• miss u

    Västeråsbrudar 2009 del 2

    Hej brudar!

    Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

    Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

    En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl
    catarinaw skrev 2009-02-24 22:13:45 följande:
    Måste bara säga att jag beställde en tårta från Öhrmans, den vi ska ha till bröllopet, till min blivande mans födelsedag och den va kalas god!! Kan varmt rekommendera! Det va en mousse tårta med vit choklad och passion. Dock vill jag ha lite mer vit choklad i, eftersom jag älskar choklad, så det ska jag säga till om när vi beställer. Men kombinationen, den va riktigt bra :) Ville bara dela med mig ifall ni vill ha lite inspiration ;)
    Det lät gott!
  • miss u

    Fick ni en provtårta från Öhrmans? Vad fick ni betala per bit? Vit choklad och passion låter ju himlans smaskens alltså. Min blivande vill gärna ha jordgubbar i tårtan. Är det nån som fått nåt förslag med jordgubbar? Jag är ju mer sugen på hallon, så vi får prova oss fram helt enkelt. Jag älskar choklad! Smart idé att beställa bröllopstårtan som födelsedagstårta. Både jag och sambon hinner fylla år innan det är dags för bröllopet.


    catarinaw skrev 2009-02-24 22:13:45 följande:
    Måste bara säga att jag beställde en tårta från Öhrmans, den vi ska ha till bröllopet, till min blivande mans födelsedag och den va kalas god!! Kan varmt rekommendera! Det va en mousse tårta med vit choklad och passion. Dock vill jag ha lite mer vit choklad i, eftersom jag älskar choklad, så det ska jag säga till om när vi beställer. Men kombinationen, den va riktigt bra :) Ville bara dela med mig ifall ni vill ha lite inspiration ;)
  • Kampi

    Vi beställde tårtan från Systrarna Ericsson för någon vecka sedan, det kommer att bli vita bakelser till varje gäst (och en större till oss) med en vit gerbera med rosa mitt på bakelsen och ett brunt band kring botten. Tårtan innehåller kritvit sugarpaste, choklad, hallon- och passionmousse. Vi fick provsmaka den i fredags och den var supergod!

  • Rebellen75
    Kampi skrev 2009-02-25 08:33:21 följande:
    Vi beställde tårtan från Systrarna Ericsson för någon vecka sedan, det kommer att bli vita bakelser till varje gäst (och en större till oss) med en vit gerbera med rosa mitt på bakelsen och ett brunt band kring botten. Tårtan innehåller kritvit sugarpaste, choklad, hallon- och passionmousse. Vi fick provsmaka den i fredags och den var supergod!
    Vad fick ni betala för bakelserna? Är lite sugen på det också.
  • Kampi
    Rebellen75 skrev 2009-02-25 09:14:59 följande:
    Vad fick ni betala för bakelserna? Är lite sugen på det också.
    Vi betalar 49:- per bit!
  • MoonGirl
    Kampi skrev 2009-02-25 08:33:21 följande:
    Vi beställde tårtan från Systrarna Ericsson för någon vecka sedan, det kommer att bli vita bakelser till varje gäst (och en större till oss) med en vit gerbera med rosa mitt på bakelsen och ett brunt band kring botten. Tårtan innehåller kritvit sugarpaste, choklad, hallon- och passionmousse. Vi fick provsmaka den i fredags och den var supergod!
    Vad är sugarpaste för något?
  • Kampi

    Man kan säga att det är en sockersmet eller sockerpasta som man kan ha istället för marsipan på tårtan. Enligt konditorn kan marsipan kan aldrig bli kritvit då den innehåller mandel som bryter färgen, sugarpaste kan däremot var kritvit. Det är också ett bra alternativ om man har gäster som är mandelallergiker

    Jag ville ha en riktigt krispigt vit tårta så sugarpaste var ett bra alternativ.


    MoonGirl skrev 2009-02-25 13:31:07 följande:
    Vad är sugarpaste för något?
  • mysan31

    Moongirl: Ska du på bröllopsutställning den 6 -7 mars
    på Åsby trädgård,det är flera som har utställning då...
    Håkans bageri i hallsta...
    Jag ska åka dit den 6 eller 7 mars...
    tiderna är fredag 15-18
    Lör 11-19

  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-25 19:26:44 följande:
    Moongirl: Ska du på bröllopsutställning den 6 -7 marspå Åsby trädgård,det är flera som har utställning då...Håkans bageri i hallsta...Jag ska åka dit den 6 eller 7 mars...tiderna är fredag 15-18Lör 11-19
    Tack för informationen!! Då ska jag försöka gå dit till Åsby trädgård den 6 mars. Den 7 mars ska vi bjuda på lunch (mina släktingar kommer och hälsar på), men jag kanske ev. skulle hinna till Åsby trädgård efter att de har åkt hem. Är bröllopsutställningen på Åsby alltså? Kul!
  • MoonGirl
    Kampi skrev 2009-02-25 14:13:49 följande:
    Man kan säga att det är en sockersmet eller sockerpasta som man kan ha istället för marsipan på tårtan. Enligt konditorn kan marsipan kan aldrig bli kritvit då den innehåller mandel som bryter färgen, sugarpaste kan däremot var kritvit. Det är också ett bra alternativ om man har gäster som är mandelallergiker Jag ville ha en riktigt krispigt vit tårta så sugarpaste var ett bra alternativ.
    Aha, tack för informationen!
  • mysan31

    moongirl:sök på åsby trädgård,sen går du in på floristen,då får du fram tider och vilka som ska vara med på utställningen...
    Vi ska ochså dit nån av dagarna,ve inte vilken än,förmodligen blir det på fredag,jag slutar 16.00,annars åker vi dit på lördag och hinner titta på alla utställningarna...
    Det ska bli kul...
    Hade ni bokat brudbuketten än...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2