• Kela2

    Ibland är det svårt att älska... (i dubbel bemärkelese)

    Jag och min sambo/fästman älskar verkligen varandra, men vårt sexliv fungerar inte. Han har kommit av sig och har inte lust, vilket gör mig väldigt frustrerad emellanåt.

    Jag tycker att jag har försökt allt, både att ta initiativ själv och att ge honom tid och inte pressa. Dessutom vill vi ha barn, vilket det inte blir utan sex... När vi pratar om det här blir han ännu mer pressad, men han säger att det kommer att lösa sig om jag bara ger honom tid. (Men det här har varat länge.) Han kan säga till mig att han vill älska med mig, men inte just då, utan imorgon, till helgen, osv, vilket inte blir av.

    Är det någon som har erfarenhet av något liknande och har kommit ur det och kan ge mig råd och hopp? Det pratas mest om att män vill mer, men det är ju bara en myt?i alla fall i mitt liv.

  • Svar på tråden Ibland är det svårt att älska... (i dubbel bemärkelese)
  • Mörk Ängel

    Där kan det ju säkert fungera med den parfymen man hade när man började dejta! Det väcker ju känslor och hm, känningar!


    Esonda skrev 2009-01-23 15:17:01 följande:
    nhe men det finns vissa oljer som det står erotikst på och det är "snusk"doft utan en mjuk fräsch doft, vissa kanske känner olika eftersom man kanske attraheras av en viss doft..
  • Baby S

    Mörk Ängel skrev 2009-01-23 15:20:13 följande:


    Det var tråkigt Baby S, vi får hoppas att det inte berodde på det utan att det var andra faktorer. Även om jag tror att sexlivet är grymt viktigt för förhållandet!
    Ja, det är ju det. Sen har ju vi alla olika stort behov av sex, egentligen är det inte det mest elementära för mig utan snarare intimiteten och kärleken. Men saknas det sex från någons sida då måste man ju ta tag i det.. På något sätt!
  • Esonda

    jag kommer inte ihåg vilken parfym jag hade.. :S men hallå en secret box hade väl funkat?? får man ju se sin kille/tjej helt annorlunda än vad man brukar se :P

  • jojanna

    om du har möjlighet så se filmen smother. (läste typ första inlägget om nervositet inför barn) nu skall du ju inte ta filmen helt på allvar, men den är rätt ok och ger en liten tankeställare.

  • Esonda

    kollade upp det och funderar starkt på att testa... nu var det snart över en månad sen han var sugen.. plus att det ger lite terapi till en själv.. och sen är det rätt oskyldigt att ge bort lite bilder.. *ängel*

  • Baby S
    jojanna skrev 2009-01-23 15:26:08 följande:
    om du har möjlighet så se filmen smother. (läste typ första inlägget om nervositet inför barn) nu skall du ju inte ta filmen helt på allvar, men den är rätt ok och ger en liten tankeställare.
    Vad handlar den om? *nyfiken*!
  • Mörk Ängel

    Secret Box kan nog vara jättekul när man har sexlust..annars kanske den känns som press. Jag vet inte! Det är nog olika från person till person och varför killen inte vill.

    Men secret box, vem är det som fotar då?

  • Esonda

    ´det kan det ju göra men sen kanske det kan vara uppskattande...

    jag kollade upp i jönköping eftersom det är närmast för mig, och det är två tjejer som har den fotostudion så det är ju bara jag och fotografen inne i studion. det finns säkert både tjejer och killar.

    vissa kan till och med komma hem till en och fota i hemmet ist för i studion. men det kostar extra.

    Ananrs kanske man kan ta en nära väninna eller en syrra eler nått om man inte vill lägga ut så mycket pengar på det :)

  • jojanna

    Baby S skrev 2009-01-23 15:27:58 följande:


    Vad handlar den om? *nyfiken*!
    den handlar mest om mamma son relation, men också att denna son och hans fru (spelad av liv tyler)har börjat med funderingarna kring att skaffa barn. Under filmens gång är det en som ger en kommentar till denhär sonen/mannen om olika tips på hur man kan förminska sin spermproduktion så chansen att frun skall bli gravid är minimal. Först skakar han på huvudet åt hela iden men desto mer han tänker på saken desto räddare blir han att få barn. risk för att bli smått nervös finns då man ser filmen, men bara man orkkar se hela så är den rikitgt bra.
  • Baby S
    jojanna skrev 2009-01-23 15:40:30 följande:
    Baby S skrev 2009-01-23 15:27:58 följande:den handlar mest om mamma son relation, men också att denna son och hans fru (spelad av liv tyler)har börjat med funderingarna kring att skaffa barn. Under filmens gång är det en som ger en kommentar till denhär sonen/mannen om olika tips på hur man kan förminska sin spermproduktion så chansen att frun skall bli gravid är minimal. Först skakar han på huvudet åt hela iden men desto mer han tänker på saken desto räddare blir han att få barn. risk för att bli smått nervös finns då man ser filmen, men bara man orkkar se hela så är den rikitgt bra.
    Okej. Jag tror också att barnplaner ställer till det omedvetet hos en del män. Eller kan ställa till det, rättare sagt.
  • Celeste97

    Jag känner med dig TS, men jag har ingen aning om vart du ska vända dig! Jag kollade på Vårdguidens hemsida, men det enda man kan få hjälp med under "Sex- och samlevnad" är att testa sig för könssjukdomar eller få hjälp om man blivit våldtagen. Och på sidor om familjerådgivning verkar det mest handla om hur man gör med utåtagerande barn...

