• Soon2BmrsGroth

    Sundsvall nr 4

    Då startar jag en ny tråd för alla oss i Sundsvall =D

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 09:57
    Soon2BmrsGroth -18 juli 09
    Jenzan - 1 Aug. 09
    Peny- 1 Aug. 09
    Thildamy - 9 Sep. 09
    Igia ? 19 Sep. 09

  • Svar på tråden Sundsvall nr 4
  • Lina o Peter

    Oj va länge sen jag var in här, har haft semester osv.

    Tack så mycket Nocia för att du tog dig tid att svara på mina frågor och mer därtill! Var kanonbra att få höra! Vi ska kika på Värstaborg snart, tänkte åka upp en onsdag då de har träning. Vi har också funderat på Lasses matstuga men har fått höra både bra och dåligt om deras mat, ska definitivt kika mer på det, sparar ju tid och energi som sagt. :)

    Och Igia; klänningen ser ut att bli superfin!!! Skönt att höra att de har bra kontakt och mailar bilder osv.

    Jag har hittat en klänning som jag blivit kär i på www.shopofbrides.com, som också ligger i Kina och som verkar ha gratis frakt. Nån som har hört bra eller dåligt om dem?

  • Lina o Peter

    Glömde säga GRATTIS till Peny och Jenzan!!! Hoppas ni hade varsin fantastisk dag båda två! :D

    Och förresten, måste ju berätta en sak till!

    Jag var in på Eleganten för nån vecka sen med mina två närmaste tjejkompisar. Vi kom dit utan att ha ringt innan då jag inte visste att man skulle boka sånt i förväg.. :-P

    Så först skulle vi få komma tillbaka på en annan tid och jag blev så less då jag bor utanför stan och hade pusslat med barn och tider för att min tärna skulle få vara med, hon pluggar i Linköping annars. Anledningen till den tidiga provningen var bara för att få ett hum om vilken typ av klänning som passar mig bäst och tar sig bäst ut.

    Men när vi pratat en stund med den supertrevliga tjejen som jobbade, som hette Linda, så var hon världens gulligaste och klämde in mig på en timme och lät oss plocka ihop några klänningar och hjälpte mig att prova dem. Snörade ryggar och hjälpte mig på med underkjolar och tipsade om ditt och datt. Sen skrev hon upp hemsidor och vad mina favoriter hette på ett visitkort innan vi gick.

    Jag har varit inne på Eleganten förut och har haft väldigt dåliga erfarenheter. De var nedlåtande och kyliga och en av dem var en riktig ragata på ren svenska. (Sådana som inte ska jobba med människor utan sitta i en skrubb och vända papper!) Så jag var riktigt nervig innan jag gick dit... Men jag hade en supertrevlig stund, fick svar på många frågor och vet nu ungefär vad jag ska leta efter för typ av klänning.

    Så nu rekommenderar jag att kika förbi där, men att man då ska ringa innan och boka tid.

    (Om ni vill se finns det lite bilder på min blogg; linalottan.blogg.se/)

  • thildamy

    fick min hippa igår

    blev kidnappad utan för coop forum !!!!
    gubben lämnade mig för att gå in och köpa dammsugspåsar och sa att han och ungarna kommer strax i , skulle bara parkera tänkte inte mer på det gick och shoppa fundera vars fan dom tog vägen ?
    jag hade ju ingen börs!!!
    Ringde och ringde till han men inget svar..
    gick ut från coop såg inte till dom var arg som bara den..

    sen kommer "vännerna" poppandes på takida curly sue min favvo..
    tiara på och champanjglas i handen då var hippan igång
    fick ringa gubben och säga att jag var tagen , han blev lite orolig... när han gjort misstaget att skicka in mig utan börs.
    drog iväg ...
    blev av dumpad vi habiliteringen (stavning?) tänkte va f-n? där skulle jag stå ta en rök dricka lite mer och stå och vänta , det kommer någon gör som dom säger... Lämnad igen ?

    stod där i min ensamhet under ett barnparaply med hjärtan överallt sen kom det en man...
    vi gick runt en byggnad och där var det ett musikgymnasium
    han gratulerade mig demon jag skickat in hade vunnit !
    studion var riggad och klar , cd inspelning skulle göras
    Love is all around med wet wet wet...

    det var skit kul!!!
    skivan fick jag inte ... orolig för vad dom ska med den till ?!

    sen bar det iväg .. ögonbindel på och vi körde och körde
    sen kom vi till våran lokal på gården där dom hade fixat mat och mys
    det var en toppen trevlig kväll i goda vänners sällskap !

