hade inte tänkt ha det, men på provfotograferingen i helgen kändes det som att man behövde nåt att gömma sig lite bakom. Vad tycker ni, en att dela på, två lika eller två olika?

  • Gorgeousnes

    Och har också enbart upplevt ett stort intresse utav att viga oss. Så pass att en präst erbjöd sig att göra det utanför sin församling.


    Vilka psalmer ska ni ha?

  • flassan

    psalmer vart lite jobbigt eftersom flera av de vanligaste blir för "gudiga" eller med kvinna man tema... Vi har valt "i denna ljuva sommartid" samt "evig grönska" (gifter oss 29e maj så de passar ju i årstid).

    Vi var hos kantorn idag en jättenice kille bara ett par år äldre än oss. Han är SKITDUKTIG och ska spela "everything I do" på piano som ingång sen Rider i skogen (ronja rövardotter) utgång...
    Sjunger å kompar med gitarr gör vår goda vän
    DD

  • Amor vincit omnia11

    Vi ska gifta oss i augusti i år..dock velar vi fortfarande med datum...men är i full gång med all förberedelse..

Svar på tråden Finns det fler?