    Är detta verkligen så ovanligt att det inte finns någon hjälp att få? Tänk om man riskerar att bli barnlös pga för lite sex - tror ni att läkarna skrattar åt en och tycker att man ska skärpa sig? Jag tycker det är lite skrämmande faktiskt.

  • Baby S
    Celeste97 skrev 2009-01-23 16:47:28 följande:
    Jag känner med dig TS, men jag har ingen aning om vart du ska vända dig! Jag kollade på Vårdguidens hemsida, men det enda man kan få hjälp med under "Sex- och samlevnad" är att testa sig för könssjukdomar eller få hjälp om man blivit våldtagen. Och på sidor om familjerådgivning verkar det mest handla om hur man gör med utåtagerande barn...Är detta verkligen så ovanligt att det inte finns någon hjälp att få? Tänk om man riskerar att bli barnlös pga för lite sex - tror ni att läkarna skrattar åt en och tycker att man ska skärpa sig? Jag tycker det är lite skrämmande faktiskt.
    Risken finns nog.. Just när det gäller typ familjerådgiving tror jag att många känner att detta är så otroligt privat att man ogärna ställer upp och pratar om det med en främmande på det sättet. Men det kanske bara är jag...
    Det är tabubelagt. Och dessutom har många en attityd kring detta som att de som inte har eller får tillräckligt med sex hemma borde ta och dra därifrån fort som f*n, vilket inte direkt är hjälpsamt.
  • didis

    Ibland går sexlivet upp, ibland ner. Ibland har den ena lust men inte den andre och tvärtom.

    Om ni inte har gjort det, sätt er ner och diskutera hur ni skall lösa problemet tillsammans. För problemet är ert gemensamma. Familjerådgivning tror jag är jättebra i ert fall, bristande sexlust KAN ha en bakomliggande orsak som då kan redas ut.

    Att överraska maken med raffiga kläder måste innebära att han känner maximal press så det tycker jag du skall avvakta med!

    I vårt fall har vi bestämt att vi ställer upp för varandra. Dvs man kan givetvis säga blankt nej men oftast ger vi den andre chansen att "få igång" en. Efter några år vet man ju vilka knappar man skall trycka på...

    På så vis har vi hållt igång sexlivet även i perioder av bristande lust och genom graviditeter och småbarnår. Ibland oftare och ibland glesare.
    Kankse något att prova.

  • passionsblomman

    Just exakt precis!


    didis skrev 2009-01-23 17:02:37 följande:
    Ibland går sexlivet upp, ibland ner. Ibland har den ena lust men inte den andre och tvärtom.Om ni inte har gjort det, sätt er ner och diskutera hur ni skall lösa problemet tillsammans. För problemet är ert gemensamma. Familjerådgivning tror jag är jättebra i ert fall, bristande sexlust KAN ha en bakomliggande orsak som då kan redas ut.Att överraska maken med raffiga kläder måste innebära att han känner maximal press så det tycker jag du skall avvakta med!I vårt fall har vi bestämt att vi ställer upp för varandra. Dvs man kan givetvis säga blankt nej men oftast ger vi den andre chansen att "få igång" en. Efter några år vet man ju vilka knappar man skall trycka på... På så vis har vi hållt igång sexlivet även i perioder av bristande lust och genom graviditeter och småbarnår. Ibland oftare och ibland glesare.Kankse något att prova.
  • Kela2

    Oj, här har skrivits en del senaste dygnet! Kul!

    Här kommer några kommentarer...

    Tyvärr tror jag inte riktigt att det skulle funka om jag satte på mig ett raffset eller fotade mig i sexiga poser. Som några varit inne på så skulle det nog uppfattas som pressande. Skulle inte det signalera "jag är i desperat behov av sex nu"? (Vilket iofs stämmer ibland...) Däremot kan det nog vara bra att vara fin för varandra och klä upp sig lite ibland. Han ger mig mycket komplimanger när han tycker att jag är fin och det blir jag förstås glad för. Fast jag får iofs många komplimanger överhuvudtaget från honom. :)

    Som ni också har varit inne på så är ämnet ganska tabu och ibland inbillar jag mig att det bara finns två uppfattningar. Antingen "om inget sex är det dags att dra" eller "det är kärlek och ömhet som räknas, sex klarar man sig utan (iaf tjejer), vad gnäller du över?". Hm. Men det är inte så enkelt. Jag trodde nog inte att jag skulle hamna i denna situationen.

Svar på tråden Ibland är det svårt att älska... (i dubbel bemärkelese)