• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

    Ännu en tråd närmre våra bröllop.

    I år gifter vi oss!

    Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

    Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

    Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

    Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

    December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

    Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Danielaa

    Tx2: Haha, vi kan vänta lite till... Men gu sååå spännande för er nu!!
    Väntar me stor glädje å få se resultatet av brudvals-träningen! Anordnar du en kurs för mig sen så jag kan lära Micke?

    Myrmor: Usch va tråkigt när folk inte kan respektera en så enkel önskan som en barnfri fest! Speciellt som ni uttryckligen skrivit de i inbjudan... Tycker faktist som ni säget att de e helt respektlöst! Tycker de va ett jättebra mail du skrev, rakt å ärligt men inte elakt på nåt sätt! *Hoppas vi slipper de problemet*

    Angelica: Låter som en mysig påskhelg!

    Sa jag att vi fått provsmakat provbakelserna? Smakade tre olika, såååå goda alla tre, jag ahde lätt kunnat ha ALLA! Så de fick faktist bli Micke som va avgörande röst (hör å häpna!) Blir sååå gott å så fiint! Har förresten ändrat mig igen... Blir klassisk våningstårta! Får ju inte rucka på min princess-status...

    Nu e vi hos mormor å firar påsk me morbror å kusin fårn sthlm som e här på besök.. Mysigt!

    Hoppas ni får en fin påskhelg allihopa! Puss å kram!

  • Tx2

    Tror inte att ni vill tränas av oss med tanke på ur bra det går..

    Mmmm, provsmaka bakelser lät gott. Haha, härligt att du håller fast vid prinsess-temat!

    Här så påtas det i trädgården samt suttit i kuvösen i en timma på em. Inte bra, jag får färg fort och har nu fått lite linnebränna! Om vädret är bra till helgen är ni välkomna ut, är gräsänka.

    Nä, nu skall vi iväg på middag med våra föräldrar.

    Glad påsk!

  • Danielaa

    Tx2: Haha, alltid prinsessan... Speciellt som de troligen kommer bli nån variant av princess-tårte-fyllning oxå...
    Härligt å sitta ute i solen å mysa! Har vart inne i stan en sväng å myst oss i solen, härligt!

    Glad påsk allihopa!

  • baver

    hej alla

    ja nu är det verkligen nedräkning här!!

    ringde till BuB och bad dem maila vår meny då de bytt ut den på nätet och jag inte hunnit skriva nner den, samt lägga till vinerna. hon svarar att "ja, det trodde jag att jag gjort redan men jag mailar det" bra för jag behöver det nämligen imorgon. allt frid och fröjd. ringer sen igen dagen efter och påminner om att jag ville ha ett mail- " oj , det har jag glömt men jag skickar det, ja gärna jag behöver det nu på förmiddagen..(åker till föräldrar och ska sätta ihop programmen...) snäser lite och lägger på. dag tre ringer jag och ingen svara lämnar ett syrligt meddelande om att hon väl kunde få tummen ur i princip! men har jag fått något mail NÄÄÄ

    jag har fått ett väldigt proffsigt intryck av dem innan om än att hon är något pompös men sånthär nonsens och småaktigt beteende är bara så irriterande! så suck!

    myrmor- stå på er, tråkigt att de istället för att välja att en är hemma om det satt så hårt åt att lämna lillen, väljer att ignorera er önskan på er dag...riktigt tråkigt beteende.

    tx2 -jag har också bockat av "bonnabrännan" i helgen, herregud!

    alla sb-tjejer. ska vi bestämma lite mer var och när vi ses-ett litet upplägg kanske, byter tråd för det. skille det var sagt att vi sjulle börja vid tolv va? eller skulle ngn va med så peter kunde rigga tidigare och är det sagt hur länge vi fick ha rummet...jag tror jag slår dig en pling istället haha

    ha en fortsatt go påsk så syns vi när vi syns, kram

    ps.- hummle angående vigselprogrammet, hur många punkter i programmet hade ni utskrivet? skulle man kunna få lite hjälp...

  • skille

    jeg er tilbaks! hit så deilig det er åkomme tilbaks fra snö og til grönt gress.

  • Danielaa

    Baver: Aah, så irriterande när dom inte sköter sin del i de man anlitat dom för å faktist betalar rätt bra för! Surt... Hoppas de löser sig!
    Tycker oxå de låter som en bra idé å bestämma lite mer kring SB-fotningen, när var osv vi ska ses... Lite upplägg å så...

