• Astriden

    Underbara Göteborgsfruar- Del 6

    Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • 31 maj 2008

    Tror också att Amor har en tjej i magen! Och Filippa är ju jättefint! Amelia också för den delen.

    Det kan nog vara bättre att bli helt överraskad av graviditeten, så slipper man alla våndor innan

    Idag har vi varit på bvc, A växer precis som han ska och har precis som jag trodde nått över 4 kg! Sen var jag och hälsade på och visade upp A på mitt jobb. Roligt att träffa alla igen, och A fick fina presenter.

    Låter mysigt med pannkakor och Let´s Dance för er imorgon, tjejer!

  • Amor Eterno

    Halloj!!

    31 maj - Kul att få visa upp sin lilla prins och gud vad snabbt de växer och får på sig kilon

    Grund & Aybee - Då är det en date imorgon

    Kan påpeka att min mobil verkar ha gått kaput kan inte ringa in eller ut för den delen!!

    Så vi hörs väl av via BT då!! Skall krypa ner i ängen nu!!

    Pusssssssssss

  • Långserud

    Godmorgon!

    En helghälsningskram från mig!

    Spännande saker på gång i tråden; Barba till Thailand (åh vad brun å fin kommer att bli!), Malin har köpt hus (bilder!), Trådbäbisarna växer å växer (Kul när Örebros prins oxå har en blogg!), Inte långt kvar till nästkommande trådbäbis (jag tror också tjej Amor!) och ett födelsedagsbarn som fyller jämnt ganska snart om inte jag har fel?

    Grund: Tränar gärna ngn dag och kommer gärna på hembesök till dig ngn dag, nyfiken på er fina lya! (det där kallas BjudaInSigSjälv )

    Kramar

  • Grund

    God morgon!

    Lite tung i huvudet efter gårdagens kvällsaktivitet men jag är nog snart människa igen

    Längtar till ikväll, det blir mysigt! Ni är välkomna precis när ni vill

    Långse: Jag tycker om självinbjudningar!! Är du sugen på pannkakor så är du självklart välkommen redan ikväll.
    Kul att du vill träna! Vilka pass gillar du?

    31maj: Duktig A som växer så det knakar. Snart är han uppe i Astridens A´s födelsevikt

    Astriden: hur är det med dig? Saknar dig och bloggen!

    Kramisar

  • Amor Eterno

    Hejsan tjejer!!

    Långserud: Gumman kul att du tittar in, det vore kul om du oxå kunde komma ikväll!!! Vi saknar dig gumman!

    Barbra - Gud så skönt att åka iväg... Vi är inte alls sotis!

    Grund & Aybee - Då ses vi hos Grund ikväll, jag hade tänkt dyka upp runt 18.30-19.00 skall köra JOnas till en fest i Frölunda först!! Hoppas det är en bra tid Grund??

    Jag tar med mig kladdkaka till oss!!! OKej!??

    Nu inväntar jag lunch tiden bara!!!

  • 31 maj 2008

    Hej babes!

    Nu ligger tre foton på vår prins på facebook... Det kommer mer, jag lovar, men det är en start i alla fall

    Puss!

  • MalinLars

    Tack!
    Vi kommer att flytta till Älvängen. En fint litet frilliggande hus (113kvm) i ett stort bostadsområde. Väldigt nära både skola och dagis.
    Arbetar i Lödöse, så det kommer att bli mycket närmare för mig till arbetet. L får pendla istället

    Mysigt det låter med pannkakor och Let´s Dance.

    Ha en härlig afton!

    Kraaam

  • BarbaBruden

    Underbara bilder, Maj! Så söt!

    Hoppas alla får en mysig helg!
    Dags för Lets Dance!

    Kramen!

  • BarbaBruden

    Underbara bilder, Maj! Så söt!

    Hoppas alla får en mysig helg!
    Dags för Lets Dance!

    Kramen!

  • Astriden

    hallojs tjejer,
    nu är min dator tillbaka! Äntligen bck on track igen.
    Hoppas att nu hade det riktigt mysigt hos Grund idag. Trist att det skulle krocka med kalas på annat håll.

    Håller med barna maj, han är urgulligt! Vill gossa nu!

    ML, grattis! Så skönt när man hitar sitt hus

  • AyBee

    Tusen tack för igår Grund & Amor. Sååå mysigt att tjôta lite och äta smarriga pannakakor. Jag var så mätt när jag gick till bilen att jag nästa rullade fram...

    Sa det heller aldrig igår för jag var så trött i slutet men: Underbara bilder Grund. Ni verkar ha haft en kanon resa och standen i Thailand var helt gudomligt vacker!!!

  • Amor Eterno

    Halloj!!

    31 maj - Han är bedårande lik pappa tycker jag

    Tack för igår Grund och Aybee alltid lika kul att umgås med er, tack grund för underbara pannkakor och aybee för mumsig morotstårta!!

    Idag gick jag upp sent då jag vaknade hungrig kl 06.00 å var tvungen att gå ner att äta!!

    har tvättat två maskiner och kall iväg och småhandla lite inför vårt middags besök ikväll!!

    Det blir italiensk meny ikväll:

    Spenat och bacon sallad med vinigrette dressing som förrätt!

    "Fläksfilé gryta" med pasta

    Pannacotta med hallon

    Önskar er en trevlig helg!!

    Kram

  • Astriden

    mumma, låter underbart gott Amor!
    Hahaha, känner igen det där med oläglig hunger

    Underbart väder idag jag har just damsugat hela huset & skall äta långfrulle nu. Gott

  • 31 maj 2008

    Hej lovely fruar!

    Hoppas ni har haft en bra helg! M har varit i Sälen, så A och jag har myst med min mamma hela helgen.

    Låter som en riktigt skön söndag, Astriden! Härligt att ha nystädat och sen mysa med långfrulle! Älskar såna söndagar!

    Mums, ni andra gör mig riktigt sugen på pannkakor. Måste ätas i helgen.

    Vi får se till att planera in en helgkväll att hitta på något i Göteborg, så vi kan låna M´s lillebrors lgh och komma dit! Lättare om man vet en stund i förväg.

    Nästa veckas mission är att komma igång med bloggen. Lovar att ta tag i det så att ni kan se lite från vår vardag och fler pics på vår älskling! Håller med om att han är lik sin pappa på kort, men har svårare att se det i verkligheten Han vill i alla fall gossa med er också! A alltså

    Kram på er!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6