• hjärtat mitt

    Sundsvall.

    Fanns en tidigare tråd men den stängdes visst...

    Här startar en ny tråd där vi kan utbyta tips och idéer.

    Catering? Frisör? Kläder? Transport? Övernattning? Smink?

    mm, mm.

  • Svar på tråden Sundsvall.
  • Peny

    Jag vet faktiskt inte. Men med tanke på att de på luncherna har alltifrån köttfärslimpa (som för övrigt var grymt god!!) till italienska rätter. Skadar aldrig att fråga


    Igia skrev 2008-11-13 13:12:49 följande:
    Kerstins tårtmakeri ligger i Söråker. www.tartmakeri.seGör Delicerano lite vilken mat som helst el har de typ grekist, italienskt...?? Ja, du kanske förstår vad jag menar
  • hjärtat mitt

    Hörde talas om tårtmakaren i Söråker. Ska visst vara jättebra!

    Tack för övriga tips också.

    Ringde till Fernaeus och Smakmakarna (de har Piren-resturangen) och fick trevligt bemötande + att deras sidor och menyer såg fina ut....

    Frisör?????

  • MrAndMrsImpuls

    hjärtat mitt skrev 2008-11-16 17:24:59 följande:


    Hörde talas om tårtmakaren i Söråker. Ska visst vara jättebra!Tack för övriga tips också.Ringde till Fernaeus och Smakmakarna (de har Piren-resturangen) och fick trevligt bemötande + att deras sidor och menyer såg fina ut....Frisör?????
    Jag tipsar om Sax o Kam...dom är jätte duktiga, framförallt min frisör Anna K heter hon.
  • Peny

    Jag kommer använda mig av en släkting som är frisör men hon gör inte bröllopsfrisyrer annars. Synd det för annars hade jag tipsat om henne!
    Ett annat tips är Wictoria på Wictorias (köpmangatan)som är duktig och supertrevlig.

    Någon som har tips på festlokal som rymmer drygt hundra personer och där man kan stå för mat och dryck själv?

  • Nocia

    Vi kommer att hålla till på Värstaborg i Njurunda. Den rymmer över hundra personer och i köket finns en storhushållsdiskmaskin. Suveränt när man lagar maten själv! Finns dessutom massor med porslin och glas. Billig hyra var det, 2600 för en kväll + 300 extra per dag utöver "den stora dagen".

    Här kan man läsa lite mer
    www.nivren.com/

  • Peny

    Tack för tipset! Ska kolla upp det!


    Nocia skrev 2008-11-23 20:36:14 följande:
    Vi kommer att hålla till på Värstaborg i Njurunda. Den rymmer över hundra personer och i köket finns en storhushållsdiskmaskin. Suveränt när man lagar maten själv! Finns dessutom massor med porslin och glas. Billig hyra var det, 2600 för en kväll + 300 extra per dag utöver "den stora dagen". Här kan man läsa lite merwww.nivren.com/
  • hjärtat mitt

    Jipee, yes, vi har bokat kyrka!!!!!

    Alnö gamla, midsommarafton. Snart blir allt offentligt men några inbjudningar har vi inte skrivit än. Kanske gör julkort i helgen som visar sig vara bröllopsinbjudan...

    Lokal är bokad sen tidigare, Stornäset.

    Can´t wait!!

  • Nocia

    Vi har valt att skicka inbjudningarna efter jul så de inte blandas ihop med julkorten. Risken finns ju att någon missa inbjudan...

    Såg att jag skrev fel ang Värstaborg. Priset är 2000 + 300 extra per dag. Så det var ännu billigare än jag trodde!

  • hjärtat mitt

    Vi har inte skickat inbjudningar heller. Har övervägt julkort men kommit fram till att vi istället i lugn och ro under ledigheterna skall göra kort.

    Minns ej men tror inte Stornäset var lika billigt men vi fick komma 2 dagar tidigare om vi ville för att greja i lokalen och förvara buffémat. Städning, diskning och själva porslinet ingick och tror att det för ca 100 pers landade på 3700 om jag inte minns fel.

  • Nocia

    Oj, ingick städning och diskning? Ja då skulle jag lätt betala 1000 extra. Vi har hyrt Värstaborg tor-sön. Fredag är stora dagen så vi hinner duka och ställa i ordning dagen innan och kan lämna disken och städning till lördag eller söndag. Känns bra.

  • Igia

    Hej på er tjejer!

    Har en liten undran till er. Är det någon som vet nån bra DJ man kan ha till festen eller att bra band?

  • Nocia

    Vilken typ av band? Dansband, coverband, trubadur... listan kan göras lång. Har ingen koll på DJ. Det man kan göra är att kolla med Kulturskolan eller estetiska programmet om de har någon att rekommendera. Vi ska (ev.) ha ett band från Kulturskolan. De spelar kanske i 45 minuter men vi känner att det räcker. Sen blir det musik på cd/mp3.

  • Igia

    Vi är nog ute efter ett coverband isåfall. Men för oss funkar en DJ oxå. Det ska kunnas spela mkt blandning av usik att dansa till, så en DJ är nog det bästa för oss.

    Tack för ditt svar.

  • hjärtat mitt

    Försöker väcka liv i tråden såhär efter jul!
    Håller på och handlar material till inbjudningskort. Så härligt att ha detta att se framemot i sommar.

  • Nocia

    Vi ska trycka våra inbjudningskort. Är inte så pysslig av mig (fast jag jobbar på förskola). Sambon designar och sedan lämnar vi på Kaltes för tryck. Snabbt och enkelt.

  • Igia

    Om ngr dgr så stängs denna tråd.
    Så jag passar på att öppna en ny så vi inte tappar bort varandra.

Svar på tråden Sundsvall.