• vitamina

    festlokaler i borås?? Verkar hopplöst just nu

    Det känns som jag har varit i kontakt med vartenda lokal i hela borås!!

    Det finns INGEN!! dom inte hyr ut sin lokal om man inte även vill hyra personal och catering från dom oxå..

    Vi ska ha egen catering med thaimat och det är iingen av dom som kan laga dessa rätter vi ska ha

    vad gör jag nu då???

    =(

  • Svar på tråden festlokaler i borås?? Verkar hopplöst just nu
  • vitamina

    tyvärr pluggar ingen av mina vänner =(
    me jag ska ringa å kolla på måndag =)

  • Mizty

    Hej hur har det gått för dig? Ska oxå ha tag i lokal i Borås! Jag kan tänka mig att få maten fixad men vi vill ha med oss egen dricka... Hade du varit i kontakt med Yxhammarsgården?

    Vart ska ni gifta er? *nyfiken*
    Kommer från Borås (sjömarken) men bor i Gbg idag. Vis ak gifta oss i Ramnakyrkan

  • vitamina

    Hej Mizty

    man får inte ha egen dryck heller på yxhammar =(
    Vi ska gifta oss i Fristadkyrkan och just nu lutar det åt GIF stugan på sjöbo.

    Det va bbilligt!! 1600:- ink städning porslin och glas.

    Vi ville inte ha någon idrotslokal egentligen, men det kan nog bli bra ändå, nu när det va så billigt kan vi lägga ut lite extra på utsmyckning å pynta upp lokalen lite mera =)

    Vi har en kompis som jobbar i bar ( bra med egen bar) och en som är DJ, som ska spela.
    ev. ska vi ha ett band oxå,
    Vad som är bra med Gifstugan är ju att man inte stör någon , ingen bor ju precis där =)

  • Pärlhönan

    Vet inte hur det är i Borås. Men ofta får man hyra högskolors Matsal/kårhus liknande för fest fast man inte är student. Men är man student på skolan får man ofta ett bättre pris. Så är det i Skövde i alla fall.
    Så kolla upp det i alla fall.

    Lycka till!

  • BarbaBruden

    KOlla med bygdegårdar ut mot Vänga, tosseryd och däri kring....
    Undrar om jag inte varit i nån lokal i Vänga som var schysst....
    Med tanke på att ni gifter er i Fristad...

  • vitamina

    barabruden.

    Tänkte på att det skulle vara lätt för folk att ta sig hem.
    om folk vill dricka å så =)

  • BarbaBruden

    Men går man på bröllop får man planera dtta i gott tid. Att dela en taxi till stan kostar inte många mer pengar än bussen...
    Jag hade definitivt inte hakat upp mig på det som gäst.....

    Tänk vad mysigt det kan bli istället med ett place ute i skogen med fina dekorarioner och marschaller.....eller flakmoppe....eller häst&vagn....

  • vitamina

    ja , fast.. nä. jag gillar själv inte att vara på fest mitt ute i ingenstandset, Jag vill vara nära stan.. stadsråttor som vi är ;)


    BarbaBruden skrev 2007-11-07 16:44:56 följande:
    Men går man på bröllop får man planera dtta i gott tid. Att dela en taxi till stan kostar inte många mer pengar än bussen...Jag hade definitivt inte hakat upp mig på det som gäst.....Tänk vad mysigt det kan bli istället med ett place ute i skogen med fina dekorarioner och marschaller.....eller flakmoppe....eller häst&vagn....
  • Ålgården

    Litet sent just för detta event...men:


    Vi har festlokaler på Ålgården (konstnärernas verkstad och galleri) i Borås. Ligger litet som i en egenvärld - men ett stenkast från Knalleland (jo typ granne).


    Och då i vårt vackra gallerihus. Läs mer på:


    www.algarden.se/sv/galleri/om-galleriet/


    Välkomna att höra av er! :)

Svar på tråden festlokaler i borås?? Verkar hopplöst just nu