Inlägg från: Lina o Peter |Visa alla inlägg
  • Lina o Peter

    Sundsvall nr 4

    Åh vad kul med en sundsvallstråd! Får man vara med? :) Jag hittade precis hit, vi planerar att gifta oss den 19 Juni 2010. :) Måste ju passa på att fråga vart ni köper tårta nånstans i stan? Samt vart man kan hyra kläder till brudgum? Finns det fler än Eleganten?

  • Lina o Peter

    Tack alla för tipsen! :D Ska kolla upp varenda ett. Nu har jag ju alldeles för mycket tid att slå ihjäl känns det som. Men har en känsla av, efter att ha läst inlägg, att tden inte räcker i slutet ändå. ;)

    Men jag ska ändå ta en sväng till Panduro och köpa några papper och sånt jag tänkt till inbjudningskorten och testa lite, och i augusti ska vi kolla på Värstaborgs lokal.

    Vad mer kan man göra när det är 11 månader kvar..? Nån som behöver extra händer? ;) hihi!

    Har bokat Galtströms kapell och svit på Skatans skärgårdspensionat (SÅÅÅ TREVLIGA!), ringarna ska vi köpa från Kallings i H-sand, och klänning har jag tittat lite på, bl.a på Millys Bridal, 2230 kr med frakten, skräddarsydd! Men vet inte om jag vågar.. :S Fast de verkar ah fått bra kritik har jag läst här i forumen. :)

  • Lina o Peter

    Igia:
    Åh vad spännande, jag funderar också på att beställa från Millys, skönt att höra att de har bra kontakt trots strul. Hoppas på lite bilder och en liten "recension" när du fått hem den? :)Om du har tid såklart.
    Läckra inbjudningskort du gjort förresten! Min m2b och hans pappa är målare, så den idén var ju kanon! :)

    Är så less på detta regn.. :P Och så har vi ingen bil på ännu en vecka, men sen ska vi till Uppsala över dagen och hämta nybilen, längtar! :D

    Jag sitter och filurar i Word med festprogrammen, vill ha A4 papper vikt längs långsidan, vad nu det formatet heter..? Men det blir helt snurrigt när man ska skriva ut, då jag dessutom vill ha text på bägge sidor av bladen.. Nån med bra tips eller mallar välkommnas. :) Och länkar till bra bild på "brudbingo" och korsordsmallar, om det finns?

  • Lina o Peter

    Igia:
    Ja där ser man, då känner de säkert till varandra, stan är ju inte så stor. Kul att se bilder på klänningen sen!

    Ja nu har jag listat ut det med word. "Fuskade" lite och tog hjälp av mallar jag hittade här, om nån behöver:

    www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

    Det är tomma blad som är numrerade rätt, men texten flyttar sig när man skriver, så lite störigt var det. Men men. Jag tog 20 sidors mallen och fick ändå lägga till 2 st A4 själv, så vårt program blir på 24 sidor.. :-S Hihi.. Gjorde en bröllopsbingo i word med ram runt och kommer ha den i mittuppslaget. Sen ska det vara menyn, tack, lite sånger, pinsamma bröllopshistorier, bordsplaceringen med en liten rad om alla, och lite kuriosa oom oss. Är ju hur kul som helst att hålla på.

    Nu har jag en ny fråga
    Jag har tänkt köpa lite mindre ljust gröna eller rosa organzapåsar, (Tips om nån söker, kolla under "storpack" på www.pagoni.se, 100 st kostar 139 kr!)

    Men vart i sundsvallsområdet köper man godis "billigt"? Jag skulle vilja ha något med mint i, t.ex de pastellminten eller vad de heter, i lösgodishyllorna. Runda mintgodisar i vitt, grönt och rosa. Känns dyrt att köpa på jam jam t.ex...

  • Lina o Peter

    Neej, fel av mig!

    Organzapåsarna ligger under "Övriga Tillbehör" - "Organsapåsar".

  • Lina o Peter

    Oj va länge sen jag var in här, har haft semester osv.

    Tack så mycket Nocia för att du tog dig tid att svara på mina frågor och mer därtill! Var kanonbra att få höra! Vi ska kika på Värstaborg snart, tänkte åka upp en onsdag då de har träning. Vi har också funderat på Lasses matstuga men har fått höra både bra och dåligt om deras mat, ska definitivt kika mer på det, sparar ju tid och energi som sagt. :)

    Och Igia; klänningen ser ut att bli superfin!!! Skönt att höra att de har bra kontakt och mailar bilder osv.