  • Förväntan2010
    thildamy skrev 2009-08-23 15:12:09 följande:
    fick min hippa igår blev kidnappad utan för coop forum !!!!gubben lämnade mig för att gå in och köpa dammsugspåsar och sa att han och ungarna kommer strax i , skulle bara parkera tänkte inte mer på det gick och shoppa fundera vars fan dom tog vägen ?jag hade ju ingen börs!!!Ringde och ringde till han men inget svar.. gick ut från coop såg inte till dom var arg som bara den..sen kommer "vännerna" poppandes på takida curly sue min favvo..tiara på och champanjglas i handen då var hippan igångfick ringa gubben och säga att jag var tagen , han blev lite orolig... när han gjort misstaget att skicka in mig utan börs.drog iväg ... blev av dumpad vi habiliteringen (stavning?) tänkte va f-n? där skulle jag stå ta en rök dricka lite mer och stå och vänta , det kommer någon gör som dom säger... Lämnad igen ?stod där i min ensamhet under ett barnparaply med hjärtan överallt sen kom det en man...vi gick runt en byggnad och där var det ett musikgymnasiumhan gratulerade mig demon jag skickat in hade vunnit ! studion var riggad och klar , cd inspelning skulle görasLove is all around med wet wet wet...det var skit kul!!!skivan fick jag inte ... orolig för vad dom ska med den till ?!sen bar det iväg .. ögonbindel på och vi körde och kördesen kom vi till våran lokal på gården där dom hade fixat mat och mysdet var en toppen trevlig kväll i goda vänners sällskap !
    Men va roligt!!! Det låter som en toppendag!!!!!!
  • Igia

    Blev oxå hippad i helgen! En otroligt härlig dag men gårdagen tillbringades i horisontalläge

  • Peny

    Thildamy: Men vad roligt!! Jag sa ju att du skulle få en hippa!
    Kul att du hade så roligt
    Kram

    Linaopeter: men vad kul att du fick en bra erfarenhet därifrån också och inte bara den tråkiga. Jag har också haft både och där.
    Tack för grattiset! Det var en fantastisk dag och ni har verkligen något helt otroligtatt se fram emot

  • thildamy

    hej allihopa!
    nu är det 9 dagar kvar för oss

    tänkte kolla om någon av er har något tips på bra plats att fota sig i Selånger/ bergsåker

    fått tipset om "ruinen" vid kyrkan men tar gärna emot massor med tips!!
    tänkte åka ut och kika lite själv nu på onsdag el. torsdag tycker att något ställe måste man ju hitta där det är ju så mysigt där ute...

    kollat in väder prognpsen på både www.yr.no och www.klart.se
    båda lovar iaf. 18 grader varmt och mulet ingen nederbörd .. på klart lovar dom lite sol så hoppas på den prognosen..

  • Lina o Peter

    Oj, nära nu! Håller tummarna att ni får fint väder! Har tyvärr ingen kolla på Seloånger, men hoppas ni hittar nått fint ställe!

  • MrAndMrsImpuls
    thildamy skrev 2009-08-23 15:12:09 följande:
    Lämnad igen ?stod där i min ensamhet under ett barnparaply med hjärtan överallt sen kom det en man...vi gick runt en byggnad och där var det ett musikgymnasiumhan gratulerade mig demon jag skickat in hade vunnit ! studion var riggad och klar , cd inspelning skulle görasLove is all around med wet wet wet...det var skit kul!!!skivan fick jag inte ... orolig för vad dom ska med den till ?!
    Det där fick jag också göra, sjukt kul!! Oh ännu roligare vart det när låten spelades upp efter bröllopsmiddagen....hahaha.
  • Peny

    Grattis Thildamy!!! Hoppas det blev en oförglömlig dag och att allt blev som ni velat!
    Många kramar

  • thildamy

    vi fick en UNDERBAR DAG !!!! allt var perfekt ååå är såå sjukt nöjd

  • Lina o Peter

    Hej allihopa! Hoppas allas planeringar går framåt!?