    Skille: Haha, alltid lika skönt å slippa snön...! Hoppas ni hade kul!

    Har precis börjat kika på möjliga bordsplaceringar (eller a placeringar av borden rättare sagt...) funderar på en dukning me honnörsbord å att resten går som "solstrålar" ut från de... Tror vi har pratat om de tidigare här va...? Nån annan som hade den tanken oxå...? Ska prova iaf hur de kan se ut sen!

    Å pratade me min ena brudtärna idag, börjar bli riktigt nervös inför möhippan...

    Hoppas ni alla haft en fin påsk! Puss å kram!

  • Tx2

    Astrid, trist med det bemötandet.
    Jag jobbar stenhårt för att bli av med bonnbrännan, jobbat i ett linne och flyttat runt banden som en galning. Dessvärre blir det lite rivmärken på armarna, blåsor på händerna och har grymt ont i kroppen. Kommer att matcha T fint på bröllopsdagen då han har en massa rivmrken då han kutar omkring i skogen med karta o kompass.

    Skille: välkommen tillbaka

    Danielaa: tror det blir jättebra med solfjäder-varianten. Just nu har vi två alternativa uppställningar av borden, en i fall mormor är med och en utan. Kanske dax att ta tag i placeringen av gästerna oxå.

  • Tx2

    Startar nya trådar ikväll!
    MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

    MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

    JUNI
    18: Stella2009, Grekland

    AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

    OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

    DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

  • J D

     


    Danielaa skrev 2009-04-12 21:11:52 följande:
     Hoppas ni hade kul! Har precis börjat kika på möjliga bordsplaceringar (eller a placeringar av borden rättare sagt...) funderar på en dukning me honnörsbord å att resten går som "solstrålar" ut från de... Tror vi har pratat om de tidigare här va...? Nån annan som hade den tanken oxå...?

    Nja, ungefär så ska vi ha. Vi ska ha honnörsbord och seda tungor som går ut men med brytning på halva vägen så att det blir en mittgång. På det sättet får vi in 104 personer istf för 80 som normalt går in så det kan vara ett tips för er som råkar bjuda in fler än vad som var tänkt från början .

  • Danielaa

    Tx2: Visst låter de bra? Tänkte de e smidigt så för å få in fikagästernas bord sen oxå... Jobbar fortf stenhårt på middagsplatser för vissa!

    JD: Bra jobbat å kunna knö in så många fler gäster! Jag får nog lägga lite på is me borden tills jag vet exakt hur många som kommer, för om alla kommer blir de kanske lite trångt så som vi tänkt just nu... Ska kika mer på de sen...!

    Nu ska vi till Slottsskogen en sväng me pick-nick å hoppas på att djuren e ute! Caspher ser stenhårt fram emot att "titta DJUUUJEN!!"

  • SweetSun

    Hejsan! Nu är jag hemma igen!

    Har fått min ring nu som jag ska lämna in i veckan, en ny vän har fått uppdraget att läsa dikt, och jag fick en halv möhippa i fredags

    Mina 3 vänner uppifrån hade tänkt överraska mig, men 2 kunde inte, pga av jobb, olyckor och annat, så jag och mina ena vän begav oss ut endå =P Jag fick bubbel och åka på spö i bowling

    Jaja man får tänka att det är tanken som räknas!

  • linvinter

    Lät mysigt!


    SweetSun skrev 2009-04-13 11:16:38 följande:
    Hejsan! Nu är jag hemma igen!Har fått min ring nu som jag ska lämna in i veckan, en ny vän har fått uppdraget att läsa dikt, och jag fick en halv möhippa i fredags Mina 3 vänner uppifrån hade tänkt överraska mig, men 2 kunde inte, pga av jobb, olyckor och annat, så jag och mina ena vän begav oss ut endå =P Jag fick bubbel och åka på spö i bowling Jaja man får tänka att det är tanken som räknas!
  • Tizia

    Hej alla !
    Hoppas ni haft en bra påsk helg =) Underbart väder ju!!

    Tx2: Japp snart e d dags för oss =) Skojskoj längtar som bara den =)

    Daniella: Låter helt underbart att provsmaka bakelser =)

    Myrmor: Vi har samma barndilemma som ni har.. Vi har iofs inga egna barn men d blir ju lite konstigt när vissa får skaffa barnvakt och vissa inte...

  • SweetSun

    tyvärr ingen sb för mig.. är helt pank. Hade velat men det finns inga pengar!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!