    Jag har hittat en klänning som jag blivit kär i på www.shopofbrides.com, som också ligger i Kina och som verkar ha gratis frakt. Nån som har hört bra eller dåligt om dem?

  • Lina o Peter

    Glömde säga GRATTIS till Peny och Jenzan!!! Hoppas ni hade varsin fantastisk dag båda två! :D

    Och förresten, måste ju berätta en sak till!

    Jag var in på Eleganten för nån vecka sen med mina två närmaste tjejkompisar. Vi kom dit utan att ha ringt innan då jag inte visste att man skulle boka sånt i förväg.. :-P

    Så först skulle vi få komma tillbaka på en annan tid och jag blev så less då jag bor utanför stan och hade pusslat med barn och tider för att min tärna skulle få vara med, hon pluggar i Linköping annars. Anledningen till den tidiga provningen var bara för att få ett hum om vilken typ av klänning som passar mig bäst och tar sig bäst ut.

    Men när vi pratat en stund med den supertrevliga tjejen som jobbade, som hette Linda, så var hon världens gulligaste och klämde in mig på en timme och lät oss plocka ihop några klänningar och hjälpte mig att prova dem. Snörade ryggar och hjälpte mig på med underkjolar och tipsade om ditt och datt. Sen skrev hon upp hemsidor och vad mina favoriter hette på ett visitkort innan vi gick.

    Jag har varit inne på Eleganten förut och har haft väldigt dåliga erfarenheter. De var nedlåtande och kyliga och en av dem var en riktig ragata på ren svenska. (Sådana som inte ska jobba med människor utan sitta i en skrubb och vända papper!) Så jag var riktigt nervig innan jag gick dit... Men jag hade en supertrevlig stund, fick svar på många frågor och vet nu ungefär vad jag ska leta efter för typ av klänning.

    Så nu rekommenderar jag att kika förbi där, men att man då ska ringa innan och boka tid.

    (Om ni vill se finns det lite bilder på min blogg; linalottan.blogg.se/)

  • Lina o Peter

    Oj, nära nu! Håller tummarna att ni får fint väder! Har tyvärr ingen kolla på Seloånger, men hoppas ni hittar nått fint ställe!

  • Lina o Peter

    Hej allihopa! Hoppas allas planeringar går framåt!?

    Vi har nu bokat Värstaborg som festlokal. Inte den roligaste men det bästa i närheten och med lite pynt så blir det säkert tokbra!

    Vi har även ändrat vårt färgtema från lime + rosa till lila, vitt och silver. Ja, det kanske inte känns så "Juni" men jag går på magkänsla, jag älskar lila och med lite sommarblommor och så blir det säkert superbra.

    Har fyndat på nätet också, tipsar om www.sykompaniet.se som har superpris på sizoflor, 4 kr per meter! Det är alltså sån dekorväv om ni vet vad jag menar? 40 cm bredd, som man lätt kan kapa och ha som löpare. Jag har nyss köpt massa meter där som jag ska dela på mitten så jag får en smal löpare á 20 cm mitt på borden. Fanns många färger! De har även pärlnålar (floristnålar) och sidenband i massa olika utformningar. Tipsa tipsa!!! ;)

    Har också varit på Change i Birsta och fyndat underkläder till bröllopet. De har 50% på hela sortimentet till nyår om man blir medlem. :) Köpte fina vita sidentrosor + bh för alldeles för många slantar.. ;) (750 kr... Men de var sååå sköna!)

    Så nu letar jag efter tyg till stolsöverdrag då jag tycker knoppa lakanen på IKEA är för dyra.. Behöver ca 80 st, och 25 kr styck blir alldeles för mycket för stolsöverdrag.. :P

    Åh, ett till tips! Just det, olika papper osv hittar ni betydligt billigare på Kontorsvaruhuset i Nacksta (Bultgatan 9) eller på Pappersgrossisten vid postterminalen (Kolvägen 22?). Tokbra i olika tjocklekar! Vi ska köpa vanligt 80 g papper i vitt till insidan av festhäftena, och 120 eller 160 g i ljusgrått (tror jag) till utsidan till festhäftena samt vigselprogrammen. :)
    Inbjudningarna är hemliga då vi inte är anonyma, men de kommer bli såååå roliga! ;) Får berätta mer framöver när de är utskickade. :)

  • Lina o Peter

    Haha, Ooops! Jag tar tillbka tipset om sizoflor, hade läst helt fel.. Det är sizoflorband, som då är 40 mm breda, inte 40 cm! Haha! Ja så går det när man läser för fort! men men, tänker ha dem runt blockljus osv istället.

Svar på tråden Sundsvall nr 4