    Vi har nu bokat Värstaborg som festlokal. Inte den roligaste men det bästa i närheten och med lite pynt så blir det säkert tokbra!

    Vi har även ändrat vårt färgtema från lime + rosa till lila, vitt och silver. Ja, det kanske inte känns så "Juni" men jag går på magkänsla, jag älskar lila och med lite sommarblommor och så blir det säkert superbra.

    Har fyndat på nätet också, tipsar om www.sykompaniet.se som har superpris på sizoflor, 4 kr per meter! Det är alltså sån dekorväv om ni vet vad jag menar? 40 cm bredd, som man lätt kan kapa och ha som löpare. Jag har nyss köpt massa meter där som jag ska dela på mitten så jag får en smal löpare á 20 cm mitt på borden. Fanns många färger! De har även pärlnålar (floristnålar) och sidenband i massa olika utformningar. Tipsa tipsa!!! ;)

    Har också varit på Change i Birsta och fyndat underkläder till bröllopet. De har 50% på hela sortimentet till nyår om man blir medlem. :) Köpte fina vita sidentrosor + bh för alldeles för många slantar.. ;) (750 kr... Men de var sååå sköna!)

    Så nu letar jag efter tyg till stolsöverdrag då jag tycker knoppa lakanen på IKEA är för dyra.. Behöver ca 80 st, och 25 kr styck blir alldeles för mycket för stolsöverdrag.. :P

    Åh, ett till tips! Just det, olika papper osv hittar ni betydligt billigare på Kontorsvaruhuset i Nacksta (Bultgatan 9) eller på Pappersgrossisten vid postterminalen (Kolvägen 22?). Tokbra i olika tjocklekar! Vi ska köpa vanligt 80 g papper i vitt till insidan av festhäftena, och 120 eller 160 g i ljusgrått (tror jag) till utsidan till festhäftena samt vigselprogrammen. :)
    Inbjudningarna är hemliga då vi inte är anonyma, men de kommer bli såååå roliga! ;) Får berätta mer framöver när de är utskickade. :)

  • thildamy

    vi har lite saker att sälja nu efter vårat bröllop..

    näbbklänningar och 2 st nixa tiaror

    min tiara min klänning

    bruna bordslöpare + bruna satinband 1 m långa ca 42 st

    62 st knoppa lakan

    34 st vanliga champange glas

    12 st barn champange glas

    caketopper

    näbbkorg

    tårtställning 5 vånings..

    Om någon har intresse.. finns lite bilder i mitt galleri

  • thildamy

    har nu såldt lakanen men resten finns kvar håller på att sätta ut allt påköp & sälj

  • Igia

    Grattis thildamy!! Ni var jättefina!!!! Gick det bra att vara i Nävsta?

  • thildamy

    ja det blev super....
    har glömt lite grejer där ska dit iveckan och hämta...

    såg du vår fina bordsplacering...?
    hur många ska ni vara??
    har du hunnit köpa allt osv

    åå ni har en underbar dag att se framemot..
    var ska ni fota er
    vi var vid ruinen och framför nävstaskola vid dras byggnader ,vi hade så himla tur med vädret
    en underbar dag helt enkelt!

  • Igia

    Ja, den var jättefin. Men vi ska vara 85st så vi måste sitta i E-dukning... Blir nog väldigt trångt annars är jag rädd.

    Vi har fixat det mesta. Ska köpa läsk å sånt på torsdag. Åker upp på onsdag kväll.

    Vi kommer att fotas vid Merlo slott om vädret tillåter och sedan vid Nävsta.

    Kör TTD bilder vid Galtström sedan på måndagen är tänkt.

  • Lina o Peter

    Haha, Ooops! Jag tar tillbka tipset om sizoflor, hade läst helt fel.. Det är sizoflorband, som då är 40 mm breda, inte 40 cm! Haha! Ja så går det när man läser för fort! men men, tänker ha dem runt blockljus osv istället.

Svar på tråden Sundsvall nr 4